saimax Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei! Jeg har akkurat skiftet telefon abonnement fra Briiz Telecom (gamle ip24) til Televoip. Jeg har ikke skiftet adapter, siden jeg trodde jeg skulle benytte mitt gamle Welltech Welllgate 3502A. Er det noen som vet hvordan jeg konfigurerer dette opp mot Televoip. Jeg har vært inne på adapteret og endret SIP- informasjonen, samt lagt inn mine telefonnummer og passort. Jeg greier og ringe ut. Men ingen kan ringe meg (telefonen ringer men det er det hele). Håper det er noen kloke hoder som vet svaret Mvh saimax Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har du husket å åpne porter til adapteret? ...vet ikke hvor adapteret ditt står i nettverket. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Skal holde å åpne port 5060 for televoip. Lenke til kommentar
saimax Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Takk for svarene :-) Ja jeg har åpnet opp portene, så det må nok være noe annet som lager problemet for meg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Takk for svarene :-)Ja jeg har åpnet opp portene, så det må nok være noe annet som lager problemet for meg 8956680[/snapback] Du kan jo sjekke http://www.canyouseeme.org/ og se om 5060 er forwardet (adapteret må være på og tilkoblet). Regner med du har forwardet den til adapterets IP Lenke til kommentar
saimax Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Takk for svarene :-)Ja jeg har åpnet opp portene, så det må nok være noe annet som lager problemet for meg 8956680[/snapback] Du kan jo sjekke http://www.canyouseeme.org/ og se om 5060 er forwardet (adapteret må være på og tilkoblet). Regner med du har forwardet den til adapterets IP 8957688[/snapback] OK! Kanskje her er noe galt. Fikk opp denne meld Error: I could not see your service on 8x.xxx.xx.x3 on port (5060) Dette ser vel ikke helt bra ut? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Har du forwardet til ipadapterets adresse og hvordan har du koblet opp modem/router/adapter? EDIT: Sjekk også at det er port 5060 som står i adapteret. Endret 27. juni 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
saimax Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg tror alt er åpnet opp, dette siden alt fungerete tidligere når jeg benyttet ip24. De brukte også port 5060. Adapteret er koblet opp mot en router, som igjen er koblet opp mot Telenors SpeedTouch som er satt opp i Bridged. Så hvis det skulle være noen plasser det skulle være stengt, da må det være i routeren. Siden adapteret til telenor er satt opp i bridge. Legger ved noen bilder.. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Auch, der var mange stygge valgmuligheter. Nesten akkurat som på grandsteam adapteret til Televoip. Prøvd også først den, men det fungerte aldri helt bra. Fikk oppgradert til fritzbox telefonmodemet og alt fungerer bra nå. Legger ved et bilde som viser hvor lett denne er å konfigurere i forhold. Apropo, har du prøvd å sette alle codec prioritetene til G729. Det fungerte visst på noen av de gransteam adapterene hvertfall. Edit: Det vedlegget funka ikkje, og komprimert ser man knapt poenget...at det er lett å konfigurere Har du forresten prøvd å sette ip-telefoni boxen som DMZ (demilitarized zone)? Bare for å prøve det meste... Endret 28. juni 2007 av kahorn03 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 La ikke merke til noen store feil, men det var mange innstillinger. Fant en side med sipurasettings HER Televoip sliter forøvrig veldig for tiden, men skal visst fungere normalt på samtaler innenlands. På mitt grandsteamadapter la jeg kun inn nr og passord + Sip server: sip.televoip.no:5060 Stunserver: stun.televoip.no:3478 for at det skulle fungere. Lenke til kommentar
saimax Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg tror alt er i orden nå .... Det virker av og til ser det ut som. Mottok nettopp en samtale, men det har jeg også gjort tidligere. Regner med at i morgen er det samme greiene. Virker ene dagen, men ikke neste… Jeg gir ikke televoip mange dagene før jeg skifter leverandør. Har forsøkt å ringe de i en uke nå men har enda ikke fått svar. Har også sendt ufatterlig mange mailer, ingen svar enda… Vi får se.. Det fungerer nå, men sikkert ikke i morgen.. Tusen takk til alle som har vært til hjelp Mvh saimax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå