Gå til innhold

Children of Bodom - Albumguide og diskusjon


Wollan

Anbefalte innlegg

Tie My Rope var forferdelig! -_-

Nå blir jeg sikkert kjeppjaget av flere brukere her inne, men jeg er faktisk enig med deg. For min del har Tie My Rope blitt en oppsumering av Are You Dead Yet albmet, som etter min mening er det svakeste i rekken. Har hørt på CoB i flere år og synes fortsatt det er catchy, men ble temmelig skuffet i 2005 for å si det slik. Har ikke store forventninger til det neste albumet, og jeg mistenker det for å følge i samme skispor som Are You Dead Yet, en misstanke som bare ble styrket av Tie My Rope. Mindre industrielle inflytelser og mer keyboard så tror jeg de kan begynne å komme på rett kjøl igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil da absolutt si at Black Widow er et høydepunkt på Hatebreeder.

 

Tie My Rope var forferdelig! -_-

Nå blir jeg sikkert kjeppjaget av flere brukere her inne, men jeg er faktisk enig med deg. For min del har Tie My Rope blitt en oppsumering av Are You Dead Yet albmet, som etter min mening er det svakeste i rekken. Har hørt på CoB i flere år og synes fortsatt det er catchy, men ble temmelig skuffet i 2005 for å si det slik. Har ikke store forventninger til det neste albumet, og jeg mistenker det for å følge i samme skispor som Are You Dead Yet, en misstanke som bare ble styrket av Tie My Rope. Mindre industrielle inflytelser og mer keyboard så tror jeg de kan begynne å komme på rett kjøl igjen.

 

Enig, enig, og enig. Tie My Rope var...tam. Jeg savner de rå riffene fra Hatebreeder albumet.

Endret av Moonshield
Lenke til kommentar
CoB :love:

Noen her som vet når neste album kommer ut??

 

November 14th

 

Hello!

 

Last week in studio, Alexi has been doing vocals with Peter Tägtgren this week. Janne will finish his stuff now also, and by the end of the week everything should be fine. We will start mixing and mastering right away.

 

We did 9 tracks, including a new version of Tie My Rope, plus 4 coversongs. We will post the different formats as soon as these are confirmed with the different release dates. The actual album itself will contain 9 COB tracks.

 

The album will be called Blooddrunk.

 

Henkka

cobhc.com

Endret av fBlikeng
Lenke til kommentar
CoB :love:

Noen her som vet når neste album kommer ut??

 

November 14th

 

Hello!

 

Last week in studio, Alexi has been doing vocals with Peter Tägtgren this week. Janne will finish his stuff now also, and by the end of the week everything should be fine. We will start mixing and mastering right away.

 

We did 9 tracks, including a new version of Tie My Rope, plus 4 coversongs. We will post the different formats as soon as these are confirmed with the different release dates. The actual album itself will contain 9 COB tracks.

 

The album will be called Blooddrunk.

 

Henkka

cobhc.com

hoho:D

takk skal du ha:)

må du si ifra når du får vite når det kommer ut =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

CoB :love:

Vet noen når neste konsert i Norge er?

Likte albumsguiden veldig! Som om jeg skulle skrevet den selv :)

 

Alexi Laiho er et så sinsykt naturtalent at det skulle ikke vært mulig! Han lager 90% av sangene og har de sinnsykeste soloene og feteste riffene som man kommer!

 

Min neste gitar blir enten en ESP/LTD Alexi X00, eller en Dean Razorback. For tiden ville jeg gått for Alexien da :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Digger Cob! Alexi er kongen da.

 

Leste at Blooddrunk kommer ca7. april, men kan ikke bekrefte noe.

 

Valkyria, sett på Edwards? Er det japanske merket for LTD i Japan på en måte. Bare at de fleste mener at Edwards har høyere kvalitet enn LTD. Edwards har også en Alexi modell. Men Edwards må vel sendes fra Japan.

 

Fineste gitaren til Alexi imo: http://www.espguitars.co.jp/oversea/sig/mo...lexi_st_ctm.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En slags dobbelpost :ohmy: :

 

Men, det er kommet nyheter angående det nye albumet, Blooddrunk.

 

Tatt fra COBHC.com:

 

"10 Jan 2008 - Blooddrunk tracklist

 

We can finally reveal the tracklist of Children Of Bodom's upcoming album Blooddrunk:

 

01. Hellhounds On My Trail

02. Blooddrunk

03. LoBodomy

04. One Day You Will Cry

05. Smile Pretty For The Devil

06. Tie My Rope

07. Done With Everything, Die For Nothing

08. Banned From Heaven

09. Roadkill Morning

 

Blooddrunk was recorded and produced by Mikko Karmila, in Petrax and Finnvox Studios, Finland, during October, November and December 2007, except vocals recorded by Peter Tägtren and keyboards recorded by Janne Wirman in Petrax Studios, Finland, during October, November and December 2007. Mixed at Finnvox by Mikko Karmila in November 2007, Mastered at Finnvox by Mika Jussila in December 2007.

 

Stay tuned for the worldwide release dates!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

"Are you dead yet?" er på langt nær like bra som "hatebreeder".. helt uenig der.

 

AYDY? burde du i alle fall hive ned til en 8/10 igjen og hatebreeder burde få seg en strålende tier :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har jo "Black Widow", "Lake Bodom", "In Your Face", "Next In Line" og "Living Dead Beat" som er utrolig fine låter!

 

10/10 hos meg!

 

Beste Children of Bodom-albumet etter min mening er "Are You Dead Yet?" :) Etter det kommer "Hatebreeder" :)

 

26 Jan 2008 - Blooddrunk release details

 

 

01. Hellhounds On My Trail

02. Blooddrunk

03. LoBodomy

04. One Day You Will Cry

05. Smile Pretty For The Devil

06. Tie My Rope

07. Done With Everything,

Die For Nothing

08. Banned From Heaven

09. Roadkill Morning

 

 

Release dates:

 

09.04.2008 Finland & Japan

11.04.2008 Germany

14.04.2008 Europe

15.04.2008 USA

 

For de som har lurt på dette :)

Endret av Cadesius
Lenke til kommentar
Du har jo "Black Widow", "Lake Bodom", "In Your Face", "Next In Line" og "Living Dead Beat" som er utrolig fine låter!

 

 

Vel, disse er vel ikke fra Are You Dead Yet?, hvis det var det du mente. Kan hende jeg missforstod og disse sangene er dine favoritter?

 

 

 

 

Gleder meg til 14. april.

Endret av Enojo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...