Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Belasting for venting hos Telenor - feil hos dem


salah

Anbefalte innlegg

Ja, herregud, aldri opplevd maken.

 

Igår natt, klokken 24 ringte jeg til Telenor fordi jeg ellers ikke har tid, og Telenors kundeservice er jo åpent 365 dager i året, 24 timer i døgnet. Og de har hatt ypperlig service, den lengste ventinga jeg har opplevd med dem er et minutt, maksimalt.

 

Vel, jeg ringte, og fikk beskjed om at jeg måtte vente i rundt 17 minutter. Jeg bekymret meg ikke alt for mye, forrige gang sa de det var gratis med venting så lenge jeg hadde abonnent. 17 minutter gikk til 30 minutter. Dette gikk til 52 minutter, og jeg begynte å stusse, er kundeservice hos dem 52 minutters ventetid klokken 12 på natta?

 

Jeg la på, og ringte igjen idag. Og jeg spurte han som jobbet i kundeservice om dette. Men neida, jeg ble belastet med 52 minutter ganger 08 øre. Dvs. 52 * 0,80 kostet det meg, for ingenting. Og han fortalte at de hadde strømbrudd og derfor funket ikke kundeservice. Dette fikk jeg på ingen beskjed om ettersom jeg var forberedt på å ta telefonen hele tiden, dette sto ikke på deres nettsider engang.

 

Og greit nok at jeg må betale de pengene, jeg spurte om det var riktig av dem å gjøre dette, og han i kundeservice har mildt sagt temperament og sier at de også skal ha lønning, og at dette er noe jeg må forvente og at jeg må ha tålmodighet. Dette sier han på en sint måte som om det var penger fra hans personlige lommebok jeg tok. Jeg holder meg rolig og sier at jeg gjerne vil klage på dette, han svarer at hvis jeg absolutt vil klage, så skal jeg sende et brev til de i Kundeservice Skien, og jeg spør om adresse, han ber meg lete på Telenor sine sider.

 

Og jeg liker lite å krangle med folk, så jeg sa til han på en veldig hyggelig måte at han skulle ha en fin dag og la på, helt normalt.

 

Så spørsmålet er, er dette lov av dem? Feilen ligger jo hos dem. Greit nok at jeg ba om en utsettelse av faktura fordi nettbanken min ikke fungerte den siste dagen jeg måtte betale, men alikevel, er dette riktig av dem?

 

Hvor bør jeg eventuelt gå med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send en formell klage til Telenor. Husk å spesifisere detaljene, både de tekniske (tidspunkter, ditt telefonnummer), og de samtalemessige (frekk medarbeider). Hvis du gidder, kan du jo føye til at du regner med at de korrigerer dette for samtlige personer som ringte kundeservice i den aktuelle perioden. Jeg vil tro de ordner opp i dette asap, så fort noen lengre opp i systemet får høre om det..

Lenke til kommentar
Vel, jeg ringte, og fikk beskjed om at jeg måtte vente i rundt 17 minutter. Jeg bekymret meg ikke alt for mye, forrige gang sa de det var gratis med venting så lenge jeg hadde abonnent.

8951769[/snapback]

Så det sa de? Telenor tar seg rått betalt for at du skal ringe og melde fra at det er feil på deres tjenester. Du må faktisk betale Telenor for at du skal få gjort dem oppmerksom på at du ikke får det du betaler for.

Lenke til kommentar
Vel, jeg ringte, og fikk beskjed om at jeg måtte vente i rundt 17 minutter. Jeg bekymret meg ikke alt for mye, forrige gang sa de det var gratis med venting så lenge jeg hadde abonnent.

8951769[/snapback]

Så det sa de? Telenor tar seg rått betalt for at du skal ringe og melde fra at det er feil på deres tjenester. Du må faktisk betale Telenor for at du skal få gjort dem oppmerksom på at du ikke får det du betaler for.

8996106[/snapback]

 

Sist jeg sjekket kostet det faktisk penger å ringe supporttjenester og kundeservice. Har du et problem med det, så kan du bruke nettet og sende inn en henvendelse der, er ikke særlig hokus pokus.

Og jeg sliter litt med å tro at trådstarter har bellegg for å hevde at samtalen skulle være gratis, da det klar og tydelig står hva det koster å ringe til 09000 på nettsidene til Telenor. Kanskje han er heldig og får gjennomslag.

Lenke til kommentar
Ja, herregud, aldri opplevd maken.

 

Igår natt, klokken 24 ringte jeg til Telenor fordi jeg ellers ikke har tid, og Telenors kundeservice er jo åpent 365 dager i året, 24 timer i døgnet. Og de har hatt ypperlig service, den lengste ventinga jeg har opplevd med dem er et minutt, maksimalt.

 

Vel, jeg ringte, og fikk beskjed om at jeg måtte vente i rundt 17 minutter. Jeg bekymret meg ikke alt for mye, forrige gang sa de det var gratis med venting så lenge jeg hadde abonnent. 17 minutter gikk til 30 minutter. Dette gikk til 52 minutter, og jeg begynte å stusse, er kundeservice hos dem 52 minutters ventetid klokken 12 på natta?

 

Jeg la på, og ringte igjen idag. Og jeg spurte han som jobbet i kundeservice om dette. Men neida, jeg ble belastet med 52 minutter ganger 08 øre. Dvs. 52 * 0,80 kostet det meg, for ingenting. Og han fortalte at de hadde strømbrudd og derfor funket ikke kundeservice. Dette fikk jeg på ingen beskjed om ettersom jeg var forberedt på å ta telefonen hele tiden, dette sto ikke på deres nettsider engang.

 

Og greit nok at jeg må betale de pengene, jeg spurte om det var riktig av dem å gjøre dette, og han i kundeservice har mildt sagt temperament og sier at de også skal ha lønning, og at dette er noe jeg må forvente og at jeg må ha tålmodighet. Dette sier han på en sint måte som om det var penger fra hans personlige lommebok jeg tok. Jeg holder meg rolig og sier at jeg gjerne vil klage på dette, han svarer at hvis jeg absolutt vil klage, så skal jeg sende et brev til de i Kundeservice Skien, og jeg spør om adresse, han ber meg lete på Telenor sine sider.

 

Og jeg liker lite å krangle med folk, så jeg sa til han på en veldig hyggelig måte at han skulle ha en fin dag og la på, helt normalt.

 

Så spørsmålet er, er dette lov av dem? Feilen ligger jo hos dem. Greit nok at jeg ba om en utsettelse av faktura fordi nettbanken min ikke fungerte den siste dagen jeg måtte betale, men alikevel, er dette riktig av dem?

 

Hvor bør jeg eventuelt gå med dette?

8951769[/snapback]

Geez,det er hele 41 kroner det er snakk om !! Sett igang med advokater og TV2 Hjelper deg,som alle sutreunger her på forumet snakker om,da får du sikkert HELE formuen tilbake... Dessuten,det er IKKE gratis å ringe Telenor...

Lenke til kommentar
Vel, jeg ringte, og fikk beskjed om at jeg måtte vente i rundt 17 minutter. Jeg bekymret meg ikke alt for mye, forrige gang sa de det var gratis med venting så lenge jeg hadde abonnent.

8951769[/snapback]

Så det sa de? Telenor tar seg rått betalt for at du skal ringe og melde fra at det er feil på deres tjenester. Du må faktisk betale Telenor for at du skal få gjort dem oppmerksom på at du ikke får det du betaler for.

8996106[/snapback]

 

Sist jeg sjekket kostet det faktisk penger å ringe supporttjenester og kundeservice. Har du et problem med det, så kan du bruke nettet og sende inn en henvendelse der, er ikke særlig hokus pokus.

Og jeg sliter litt med å tro at trådstarter har bellegg for å hevde at samtalen skulle være gratis, da det klar og tydelig står hva det koster å ringe til 09000 på nettsidene til Telenor. Kanskje han er heldig og får gjennomslag.

8998762[/snapback]

Telenor var greie her og trodde heldigvis på meg og jeg fikk en beklagelse (så godt, alt føltes bedre nå!) og jeg fikk også pengene mine tilbake (så er alt komplett :p).

 

Uansett om det skulle ha kostet meg x antall kroner for den ventingen, og jeg hadde vært klar over at det hadde kostet meg så "mye" penger, skulle jeg uansett ha fått de pengene tilbake, da jeg ventet 52 minutter og fikk ikke noe av den servicen jeg betalte og ventet for.

Lenke til kommentar

 

Uansett om det skulle ha kostet meg x antall kroner for den ventingen, og jeg hadde vært klar over at det hadde kostet meg så "mye" penger, skulle jeg uansett ha fått de pengene tilbake, da jeg ventet 52 minutter og fikk ikke noe av den servicen jeg betalte og ventet for.

9006056[/snapback]

 

Jeg undres; ville du ha belegg for å hevde dette juridisk? eller vill du ha tapt en slik sak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...