Gå til innhold

Tips ang. karbohydrater og deffing

Anbefalte innlegg

Bestillte meg nettopp Carbo Fuel og Whey Protein Isolat fra Proteinfabrikken.

Jeg er selv på en deff nå, men jeg tenkte at jeg like greit kunne bestille Carbo Fuel til den gangen jeg trenger det. Men etter jeg har lest litt så har jeg blitt litt usikker.

Skal jeg bruke Carbo Fuel i shaken før og etter trening, selv om jeg deffer? Altså bare bruke litt mindre Karbohydrater en det jeg vanligvis ville?

Tenker på det siden jeg skal få fjernet valpefetter rundt f.eks magen, men allikevel bli mer smidig og sterkere i muskelaturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha raske karbohydrater etter trening, sammen med proteiner - uansett om du deffer eller bulker. Jeg har aldri brukt karbotilskudd selv, men jeg pleier å klemme i meg en banan etter styrkeøkten, noe som i praksis blir det samme (bortsett fra at carbofuelen er bedre, men orker ikke å bruke så mye dinero på kosttilskudd).

Lenke til kommentar

Det som har noe å si er antall kalorier du spiser og antall kalorier du forbrenner pr. dag. Skal du deffe ligger du litt under forbruket. Så lenge du gjør det har det lite å si om du tar 1 eller 3 skjeer karbohydrater etter treninga.

Bruk linken som ble postet over til å finne forbruket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tømme glykogenlagrene helt er meningen med styrketreningen på en diett.

Karbohydratene sparer man til neste måltid på programmet.

Når man spiser karbohydratene har mye å si for fettforbrenningen.

Skipper du karbohydratene etter trening vil forbrenningen vare helt til neste måltid.

Ingen vits i å stoppe forbrenningen med en dose karbs så gå hjem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...