Gå til innhold

Tjener man mye på å bygge selv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I de siste årene har det ofte vært billigere å kjøpe Gamer maskinene til rundt 10000kr enn å bygge dem selv. Men valgfrihet er jo hovedargumentet. Dersom man egentlig ikke har noe interesse av å putle inni en maskin, kan man like gjerne få noen til å bygge den for seg.

Lenke til kommentar

Tja... jeg er nå ennå av den oppfatning at man tjener på å bygge selv, selv om jeg personlig også finner det artig å plukke ut akkurat de delene JEG vil ha og sette disse sammen. Dessuten er det ingen heksekunst å sette sammen en PC i dag.

 

- For 10 000 kroner burde man forresten få en PC med 8800 skjermkort i disse dager.

Lenke til kommentar

Kan dere være så snill å lære forskjellen på å TJENE og SPARE penger?!?!?!?

 

Spare penger: Dette skjer når du betaler mindre for noe enn det som opprinnelig er prisen

 

Tjene penger: Dette skjer når du får penger (uten å bruke penger på det). Eks ved å jobbe.

 

 

Tilbake til topic.

 

Når jeg nå bestilte ny maskin, fikk jeg den satt sammen for meg. Dette er to enkle grunner til.

 

- Det kosta meg bare 400,- ekstra

- Jeg slipper skuffelsen av å komme hjem for å finne ut av at noen deler er defekte og derfor må vente på sending fram og tilbake til webshop. Og evt feilsøking.

 

Når maskinen kommer hjem til meg, trenger jeg bare å installere XP og spill. Ingen fare for at noe ikke virker! :D

Lenke til kommentar

Men, så lærer du jo heller ingenting av det, biskop! :)

Du vert ikkje dataekspert av å installere windows...!

Sjølvsagt vert du heller ikkje det av å byggje han sjølv, men du får betre innsikt i korleis dei ulike delene skal vere plassert, og korleis dei fungerar saman, noko som er veldig nyttig å ha med seg vidare.

Lenke til kommentar
Men, så lærer du jo heller ingenting av det, biskop! :)

Du vert ikkje dataekspert av å installere windows...!

Sjølvsagt vert du heller ikkje det av å byggje han sjølv, men du får betre innsikt i korleis dei ulike delene skal vere plassert, og korleis dei fungerar saman, noko som er veldig nyttig å ha med seg vidare.

8956816[/snapback]

 

joda, er jo lærdom i å sette den sammen selv. Så svaret på topic "Tjener man mye på å bygge selv" er jo ja. Masse kunnskap ang delene i en maskin.

 

Hadde topic vært "Sparer man mye på å bygge selv" så er vel svaret heller nei, lite å hente der.

 

Ang min sak, jeg har bytta nokk maskiner for en liten stund framover. Synes ikke et er å utrolig spennende lengre.

Lenke til kommentar
Kan dere være så snill å lære forskjellen på å TJENE og SPARE penger?!?!?!?

 

Spare penger: Dette skjer når du betaler mindre for noe enn det som opprinnelig er prisen

 

Tjene penger: Dette skjer når du får penger (uten å bruke penger på det). Eks ved å jobbe.

8956113[/snapback]

 

Penger spart er penger tjent.

Lenke til kommentar

Det beste med å bygge selv er forarbeidet synes eg :) Lese tester (på hw.no selvfølgelig :cool: ), finne ut hvilken cpu-kjøler som er bedre enn alle andre, kanskje investere litt mer i "fremtidsrettede" deler (f.eks. hk med p35 som støtter nye cpuer med 1333mhz fsb), etc..

 

Uff, husker en kompis av meg som hadde en packard bell pc... :no:

Endret av thotved
Lenke til kommentar
Ok, sorry bIsk0p :)

 

Hvor bestilte du?

8988659[/snapback]

 

I gjennom jobben, en leverandør som dem har :)

 

 

Jeg har brukt ganske lang tid på å finne ut hvilket oppsett som passer meg, spesielt når det gjelder kabinett da dette interiserer meg. Men jeg er selv litt utdatert når det gjelder hva HW som er noe å satse på, så det ble en liten forum post. Hadde selv sett for meg AM2 oppsett, men det ble Intel :)

 

men i og med at jeg kjøper igjennom jobben, så har jeg måttet valgt litt etter hva dem klarer å levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...