So_RocK Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg formaterte system disken i min pc, når jeg fikk lagt inn windows xp sp2 igjen kan jeg ikke åpne mapper eller spille av filer på lagrings disken kommer meg bare til d: og ikke lengre ? hvorfor ? og hvordan kan jeg fikse dette? har aldrig skjedd før Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Du sier ikke noe om hvilken feilmelding du får, så da blir det bare å gjette. Men det pleier å være denne: "Access is Denied" Error Message When You Try to Open a Folder http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810881 Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Er problemet slik at disk D:\ er full, men du kan ikke se noen av mappene på denne harddisken? Hvis dette er problemet er det pga. at du ikke har "eierskap" over filene. Dette har skjedd meg en gang, og jeg rotet mye med det, desverre endte jeg opp med å formatere, noe som var dritt og leit! Men et par uker etterpå når en kompis av meg hadde samme problem og IKKE kunne formatere disken satt jeg meg ned på nytt og rotet noe fælt, tilslutt fant jeg ut hvor man kunne "ta over" eierskapet. prøv å google dette, så skal jeg se om jeg kommer på åssen dette ble gjort;) Edit: fant det nå hvordan du tar eierskap! gjør følgende: Åpne Explorer (min datamaskin) > Verktøy > Mappealternativer > velg så fanen "Vis" > Enkel fildeling skal være AV > Klikk så OK til du er tilbake på Min datamaskin > Høyreklikk på disken du vil finne igjen filene på > egenskaper > Sikkerhet > Avansert > Eier > Erstatt eier av underbeholdere og -objekter, huk denne PÅ. Klikk så ok ut av dette, (Kan ta litt tid hvis det er mye), så VOILA, da skal du igjen ha tilgang på dokumentene og mappene dine! Endret 27. juni 2007 av langz Lenke til kommentar
So_RocK Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Takk til dere begge tror det er rett løsning fra begge to =) jeg har jobb så jeg skal prøve å få årnet det på søndag =) så skal jeg komme tilbake med resultat =) Lenke til kommentar
So_RocK Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Det funket som bare juling men måtte gå gjennom netverks innstalasjons veiviseren før jeg kunne slå av enkelfildeling xD Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det funket som bare juling men måtte gå gjennom netverks innstalasjons veiviseren før jeg kunne slå av enkelfildeling xD 8990006[/snapback] jepp! glemte å nevne dette, regnet nesten med du hadde fikset dette allerede for å gå på nett elns;) men bra det fungerte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå