Gå til innhold

HP DV9377 eller Compal ifl90+

Anbefalte innlegg

På tide å bytte ut min gamle ECS 556. jeg hadde bestemt meg for HP DV9377, men så fant jeg IFL 90+ hos multicom til et par tusenlapper ekstra.

Er det verdt 2000 ekstra for DX10-støtte og 4MB cache på CPU? Jeg bruker PCen til Flash/Photoshop/grafisk og fra høsten blir det nok endel programmering. Spiller mest på Xboxen min, men noe spill blir det også, særlig strategi og rollespill.

Jeg liker at HP har 17" skjerm, for maskinen blir nok mest stående på pulten hjemme/ på lesesalen. Men samtidig har IFL90+ høyere oppløsning og santa rosa (betyr vel at den holder noen måneder ekstra før det er på tide å bytte igjen?).

Er det evt. andre maskiner enn disse to som er aktuelle? G556'en min har holdt seg godt de fire årene jeg har hatt den, og vil ha en maskin som jeg kan ha minst like lenge nå.

edit: link til DV9377

IFL90+

Endret av marius-j
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for Compalen! Har selv bestilit den, og skal benytte meg av pcen til samme formål som deg.. Kraftig prosessor, mye minne, bra skjermkort, og godt med harddisk-plass! Dette kostet meg i overkant av 14 høvdinger. :D

Lenke til kommentar

Heller mot den må jeg innrømme. Selv om Santa Rosa kanskje ikke er noen revolusjon er det jo det nyeste. Regner med den maskinen holder lenger.

...men så har jeg lyst på stor skjerm da, i og med at maskinen for det meste blir stående på pulten.

Har også kikka litt på den billigere varianten, med 256 MB skjermkort og uten turbominne.

Lenke til kommentar

hmm nå har Dell kommet med inspiron 1720. Spørs om ikke det blir en sånn i stedet. Jeg vil gjerne ha 17" skjerm, siden maskinen blir stående mest i ro. Og 1920x1200 er sweet oppløsning på skjermen. Plass til til å jobbe skikkelig med bildene mine:D

Lenke til kommentar
hmm nå har Dell kommet med inspiron 1720. Spørs om ikke det blir en sånn i stedet. Jeg vil gjerne ha 17" skjerm, siden maskinen blir stående mest i ro. Og 1920x1200 er sweet oppløsning på skjermen. Plass til til å jobbe skikkelig med bildene mine:D

8962953[/snapback]

Jeg leser at du skal innom Flash/Photoshop osv... Jeg driver med de samme greiene og har for tiden en 15.4" med 1680x1050 oppløsning. Personlig, og da spesielt for Flash/Photoshop, syns jeg at denne oppløsningen er ALTFOR høy. Når jeg vil lage grafikk eller gif-filer på bare et par piksler blir det veldig vrient. Jeg vet du kan forstørre arbeidsområdet osv, men likevel.... Jeg skal kjøpe meg en 17" på 1440x900 snart og en 17" skjerm i tillegg. En laptop byr på altfor lite rom uansett hvis du skal drive med webutvikling/grafikk osv.

Står for tiden mellom en Inspiron 1720 og en HP DV9377 ... kan ikke bestemme meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...