HrSteen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Prøvde meg på litt forfall i vinter. Usikker på om det ble noe vellykket. (Har en feeling på at jeg har hatt disse bildene ute før, men kan ikke finne det så jeg tar sjansen.) Bruker å holde meg til ett bilde pr post. Men disse er liksom i samme serie så da blir det 3 stk. Slakt i vei! Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 De to nederste var ganske kule! Jeg elsker litt sånne "industrielle" bilder, selv om det ikke var mye drift i industrien her. Likte måten bildene var redigert! Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Likte de veldig godt Det som går igjen på alle er at de er kornete, noe jeg ikke synes gjør seg på snøbilder. Bruken av sort-hvitt er spennende, og sannsynligvis det "rette" i dette tilfellet. Så; individuell kritikk: Bilde 1 Tror jeg liker dette best. Interresant vinkel bildet er tatt, og strømledningene leder mot sentrum av bildet, som er bra. Den sorte bygningen er kanskje litt for stor, og bryter balansen i bildet. Jeg tror du i tillegg med fordel kunne hatt en tettere beskjæring fra venstre og fra undersiden, for å få vekk kanten av bygningen og rotet i snøen. "Interlacingen"(?) i bygningen i midten forstyrrer litt. Bilde 2 Utbrentheten trekker mye ned. Bildet sier meg ikke så mye igrunn... Bilde 3 Spennende bilde, her kommer sort/hvitt-effekten virkelig til sin rett. Bildet kunne nok ha overlevd en 1,5 cm beskjæring fra venstre. Utbrentheten øverst til høyre i bildet var litt irriterende. Fine "toner" i treverket på bygningen. Ble kanskje litt forvirrende med portrettutsnitt til dette bildet? Tilslutt vil jeg nok en gang si at jeg liker de, i alle fall 2/3 veldig godt. Hvor er de tatt? Hvilke industribygninger er det snakk om? EDIT: Liten bokstav Endret 26. juni 2007 av garanti Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Bildene er tatt i Åga i Mo i Rana. Poststedet heter Andfiskå. Navet på "sjappa" er Bergverkselskapet Nord-Norge AS, ser ut som om dagens navn er Rana Gruber. Og det kan virke som om historien til selskapet går tilbake til 1860. Da det het "Ranen Bly- og Sølvværk". Noe årstall på akkurat disse bygningene finner jeg ikke, antar rundt 50årene, men det som skjedde her var at stein fra lokale fjell ble knust og vasket og ut kom det bly, sink og kobber som ble lastet på båter fra hele verden. Lenke til kommentar
lma Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Liker nr 2 spesielt godt. Liker komposisjonen og motivet. Fin bw-konvertering. Liker utbrentheten her. Ser mange kritiserer den, men en skal ikke være redd helt hvite flater. Denne trekker ikke for mye oppmerksomhet. De to andre har også gode motiver, selv om jeg ikke helt klarer å bestemme meg for planet i bildet nr 1. - LMA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg likte de to siste bildene, selv om utbrentheten/det hvite er litt for dominerende. Synes ikke det er nødvendig å være så pirkete på teknikken i slike bilder. Det eneste som trekker ned er at jeg skulle ønske det var noe annet enn en Varta batteripakke som lå i det vinduet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå