Gå til innhold

Memory could not be read. Ikke 3D akkselerasjon


Anbefalte innlegg

Problemet viser seg å være med selve maskinen, les min tredje post!

 

Hei!

 

Moderatornotis: Veldig usikker på hvor dette skal postes, spurte en moderator og en administrator som var enige i at emne kunne passe flere steder. De var selv ikke sikre på hvor de ville postet emne. Om en moderator mener dette er postet feil, føl deg fri til å flytte på den.

 

Har overopphetingsproblemer med min bærbare, noe som er et eget kapittel. I dag tenkte jeg å teste WoW på min stasjonære (som har helt andre feil...) for å se om PCn faktisk kunne kjøre spillet. Men siden jeg ikke ville gjennomgå installasjonsprosessen og helsikke mange oppdateringer på nytt valgte jeg en enkel løsning. Jeg delte mappen hvor "World of Warcraft" er. På den måten trengte kun den bærbare å være på når jeg spilte, filene som den stasjonære trengte ville bli hentet fra mappen på min bærbare.

 

Det fungerte faktisk utrolig bra til å starte med, den stasjonære som har hatt som vane å restarte under spilling, gjorde ikke det en gang. Men etter en 20-35 minutter med spilling. Fikk den et problem, følgende feilmelding:

wow_problem.PNG

Feilmeldingen gjorde så World of Warcraft øyeblikkelig måtte avsluttes.

 

Prøvde igjen like etter, denne gangen sa den takk for seg etter 5-10 minutter, samme melding, eller i alle fall tilnærmet lik melding.

 

Er det mulig å løse dette på noen måte? Har ikke sett lignende feilmelding tidligere på den stasjonære.

 

Den bærbare var på hele tiden, er snakk om et trådløst nett.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At jeg ikke tenkte på det selv er en skam. Begynte for 1 time siden og er 2 minutter igjen av kopieringer nå. Kommer til å rapportere tilbake på hva status er etter en 2 timer med spilling.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Ja. Men uantsett kan ikke det være problemet at det ble delt.

 

Fikk samme feil, men nå kom det mer utfyllende og flere tips.

 

Dette sier WoWerror:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Ellers maser den om at WoW ikke kunne starte 3D-akkselerasjon, fint bilde:

wow_feil_3d.PNG

+ at samme feilmelding som i sted dukket opp. Skal sjekke ut status på skjermkortdrivere.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Prøvd å slette WTF og Interface mappa? Pleide å få error #132, var i det tilfellet bare Perl unitframes(et addon) som var problemet.

 

PS: Så at du skreiv at problemet var med maskinen, men et ødelagt addon eller lignende kan ødelegge en del.

Endret av Vetluf
Lenke til kommentar

Hjelper ofte mye og få rede på hvilke komponenter som du har i maskinen. Har selv hat samme problemet og jeg byttet mine ram-brikker og da ble det bra for meg. #132 er en veldig vanlig feilmelding og kan komme av mange saker. Oftest så er det feil på minnebrikkene, mange ganger holder det med og slette WFT folderen og på 8800 nVidia kort så må noen ganger samplingen skrues ned fra 8 til 2.

Lenke til kommentar
Hjelper ofte mye og få rede på hvilke komponenter som du har i maskinen. Har selv hat samme problemet og jeg byttet mine ram-brikker og da ble det bra for meg. #132 er en veldig vanlig feilmelding og kan komme av mange saker. Oftest så er det feil på minnebrikkene, mange ganger holder det med og slette WFT folderen og på 8800 nVidia kort så må noen ganger samplingen skrues ned fra 8 til 2.

8962236[/snapback]

 

Jau, du har da tildels rett Phyx, men bare tildels rett! Mange spillere har rapportert problemer med WoW og 132 feil i det siste, og ser mer ut til at det er noe som blizzard implementerte i patch 2.1.0, feilen har en del kjente feil faktorer, og de 2 mest kjente er

 

1. Kræsjer på et spesifikt område du går/flyr over (vil så og si intreffe hver gang du er i det området)

2. Mye inn og ut tabing fra WoW vil også føre til feilen.

 

Ikke mye og gjøre med den, etter hva jeg har lest rundt om på forumene, annet enn å vente på at blizzard skal lokalisere og fixe.

Endret av feskar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...