ticket2fly Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei, sikkert et veldig enkelt svar på dette,men hvordan lager mann tall/tekst med "gjennomsiktig" bakrunn i cs2. Hvis jeg lagrer tallet/teksten i jpg. format med "transparent background" så blir det fortsatt hvitt!? Må man bruke vektor for slike oppgaver ?? Som jeg forøvrig ikke kan noenting om Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 du må lagre som .gif med transparet background... Eller så går det vel og å lagre det som tiff med transparent backgrond, men det kan ikke brukes på web Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 PNG kan ogso brukast. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Lagre som PNG ja! GIF funker bare for helt gjennomsiktig (tror jeg), ikke 50% gjennomsiktig feks. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Godt mulig det finnes enklere (eller mer avanserte) metoder, men jeg pleier bare lagre det jeg skal ha som GIF-fil. Så bruker jeg Magic Wand Tool til å merke det eller de områdene jeg vil ha gjennomsiktige. Etter de er merket trykker jeg på del-knappen og områdene skifter fra hvit til rutete (som er et tegn på at området nå er gjennomsiktig). Lagrer GIF-filen og går videre slik det er beskrevet i artikkelen Signatur i bilde. Lenke til kommentar
ticket2fly Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Takker for alle svar, kan ikke bruke gif, da Solid Works ikke støtter dette formatet ser det ut som. Tallene/ bokstavene skal brukes som et "klistremerke" på en 3D modell som jeg holder på med, må derfor ha en helt transperant bakgrunn uten farge. Kan bruke bmp,hdr,jpeg,png,rgb,tga,tiff og wmf. Skal prøve png som har blitt foreslått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå