Gå til innhold

Hvordan browse en katalog i Elements 5.0

Anbefalte innlegg

Jeg har Photoshop Elements 2.0 og 3.0 og har nylig kjøpt PE 5.0. På de to tidligefre versjonene trykker jeg på "File" etter å ha åpnet programmet. Da får jeg en liste med bl. a. browse. Ved å trykke på denne kan jeg velge fritt hvilken katalog jeg vil browse, f. eks. sommer 2007, jul 2006 etc. Da får jeg opp "thumnails" av alle bildene i valgt katalog. Jeg kan da fritt velge hvilket bilde jeg vil endre på. Når jeg så lagrer bildet, kommer jeg tilbake til browseren.

Jeg får ikke dette til å Photoshop Elements 5.0.

Er det noen av de mange kloke hoder på forumet som kan hjelpe meg.

mvh

Labrador

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Photoshop Elements 2.0 og 3.0 og har nylig kjøpt PE 5.0. På de to tidligefre versjonene trykker jeg på "File" etter å ha åpnet programmet. Da får jeg en liste med bl. a. browse. Ved å trykke på denne kan jeg velge fritt hvilken katalog jeg vil browse, f. eks. sommer 2007, jul 2006 etc. Da får jeg opp "thumnails" av alle bildene i valgt katalog. Jeg kan da fritt velge hvilket bilde jeg vil endre på. Når jeg så lagrer bildet, kommer jeg tilbake til browseren.

Jeg får ikke dette til å Photoshop Elements 5.0.

Er det noen av de mange kloke hoder på forumet som kan hjelpe meg.

8950890[/snapback]

En stund siden jeg brukte den funksjonen der, jeg har brukt alle versjonene av Elements og Album, disse ble slått sammen til et produkt i Elements 4.

Tror nok den funksjonen du nevner er fjernet.

Du har nå Organizer-delen i Elements (tidligere Album) som erstatter denne.

Start Elements og velg Organizer modulen.

For å "browse" en katalog må du først importere den, velg import ved å trykke "kamera" knappen ved siden av printeren, deretter "From files and folders".

Eller du kan velge "watch folders" fra File-menyen for å overvåke og importere alt på et område (inkludert underkataloger).

Nå får du thumbnails av alle filene, og får mange fine søkemuligheter.

Du kan også velge å se de pr katalog, ved å velge "folder location" nede i venstre hjørne. Da blir det slik du er vant til fra før...

Men det beste er at du nå setter opp et system med merkelapper eller "tags" til høyre, og drar disse over bildene for å merke de.

Dette er et meget kraftig verktøy, sett deg litt inn i dette!!

Du kan merke flere bilder samtidig, også med flere merkelapper samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...