Locasto Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Sliter litt for tiden! Skulle innstalere win xp i en maskin med en sata disk og to ide-disker.XP skal ligge på satadisken.. Har brukt et par dager på å finne driver og få lagt inn denne under oppstart av innstallasjonen siden jeg i utgangspunktet ikke har disketstasjon... Vel, idag koblet jeg til en diskettstasjon med satafilene fra msi. Da disse var lagt inn og jeg skulle velge hvor win skulle installeres fikk jeg kalde føtter. Var livredd for å slette en av de to IDE diskene jeg skule ha dataene . For å være på den sikre siden slo jeg av alt og dro ut strømmen på de to IDE-diskene, startet opp fra cd, la inn satadriverne og kom opp med en HD da win skulle plasseres. Slettet partisjonen, opprettet en ny, men win fikk ikke til å legge seg inn. Det viste seg i ettertid at maskinen aldri hadde funnet satadisken. Den jeg hadde slettet var en ekstern USB-disk koblet i bak på maskinen som jeg selvfølgelig hadde oversett! To spørsmål: Hvordan best få tilbake dataene på usb-disken etter en slik sletting? Hva sal jeg gjøre når win ikke finner hd til tros for at f6 er trykket og drivere innstalert under oppstart av innstallasjonen? Lenke til kommentar
Locasto Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Som en tilleggsopplysning kan nevnes at den aktuelle sata-disken har stått i en annen maskin før med det samme hovedkortet. (flyttet over til nytt kabinett og gitt et par nye kort og ide-disker.) Hvis jeg ikke trykker en tast for boot fra cd starter faktisk winxp opp med brukernavn fra den forrige eieren! Altså disken er riktig koblet og detektert i bios. Ved nyinnstallering av XP og med driverne fra MSI (det er et MSI-K7n2g-kort) finner ikke maskinen noen HD....Jeg blir gal....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå