Wubbable Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 6.50,- for en dobbel? Som koster sånn 29,- her? 8952027[/snapback] Yes! That's the US for you baby. I tillegg er en stor pomme frites og en brus (som det er gratis påfyll på) $1 hver. Så da har du en helaftens måltid for 3-4 dollar, og i tillegg kan du sitte i bilen din når du bestiller det (drive throughs). Kjente jeg ble sulten nå. 8952038[/snapback] I envy you Seriøst, ikke rart folk er så tjukke der.. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 I envy you Seriøst, ikke rart folk er så tjukke der.. 8952051[/snapback] Jeg bor som sagt ikke i USA lengre, så det er ingen mulighet til å få god, usunn mat for en billig penge lengre. Uansett så prøver jeg å holde meg sunn.. Så lenge det går! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Salaten til McDonalds er heller ikke så mye sunnere enn burgerene, bare sånn til informasjon. 8952030[/snapback] Altså, å dra på mcdonalds for å spise salat er som å dra til plata for å be om vitaminer. 8952049[/snapback] :!: Sant nok, men jeg har noen venninner som gafler i seg salat fra Macer'n og tror de er sååå sunne. Skal jeg først kjøpe burger, kjøper jeg en skikkelig dobbel løvbiffburger med godt og crispy brød, grillsaus, sprø salat, potetbåter og en iskald cola med knust is. Noe som ikke er så alt for ofte. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Salaten til McDonalds er heller ikke så mye sunnere enn burgerene, bare sånn til informasjon. 8952030[/snapback] Altså, å dra på mcdonalds for å spise salat er som å dra til plata for å be om vitaminer. 8952049[/snapback] Delvis rett. Man går ikke på macen for å være sunn. Men det er gode salater der vist du først må gå der å spise og du vil prøve å ikke skeie helt ut. De salatene er sunne, så lenge man ikke hiver på den "liters" pakken med dressing man får med. Mange som glemmer dette. Det er dressingen som følger med som er usunn. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Salaten til McDonalds er heller ikke så mye sunnere enn burgerene, bare sånn til informasjon. 8952030[/snapback] Altså, å dra på mcdonalds for å spise salat er som å dra til plata for å be om vitaminer. 8952049[/snapback] Delvis rett. Man går ikke på macen for å være sunn. Men det er gode salater der vist du først må gå der å spise og du vil prøve å ikke skeie helt ut. De salatene er sunne, så lenge man ikke hiver på den "liters" pakken med dressing man får med. Mange som glemmer dette. Det er dressingen som følger med som er usunn. 8953126[/snapback] Mye sukker i de salatene har jeg hørt. En salatmeny har samme kaloriinnhold som en Big-Mac (i følge han der "Super Size Me"-fyren). Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Men i den "regningen" så regner de med at du bruker all dressingen ( og det er mye). Bestiller du grillet kylling i stedet for crispy ( som er frityrstekt ) så er det også bedre. Uten dressing er ikke de salatene noe bedre/verre enn de du lager hjemme. Alle skjønner jo en salat med en liter dressing er usundt. Om du går på macen eller ikke. Noen kunder skjønner ikke dette..... Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Ja, de burde kutte ned litt av dressingen de bruker. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 McDonalds skulle hett McHeaven! Usunn og feit mat? Ja... Fryktlig godt? JA! Jada, vet det er mange som er uenige i det... 8951619[/snapback] Usunn og feit mat? Ja... Fryktlig godt? NEI! Det smaker dritt og forige gang jeg var innom for å smake på maten dems spydde jeg nesten pga den forferdelige MC "Toasten" dems Men er jo mye proteiner i burgerne selv om det er usunt Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Salaten til McDonalds er heller ikke så mye sunnere enn burgerene, bare sånn til informasjon. 8952030[/snapback] Altså, å dra på mcdonalds for å spise salat er som å dra til plata for å be om vitaminer. 8952049[/snapback] Helt enig. Det samme er når jeg ser personer bestiller en stor meny, men bestiller lett burs ved siden av. Why!!, og ikke kom her å si at det er bedre. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Salaten kan strengt talt ikke kalles usunne kjøper man den caesar salaten med grillet kylling inneholder den 190kcal mens en enkel cheeseburger inneholder 300kcal. Det er derimot dressing som kan gjøre retten usunn men tar man caesar dressing inneholder den 55kcal og retten blir da på 245kcal ved å bruke hele pakka, en enkel hamburger inneholder derimot 255kcal.. Syntes også folk må legge av seg den dårlige uvanen dehar med å si at man ikke skal spise salat på mcdonalds man spiser da hva man vil enten det er salat eller burger, om man vil ha light brus så tar man det også, mange som bare drikker light brus til vanlig også. Og selvom man spiser mye usunt hvorfor må man også drikke brus med masse sukker i? Såklart hvis man kjøper stor burger og stor pommes frites er det beste å ta en light brus slipper fort vekk unna 350kcal da hvis man har stor brus.. Mcdonalds burger og vanlig gatekjøkken burger syntes jeg er like dårlig begge 2 egentlig, hvis jeg vil spise god burger så er det mange resturanter som har noen gode med ordentlig tilbehør som ikke er standard gatekjøkken med et tonn med dressing og dårlig salat.. Ellers er de man lager hjemme best med et godt grovt hjemmelaget "rundstykke" til også.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Santaxx: Det er som regel ikke bare kcal man legger på seg av. Hvis jeg hadde spist like mange kcal som jeg spiser nå (3500) i form av salater og burgere på McDonalds så kunne jeg blitt feit, men med den sunne maten jeg spiser nå så legger jeg ikke akuratt på meg mye fett. Det er rett og slett hva produktene inneholder som er farlig, det er alt sukkeret og alle de kunstige stoffene. De har jo selvfølgelig nå 100% storfekjøtt i burgerene sine nå istedet for mye annet de har puttet inni, men oljen og alt som er utenpå burgeren er usunt og det er transfett på deres pomesfritts og sukker i hamburgerbrødene osv. Det er rett og slett det man legger på seg av. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det finnes såklart ting man legger på seg mer av og er dårligere for kroppen men kcal er nå en bra pekepinne på hvor mye energi du får i deg og hvis du får i deg mer enn du forbruker vil du legge på deg. "De har jo selvfølgelig nå 100% storfekjøtt i burgerene sine nå istedet for mye annet de har puttet inni, men oljen og alt som er utenpå burgeren er usunt og det er transfett på deres pomesfritts og sukker i hamburgerbrødene osv. Det er rett og slett det man legger på seg av. " om de hadde brukt olje uten transfett for å steke pommes frites'en i så ville du nok ha lagt på deg like mye, transfett er nå mest farlig for hjertet grunnet det øker kolestrolet. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Poenget mitt er at det ikke bare er kcal som spiller en rolle. Selvfølgelig spiller det en stor rolle, men det er også andre faktorer som gjør at du legger på deg og; som f.eks raske karbohydrater iform av sukker. Insulin kan spille en rolle i forbrenningen. Endret 27. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 TBH, om du går på McDonalds i den tro at det er sunt fortjener du å bli tjukk. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 En meny på macdonalds har jo halvparten av kaloriene man trenger pr. dag :O Men det er noen burgere som er gode. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hva med at du lager en fast-healthy-food-kjede der du kan selge grønnsaksburgere med rugbrød og low-fat-melk som er tilsatt litte granne smak (milkshake) osv... 8951736[/snapback] Vi har jo Subway som selger baguetter med ferske ingredienser. Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hva med at du lager en fast-healthy-food-kjede der du kan selge grønnsaksburgere med rugbrød og low-fat-melk som er tilsatt litte granne smak (milkshake) osv... 8951736[/snapback] Vi har jo Subway som selger baguetter med ferske ingredienser. 8970326[/snapback] Går ut ifra at McDonalds også bruker ferske varer.... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Nei, mesteparten er frysevare av laber kvalitet hos McDonalds. Kan sammenlikne det med Euroshopper mat på Rimi. Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Cheesburger ofte deilig, men av og til spyr jeg nesten, bare av lukten! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Cheesburger ofte deilig, men av og til spyr jeg nesten, bare av lukten! 8972855[/snapback] Jeg antar du er en av dem som hiver sylteagurken i båset før du spiser burgeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå