Gå til innhold

Acer Aspire 5920 "Gemstone"

KiRil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei sveis!

Er det noen som vet hvor/når denne vil komme til Norge? Sikler som ei rabies-infisert tispe her.  :dribble:

(Har bestemt meg for denne da jeg får Acer gjennom arbeidet). :tease:

8951668[/snapback]

Ser ut til at MPX har 100 stk på lager...

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80013

Skal ha meg en sånnen jeg og, men ikke før det tilbys en verson med 802.11n WLAN. MPX sin har bare 802.11g, av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Hei sveis!

Er det noen som vet hvor/når denne vil komme til Norge? Sikler som ei rabies-infisert tispe her.  :dribble:

(Har bestemt meg for denne da jeg får Acer gjennom arbeidet). :tease:

8951668[/snapback]

Ser ut til at MPX har 100 stk på lager...

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80013

Skal ha meg en sånnen jeg og, men ikke før det tilbys en verson med 802.11n WLAN. MPX sin har bare 802.11g, av en eller annen merkelig grunn.

8976166[/snapback]

Det på MPX virker å være en skrivefeil.

Bestilte en slik "5920G" på MPX tidligere i uken, og mottok den for to dager siden. Det trådløse nettverkskortet har "802.11n" support ("Intel® Wireless WiFi Link 4925AGN"), og det virker ypperlig. Bor ett hus, og via luftlinje 6 vegger unna routeren, og oppnår 74% signal til den.

Den har også (på tross av hva MPX.no siden påstår) ikke bare 10/100mbit støtte, men også 1gbit ("Broadcom Netlink Gigabit Ethernet")

Vekten er også feil oppgitt. Det står den veier 2.75kg, da den i realiteten veier nippet over 3kg.

Ellers, er jeg ytterst fornøyd med PCen. God ytelse, behagelig tastatur med velplasserte knapper (unntak av de trykksensitive på siden, men de kan skrus med i sensitivitet), og rimelig ålreit ytelse. Kan trygt anbefale den :D

(og ja, dette er min første post her. Fant posten når jeg lette etter "reviews" på PCen, for å se om det er noen "feil" på dem. Har ikke hatt noen problemer så langt, og det virker jo nesten for godt til å være sant :p)

Lenke til kommentar

Det var hva jeg håpet på... Flott at du tok deg tid til å påpeke det, for da bestiller jeg fra MPX nå. Hvordan er forresten lyden i de innebygde høyttalerene? Jeg sitter med en forestilling om at Acer har gjort mye for å få de til å låte bra, men jeg har ikke mulighet til å teste før jeg kjøper...

Lenke til kommentar

Det var hva jeg håpet på... Flott at du tok deg tid til å påpeke det, for da bestiller jeg fra MPX nå. Hvordan er forresten lyden i de innebygde høyttalerene? Jeg sitter med en forestilling om at Acer har gjort mye for å få de til å låte bra, men jeg har ikke mulighet til å teste før jeg kjøper...

8982260[/snapback]

Vel, subwooferen som ligger under gir litt mer dybde i bassen, og lyden fungerer egentlig ganske ålreit til filmer og musikk.

Er ikke helt på nivå med hva ett par eksterne høyttalere vil gi, men er den beste lyden jeg har hørt fra noen laptop personlig iallefall :!:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

Har selv hatt 5920 siden den kom i salg.

Hadde forhåndsbestilt den.

Er kjempe fornøyd bortsett fra en ting.

Muse knappene og platen til dem.

De er virkelig kjipe, plastik aktig og klikke lyder.

Det er det eneste minus jeg har.

Synes de kunne brukt litt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Det eg irriterte meg litt over var at den gummmi gria i toppen av skjermen havner oppå venstre musetast når skjermen er lukket, og man da kan "klikke" ved å trykke på lokket (om man liker slikt)

Er eg den eneste som har fått modem, nettverk og VGA portene litt.... skjevt plassert? alle 3 er liksom 1-3 mm lengre nedover enn de burde være

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg bestilte gjennom jobben idag, der fekk dei den på lager den 13/8. Den var med HD DVD og om eg ikkje lest heilt feil 512MB minne på skjermkortet(8600)

Så då rekner eg med att den kjem tidleg i neste veke. Skal heller bekrefte om det var 512mb minne på skjermkortet då.

Gler meg som ein liten unge no :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...