Gå til innhold

LCD TV som PC skjerm?

klut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selv bruker jeg en 40" samsung som pc skjerm. men tro meg, det fungerer dårlig til f.eks spilling. Noe av grunne er oppløsninga, men du har også få litt problemer med at tv'n er treig til å få bildet opp på skjermen, merker dette når jeg prøver å spille spill med en del fart i. jeg har bare oppløsning 1366*768 og det er litt lite.

Det er veldig vitkig at tv'n støter 1:1 pixelmapping for at bildet skal bli skikkelig.

Lenke til kommentar

Skal du ha 1:1 pixelmapping er det vel kun enkelte LG LCD tv'er som leverer dette ?

Ifølge hjemmekino.no

Disse 1:1 pixelmapping modellene virker iallefall interessante.

Jeg tror jeg så elkjøp kjøre BF2142 på en LG 32LB2R inne i butikken. De koster dessverre omkring 10k og da er man ikke lang unna denne 37 tommer Full HD utgaven LG 37LF65 til i overkant av 14k

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar
har tenkt til å bruke dn til å spille CS å se på film å sånt..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319638

har tenkt på sånn tv e den noe bra,eller skal æ bare styre unna?

8956584[/snapback]

Samsung LE-32R72B støtter trolig ikke 1:1 pixelmapping og da risikerer du nok noen uklare loddrette striper over skjermen. Jeg ville ha styrt unna denne om du planlegger å spille CS i stua.

EDIT: NB er ikke sikker på om man kan kjøre CS i widescreen format eller høyere oppløsning enn 1280x1024, og da forsvinner litt av poenget med 1:1.

Du må nok også ha et grafikkkort av nyere modell (f.eks Nvidia 79xx eller 8xxx) for å kjøre spill i disse relativt høye oppløsningene.

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...