Gå til innhold

Children of Bodom - Albumguide og diskusjon


Wollan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Faen da! Har dere fått albumet allerede? Har ikke fått det jeg. Forhåndsbestilte det i Februar eller Mars tror jeg, men har sendt mail til dem NÅ. Hmm.. :hmm: Klarer faen meg ikke å vente på dette albumet! Cob eier så villt! Eneste jeg hører på nesten. COB + Inflames = :innocent::thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Herregud. Blooddrunk hadde noen knalle låter, men fyttihelsikes, dette var årets største skuff! Virkelig skrale greier. Med denne skiva har de virkelig klart og sagt ifra om at de har mistet det lille de hadde igjen av kreativitet. Det går ikke ann å si at "de har bare gått en ny vei", for det har de virkelig ikke, neida de måtte fortsette samme veien ned. Forsøket på å bli mer thrasha er heller ikke en suksess. De eneste låtene som virkelig er verdt lyttetid er tittellåta Blooddrunk og Tie My Rope.

 

Takk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er ikke helt enig i alt som står i den albumguiden, men det kan man vel aldri bli 120% enige om alle ting. Hver sin smak selvsagt. :)

Så jeg lager litt til dels min egen guide, så jeg vet om noen er av samme/ulik oppfatning som meg.

 

(Håper også at det snart kommer en guide for Bloddrunk etterhvert)

 

*Something Wild:

Det er vel ikke bare jeg som synes Touch Like An Angel Of Death er en utrolig rå låt? Skjønner ikke at den ikke står som høydepunkt på dette albumet! :ermm:

Helt ufattelig for min del, ellers kunne albumkarakteren fått 8/10, synes igrunn dette albumer er minst like bra - og kanskje bedre enn Are You Dead Yet.

 

*Hatebreeder:

Synes dette albumet fortjener 10/10, den er hvertfall ikke noe dårligere enn HCD, min mening hvertfall. Høydepunktene er jeg nesten helt enig i, men i senere tid har jeg begynt å like Silent Night Bodom Night bedre enn jeg gjorde tidligere. Synes den er mye bedre enn f.eks Towards Dead End. Black Widow og Hatebreeder kunne kanskje også vært med, starten på Hatebreeder er jo helt konge!

Nesten alle låtene er "høydepunkter", det skiller liksom mer mellom "super bra" og "veldig bra", det er jo egentlig ingen låter som er svake på dette albumet! :)

Favorittalbum sammen med Follow The Reaper :w00t:

 

*Follow The Reaper:

Synes egentlig det kunne stå "Hele plata" på Høydepunkter, alle låtene er jo dritbra!

Har også på følelsen at jeg er en av svært få som synes Taste Of My Scythe er en av de beste låtene på Follow The Reaper? Tok en tid før jeg la ordentlig merke til denne låten, men etter å ha hørt den et par ganger ekstra har den gått fra å være "en låt" til å være en av mine desiderte favorittsanger.

Synes denne hadde fortjent en plass på "Høydepunkter", hvertfall til fordel for Hate Me. (Helt ok sang, ligner faktisk litt på Taste Of My Scythe, men ikke fullt så bra, synes jeg da.) Children Of Decadence synes jeg også er selvskreven, hvertfall til fordel for, enda en gang; Hate Me. Kissing The Shadows er også utrolig bra, Northern Comfort er heller ikke verst.

Ellers tror jeg coverlåta av Iron Maidens Aces High er oftere å finne på Follow The Reaper albumet, hvertfall i Norge. Vet ikke om det "telles", men dette er jo en av de råeste sangene de har, og burde isåfall helt klart stå på "Høydepunkter". Får aldir hørt det gitar-riffet (midt i låta) mange nok ganger! :D 10/10!

 

*Hate Crew Deathroll:

Vurdering av denne plata er jeg nesten 100% enig i, men jeg får nesten frysninger når jeg hører You're Better Off Dead. Synes liksom dette er CoB's svar på Metallicas "Nothing Else Matters", mye råere selvsagt, men jeg synes den er liksom litt fin/trist, trass den ikke egentlig er noe trist i seg selv.

For min del står det mellom 9/10 og 10/10, full pott er helt greit, skjønt jeg ikke synes den strekker seg helt opp til Hatebreeder og Follow The Reaper :)

 

*Are You Dead Yet?

Denne vurderinga er den jeg er mest uenig i. Kan godt være albumet er veldig bra for mange, men det er hvertfall ikke i kjent "Cob-stil". Albumet fortjener hvertfall ikke 9/10, dette albumet er f**n ikke like bra som Hatebreeder!

Selv er jeg så kritisk til dette albumet at det for min del står mellom 6/10 som er minimum, og 8/10 som er maks, skjønt jeg nok ikke ville gitt den noe bedre enn 7/10.

Høydepunktene er jeg også klart uenig i, skjønner ikke hva "Trashed Lost & Strungout" og "Punch Me I Bleed" gjør til fordel for "Next In Line" og "Living Dead Beat" på høydepunktene.

For min del er disse to låtene tilogmed bedre enn tittellåten "Are You Dead Yet?".

Living Dead Beat og Next in Line er jo to veldig bra låter, er det ingen som er enig? :hmm:

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det går nok over :wee: Hørte nesten kun på CoB for to-tre år siden, men det er alltid jævli deilig å ta fram CoB-skiver igjen og høre gjennom.

 

Hehe, jeg hører KUN på Slipknot og CoB, og ja jeg vet slipknot og CoB ikke er samma stil men jeg elsker de mer en alt:D begynte å høre på metall for 1 år sia og har ikke hørt på annet siden da

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Folkens, det er tid for konsert med Bodom som headliner.

Dessverre er det 18. års grense. Typisk Rockefeller.

 

Sakser fra Bodomforumet:

 

"European fans, thanks for your patience. The wait is over!

 

Children Of Bodom teams up with the death metal legends CANNIBAL CORPSE (USA) and the metal-bulldozer DIABLO (FIN) for a full scale European tour. We didn't want to keep you waiting anymore so here's the first batch of confirmed tourdates. There's a lot more to come, see you on the road!

 

Blooddrunks crawling over your EU tour 2009

 

February 01 - Stadtgarden, Erfurt (D)

February 03 - Backstage, München (D)

February 07 - Syma Hall, Budapest (HU)

February 08 - Gasometer, Wien (AUT)

February 10 - Alcatraz, Milan (IT)

February 12 - Paradiso, Amsterdam (NL)

February 19 - Forum, London (UK)

February 26 - Sentrum Scene, Oslo (N)

February 27 - Tyrol, Stockholm (S)"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...