klut Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 har tenkt til å kjøpe meg en 32" lcd tv, som æ hadde tenkt til å bruke istenfor 19" lcd skjermen. men det æ lurte på va om d blir noe bra å bruke en lcd tv som pc skjerm? Lenke til kommentar
Delish Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 det kommer nok ann på hvilken oppløsning og kvaliteten det er på bildeprossesoren i lcd-tven du har tengt å kjøpe. Det viktigste er nok hva du skal bruke "skjermen" din til og hvilke krav du setter selv. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 selv bruker jeg en 40" samsung som pc skjerm. men tro meg, det fungerer dårlig til f.eks spilling. Noe av grunne er oppløsninga, men du har også få litt problemer med at tv'n er treig til å få bildet opp på skjermen, merker dette når jeg prøver å spille spill med en del fart i. jeg har bare oppløsning 1366*768 og det er litt lite. Det er veldig vitkig at tv'n støter 1:1 pixelmapping for at bildet skal bli skikkelig. Lenke til kommentar
klut Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 har tenkt til å bruke dn til å spille CS å se på film å sånt.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319638 har tenkt på sånn tv e den noe bra,eller skal æ bare styre unna? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Skal du ha 1:1 pixelmapping er det vel kun enkelte LG LCD tv'er som leverer dette ? Ifølge hjemmekino.no Disse 1:1 pixelmapping modellene virker iallefall interessante. Jeg tror jeg så elkjøp kjøre BF2142 på en LG 32LB2R inne i butikken. De koster dessverre omkring 10k og da er man ikke lang unna denne 37 tommer Full HD utgaven LG 37LF65 til i overkant av 14k Endret 28. juni 2007 av lurerpaa Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) har tenkt til å bruke dn til å spille CS å se på film å sånt.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319638 har tenkt på sånn tv e den noe bra,eller skal æ bare styre unna? 8956584[/snapback] Samsung LE-32R72B støtter trolig ikke 1:1 pixelmapping og da risikerer du nok noen uklare loddrette striper over skjermen. Jeg ville ha styrt unna denne om du planlegger å spille CS i stua. EDIT: NB er ikke sikker på om man kan kjøre CS i widescreen format eller høyere oppløsning enn 1280x1024, og da forsvinner litt av poenget med 1:1. Du må nok også ha et grafikkkort av nyere modell (f.eks Nvidia 79xx eller 8xxx) for å kjøre spill i disse relativt høye oppløsningene. Endret 28. juni 2007 av lurerpaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå