nercix Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Er for tida ekstremt plaga av allergi, og det var absolutt ikkje betre då sola kika ut mellom skyene i dag . Renning av auge, og nasa er så tett som om det skulle ha vore biholebetennelse. Har tatt Cetirizin, Loratadin og Livostin i massevis, men det har ikkje betra seg av den grunn. Så til det store spørsmålet: Er der noko eg kan gjere / ta, eitt eller anna slik at det blir betre. Tusen takk for alle «triks» som fungerer! med hjarteleg helsing nercix Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei. Jeg ser du har tatt en variasjon av antihistaminer, men spørsmålet er: Har du tatt nok`? Riktig nok er det en anbefalt dose, men av og til kan det hjelpe hvis du ta flere.Det har vært greit om du opplyser dosen din.. Prøv lokal steorider, f.eks øye dråper: Lastin, nese: Nasonex osv.. vaio Lenke til kommentar
Putas Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Var en post om dette for en liten stund siden også. Men noen som funker veldig bra for meg er Alleramin tabletter. Du får kjøpt dem på helsekosten. (hvis dem ikke har dem inne IKKE gå for piller som er "akuratt" det samme, for det er bare tull). Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Dersom ikke vanlige tabletter/nesedråper hjelper, får du be legen din om å ta en sjekk. Eventuelt får du begynne å flytte opp til høyfjellet om sommeren Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Varm drikke ! ! ! La dampen komme opp i øynene, det lindrer.. Lindrer også om du drikker det selvfølgelig Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Husk at det er mye du kan gjøre ved hjelp av kosthold, passe på innemiljøet, klærne dine, håret ditt osv.osv. Pollen setter seg overalt og kryssreagerer også med endel frukt ol. Les mer her, her er det en del smarte tips: http://utenmelk.com/wiki/index.php?pagename=Pollenallergi Videre vil jeg råde deg til å bli skikkelig utredet av allergolog, hvis du ikke er det fra før. Da får du best tilpassede medikamenter og doser. Du må henvises av fastlegen din. Lykke til! Lenke til kommentar
nercix Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Var mykje betre i dag (litt regn om natta gjer susen ). Var til doktoren og fekk augedråper, nasespray og tabletter. I følge han så skulle dette gjere meg så godt som symptomfri. vaio: Doktoren min sa at ein rett og slett ikkje kunne ta nok Zyrtec etc. for å forhindre så «alvorlige tilfeller» som dette. Så får vi håpe det går bra. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Var mykje betre i dag (litt regn om natta gjer susen ). 8956431[/snapback] No shit, det hjelper sykt Skal snart reise (blir tvingt inn av mora mi) til suldal, tro meg, det er et rent HELVETTE for folk med pollenallergi.. Allikevel blir jeg ignorert, og tvingt inn.. Noen tips (unnskyldninger) for å unngå å bli med? Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Var mykje betre i dag (litt regn om natta gjer susen ). 8956431[/snapback] No shit, det hjelper sykt Skal snart reise (blir tvingt inn av mora mi) til suldal, tro meg, det er et rent HELVETTE for folk med pollenallergi.. Allikevel blir jeg ignorert, og tvingt inn.. Noen tips (unnskyldninger) for å unngå å bli med? 8956928[/snapback] Få deg en legeerklæring! Eller pes henne på apoteket for en lang liste medisiner du trenger for å dra. Gi henne lista fra linken over, og si hvor viktig det er at de du skal til også forholder seg til den, for at du skal ha det bra. Mødre liker ikke å bry vetskapet. :-) Aner egentlig ikke. Sta mødre finnes dessverre overalt, og det er lite som virker på de. Kanskje jeg heller bør ønske deg god tur tur og lykke til. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Heh, hun sa nettopp vi skulle være der 3 uker... 3 UKER ! ! Jeg er der totalt absolutt max 1 uke... Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 min aller beste venn disse ukene (med unntak av min kjæreste) er en stor pakke med tørkeruller.. jeg tar tabeletter for harde livet, men blir allikevel meget plaget av allergi. Livostin Nesedråper er litt effektive på meg, derimot lykke til Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 "vaksine" kan jo være tingen? Fås i sprøyteform (settes av legen) og pilleform. Snakk med legen din om det. Behandlingen er dog litt langvarig, 3-5 år, men det hjalp en god del for min del. Nå kan jeg iallefall bevege meg utendørs om sommeren og da fikk jeg behandlingen bare 2 år. http://en.wikipedia.org/wiki/Allergy_immunotherapy Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har så lang liste over alt jeg har alergisk over at jeg har gitt helt opp. Driter i om jeg må nyse i ny og ne, det har bare blitt en vanesak :S Tok først en alergiprøve i 8 eller niende klasse, så jeg har gått ganske lenge med det... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Ta en allergisprøyte (aner ikke hva den heter). Har tatt den 3 sommere på rad nå. Noen timer etter jeg har tatt den er allergien så godt som bort i opp til seks uker (fire til seks uker skal det vare). Snakk med en lege om det. EDIT: Før jeg tok sprøyta var jeg dauplaga. Noen dager før sprøyta måtte jeg ned å dyppe hodet i vann, jeg nøys konstant og var rett og slett helt jævlig. Endret 28. juni 2007 av Flaringo Lenke til kommentar
nercix Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Jada, vart fortalt om sprøytene, og det kan hende at eg må til med dette. Men vi (han) vart einig i at eg skulle prøve medisinane han skreiv ut i opp mot ei veke for å sjå om det hjalp. Resultatet er slik: Augedråpane er iallefall ekstremt effektive. Det renn framleis litt av nase, men vi får sjå om det blir betre etterkvart. Men, noko av dette skyldast sikkert at det ikkje er «pollenvær». Har i grunn alltid vore plaga med pollenallergi, men har hatt eit «opphold» for 4-5 år sidan, og fram til fjor. Reagerer også på mat og medisin. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hvor mye koster et slik sprøytestikk? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Hakeorm kurerte min allergi og astma 2 år tilbake permanent. Vet dessverre ikke om dette er tilgjengelig for det offentlige da jeg deltok i et ekspriment. Endret 28. juni 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Den en gang i året sprøyten det er snakk om er sikkert en kortisonsprøyte (omdannes til kortisol inni kroppen), koster nok noen hundrelapper. @dicktator Hørt om det der, men må du ikke få nye tilført ganske konstant? Lurer på om de hadde tatt knekken på min autoimune sykdom også Endret 28. juni 2007 av Veritas_ Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 har vært kjempeplaga av gresspollen siden jeg var 9-10 år. fant aldri noe som fungerte 100% før inntill i fjor: da prøvde jeg kortison-sprøyte. dæven som det hjalp! Tok vel ca tre timer fra sprøyta ble satt til jeg faktisk kunne bevege meg utendørs! For å få kortisonsprøyte må man ha legeerklæring, men det er null stress å skaffe. Ring til legen din og spør pent. Selve medisinen koster ca 100 kr, og sprøyta blir satt av fagpersonell. Absolutt verdt bryet! Sprøyten fungerer i godt over fire uker (iallefall for meg), så jeg kommer nok til å fortsette med å ta en slik en i midten/utgangen av juni fremover Inntill man får fatt i sprøyta kan jeg anbefale masse dusjing, for da får du bort eventuelt pollen som sitter i hud/hår. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hørt om det der, men må du ikke få nye tilført ganske konstant? Lurer på om de hadde tatt knekken på min autoimune sykdom også 8966760[/snapback] Nope Fikk 10 ormer plasser på overarmen og har visst alle sammen fortsatt i meg. Nå kan jeg spise hva enn jeg vil og puster aldri tungt om vinteren når jeg jogger. Er helt kurert. Legen var målløs. Dette er helt klart et gjennombrudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå