Gå til innhold

Urettferdig stigmatisering av rånere i Skien

uranus

Anbefalte innlegg

http://www.ta.no/nyheter/article2844331.ece

Først og fremst må jeg si at jeg poster dette her fordi jeg aner ikke hvor ellers jeg kan ta det opp. Har prøvd å komme i kontakt med journalisten, men kommer ikke gjennom.

La meg ta opp noen ting her.

For det første, det er ingenting som heter organisert råning i Skien. Det er ingen "vakter" som står og ser etter politi, og etter et år med lappen og råning i Skien, har jeg enda ikke sett noen ta piruetter, råkjøre eller sitte med politiradio. Det kan godt hende noen har politiradio, men det er hvertfall ikke alle.

Ang. "råkjøringen" så kjører rånerene under fartsgrensa der og ikke for fort. De bråker heller ikke mer enn vanlig trafikk, og alle lastebilene som kjører på denne veien bråker 5 ganger mer.

Nok en ting jeg må si er at folk som bor langs veien har selv valgt å flytte til veikanten, og om de plages så får de heller flytte eller bygge støyskjermer.

Selvfølgelig, det hender en eller annen råkjører eller gjør noe dumt, men det er urettferdig stigmatisering av politiet og TA nettavis å si at alle gjør det og det. Jeg har tilbydt TA å sitte på en kveld og se hvordan det _egentlig_ er og ikke bare gå utifra en kilde, nemlig politiet.

Kommer sikkert noen kommentarer her som sier at råning er teit osv osv, men det er hvertfall bedre enn å drive og drikke og komme seg borti stoff som dessverre noen ungdommer gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den rundkjøringen så i det minste ganske oppkjørt ut :)

Tror det er vanlig i disse agurknytt-tider å overdrive og maksimere nyhetene for å gjøre de levedyktige. Men dersom du føler at artikkelen er helt i strid med virkeligheten vil jeg på ingen måte hindre deg i å kritisere/kontakte artikkelforfatteren.

Endret av garanti
Lenke til kommentar

Det er en ting at folk kjører der en del, men faktisk så er det folk som ikke er herfra som kjører litt rått. Lokale rånere kjører veldig rolig opp og ned.

Ja jeg føler det strider med virkeligheten, og har sendt to klager. Mener også at det ikke er rettferdig av dem å kun bruke èn kilde, de burde høre med de det gjelder også.

Lenke til kommentar

Det er en gruppe rånere som er der alltid når rånerene er der.. Og jeg kjenner disse og de skjønner ikke hvor det som står i artikkelen kommer fra. Det er de samme folkene der hver dag, er aldri nye folk så vi vet ganske godt hva som skjer. HVIS noe sånt skjer er det ingen av rånerene, og det er der jeg mener artikkelen blir å stigmatisere rånere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rånere har veldig lett for å bli satt i bås, har jeg lagt merke til. Her jeg bor, kaster alle rånere søppel ut vinduene, hører på høy musikk, kjører enten for fort eller for sakte, bruker ikke blinklys, og er i bunn og grunn fæle mennesker.

Folk har lett for å tro det verste om ting, folk osv. de ikke har noe grunnleggende kjennskap til.

Hvis dette ble veldig uforstålig så beklager jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...