mtk939 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) når jeg skal til å boote xp kommer "mangler ntldr" hva skyldes dette og hvordan kan jeg rette det?? Endret 26. juni 2007 av mtk939 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Årsaken kan være at en kabel til OSdisken er løs, prøv å sette i kablene på harddiskene inni kabinettet ordentlig. Lenke til kommentar
kong3n Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Du kan prøve å sette i XP cdn din. starte den opp fra CD-ROM når du starter maskinen For å reparere trykker du enter når du får "trykk enter for å sette opp Windows XP nå", og så trykker du R for å reparere gjeldene windows intallasjon. Det kan fungere, men kan hende det er greiere å bare reinstallere OSset. Endret 26. juni 2007 av kong3n Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Det holder ofte ikke å trykke R, du må erstatte korrupte filer. De gangene jeg har vært borti denne feilen har det bare blitt et himla knot til liten nytte. Foreslår at hvis du kommer til det punktet at alle idiot-feilkildene (ledninger, BIOS-innstillinger, etc.) er sjekket ut og det fremdeles ikke fungerer, installerer du bare hele greia på nytt hvis det ikke er andre gode grunner til å prøve litt ekstra. http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm#b EDIT: Forandret en urteit formulering som snudde budskapet tvert om. Endret 26. juni 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Tja, et raskt søk på en velkjent søkemotor gav meg dette... Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 fra tråden Wipeout linket til: Windows XP users Insert the Windows XP bootable CD into the computer. When prompted to press any key to boot from the CD, press any key. Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows. Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter. You will then be prompted for your administrator password, enter that password. Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter "E". This letter may be different on your computer. copy e:\i386\ntldr c:\ copy e:\i386\ntdetect.com c:\ Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot. Det funket for meg. (husk å endre stasjonsnavna hvis de ikke er rette) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvis du har flere disker kan det være så enkelt at BIOS bootrekkefølge er feil. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Dette kan også skje ved for mye overklokking eller delvis defekte minnebrikker. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 det at ntldr mangler kan også skje at Master Boot Sector har falt ut. Har skjedd noen ganger. Skal være å starte XP CD i recoverykonsoll (DOS modus) og skrive fixboot så skal alt repareres om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) ***Linken var postet lenger oppe...Sorry...*** Linken fra ComputerHope hjalp meg når jeg fikk den meldingen for en gos stund siden da...Ta og se på den du.... Endret 27. juni 2007 av Znoken Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Når jeg har fått denne erroren, var det pga at en kabel var løs inni kabinettet. Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg ser at denne posten er eldgammel, men for andre som googler kan det alltid være greit med flere tips. Jeg gikk inn i BIOS > Security > Disk Sanitizer La inn Windows på ny Alt virket Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Vi startet repair fra windows CD-ROM og kopierte først e:\i386\ntldr så kjørte vi fixboot og verden ble et bedre sted Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Ofte forårsaket av gjenglemt minnepen/floppy/elkstern haddisk e.l. med uheldig bootrekkefølge i BIOS. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hei! fant denne tråden da jeg hadde samme problemet selv. Min løsning var å sett inn Windows-DVD-en min og starte maskinen på normalt vis (ikke fra DVD-en). Vet ikke hvorfor det virket, men det fungerte helt fint. Hei! fant denne tråden da jeg hadde samme problemet selv. Min løsning var å sett inn Windows-DVD-en min og starte maskinen på normalt vis (ikke fra DVD-en). Vet ikke hvorfor det virket, men det fungerte helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå