Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

McCrap eller McDonalds?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for lite kcal er enrgi som du trenger, mcdonalds er fet mat, og kcal er viktig å vite om, ellers så hadde ingen skjønt at vi må "gymme" eller jogge "det av oss"

8995282[/snapback]

Hva mener du med fet mat? En meny fra McDonalds inneholder en haug med både fett og karbohydrater.

Dersom du gikk på en lavkarbo-diett og McDonalds-mat kun inneholdt fett, så ville det vært et veldig sunt måltid.

Lenke til kommentar

Jeg er igrunn ikke så glad i hamburger, hverken fra McDonalds eller noen andre steder. Da jeg var yngre syntes jeg McDonalds sin vanlige burger var kjempedigg, men jeg ble raskt lei... Liker kyllingburgeren, men er i det store og hele ikke så hekta...

Lenke til kommentar
Hva mener du med fet mat? En meny fra McDonalds inneholder en haug med både fett og karbohydrater.

Dersom du gikk på en lavkarbo-diett og McDonalds-mat kun inneholdt fett, så ville det vært et veldig sunt måltid.

8996390[/snapback]

Naaja. Det spoers jo aapenbart hvilke fettyper det er snakk om her da.

vis du ser en person gå til mcer'n hverdag eller ofte, ville du tro at han var tynn!!

8996983[/snapback]

En som gaar paa McDonalds hver dag eller ofte er mest sannsynlig rimelig tjukk. Det betyr ikke at McDonalds-mat inneholder kun fett. Som en smartere person enn meg sa tidligere i traaden kan man bli tjukk av alt, til og med proteiner. Uten aa virkelig ha satt meg inn i akkurat dette, saa vil jeg tro at simple mono- eller disakkarider vil gjoere deg minst like tjukk som samme mengde fett.

Selv gaar jeg av og til paa McDonalds, ettersom jeg har en rimelig grei helse og et sunt og variert kosthold fra foer av, og fordi det er rasende godt. Jeg er klar over at McDonalds gir langvarige bivirkninger, men jeg har ikke merket dem, og undervurderer dem. Saa dumt av meg.

Lenke til kommentar

8996390[/snapback]

Naaja. Det spoers jo aapenbart hvilke fettyper det er snakk om her da.

vis du ser en person gå til mcer'n hverdag eller ofte, ville du tro at han var tynn!!

8996983[/snapback]

En som gaar paa McDonalds hver dag eller ofte er mest sannsynlig rimelig tjukk. Det betyr ikke at McDonalds-mat inneholder kun fett. Som en smartere person enn meg sa tidligere i traaden kan man bli tjukk av alt, til og med proteiner. Uten aa virkelig ha satt meg inn i akkurat dette, saa vil jeg tro at simple mono- eller disakkarider vil gjoere deg minst like tjukk som samme mengde fett.

Selv gaar jeg av og til paa McDonalds, ettersom jeg har en rimelig grei helse og et sunt og variert kosthold fra foer av, og fordi det er rasende godt. Jeg er klar over at McDonalds gir langvarige bivirkninger, men jeg har ikke merket dem, og undervurderer dem. Saa dumt av meg.

9011128[/snapback]

det sier alle

Lenke til kommentar

Mcdonalds god mat? Nei, noen få ting går ann hvis det ikke er en skosåle i nærheten å tygge på

Fastfood billig?

Nja, du får jo hva du betaler for, men skal man spandere en middag på familien på mcdonalds\annen fastfood koster ikke så mye eller det samme for en god middag lagt hjemme, men jeg kan ta fastfood 1-2 ganger i mnd fordi jeg ikke gidder å lage mat eller ikke finner noe jeg har lyst på.

Lenke til kommentar

På macen jeg jobber er alle normale/tynne. De aller fleste har faktisk gått ned i vekt siden de begynte, pga all gåingen på jobb. Men tror vi er mulig et unntak der. Ser at på mange andre macer er det mange overvektige. Men dette er mennesker som er overvektige når de begynner der :whistle:

Lenke til kommentar

Man går ikke til Mc Donalds for å være sunn. Men jeg må si at det finnes alternativer og ting du kan gjøre for å gjøre det sunnere, vist du først må spise der. Det handler bare om å se litt vekk fra big macen og muligens spørre dem bak disken. Ikke verre enn det ;)

Lenke til kommentar
jeg elsker slik mat! det meste av det er så utrolig godt! så lenge man ikke spiser der hver dag så gjør det vel ikke så mye?

a man has to eat!

9061236[/snapback]

Så utrolig enig. :)

Selvfølgelig er det usunn mat og det vet vel de fleste, men du trenger jo ikke å spise der så altfor ofte. Eller?

Lenke til kommentar
Jepp, er helt enig. Sykt godt

Sunn mat pleier ikke å smake noe godt, men usunn mat derimot :thumbup:

8994754[/snapback]

Fastfood forklarer seg selv bare i navnet sitt.. man trenger ikke gjøre noenting, bare stå der og vente på at maten blir severt.. og ja, det sinnsyk god mat, og man blir god og mett..

Men det går faktisk ann å lage sin egen alternative mat, som blir billigere og sunnere.. feks kyllingburger som man lager hjemme, eller kyllingtacos med masse friske grønnsaker osv.. Det er litt ekstra jobb og lage maten selv, men resultat blir jo at man sparer penger, at det er sunt og at det faktisk er like godt som mcdonalds..

8994880[/snapback]

Ikke faen om jeg gidder å lage meg mat selv de gangene det er virkelig slitsomt på jobb. Skjønner ikke alt det maset om å spise sunt hele tiden jeg. Jeg driter vel i om jeg har mage. Og det burde alle andre gjøre og.

Dessuten så forbrenner jeg nok jævlig mye mer enn den kebaben jeg eter på de 8 timene jeg er på jobb :)

Og sunn mat smaker virkelig ikke like godt som usunn mat generelt. Kjylling og kalkun pølser er 10 ganger bedre en de vanlige. Husker en gang ei muslim jente spurte om hun kunne bytte sine vanlige grillpølser mot mine kylling og kalkun pølser. Ikke faen sa jeg, mine pølser er 10 ganger bedre enn dine. så joa, noe sunt er bedre enn usunt/mindre sunt.

Lenke til kommentar

Å fy faen jeg fikk lyst på en dobbel mc-whoopper-mc cheeseburger fra burgerking eller mcdonalds, samma faen hva det heter, bare den er trippel og har ost inni, med de gode greiene inni, husker ikke hva det var, noe løk eller noe sånne blanke krøllete greier som smaker litt sånn sennepaktig, det er så godt. Og chips. Har ikke spist mcdonaldsmat på 1 og et halvt år ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...