Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen restarter og får blåskjerm. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har det problemet at etter en viss tid, ca 20 minutter, restarter maskinen seg etter en blåskjerm med følgende beskjed: IQRL_ LESS_OR_NOT_EQUAL

 

Når den starter opp igjen, får jeg en melding om at systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil.

 

Hva betyr dette? Har tenkt at det kan ha noe med temperatur å gjøre, ettersom det pleier å skje når jeg kjører flere programmer samtidig. På den annen side har jeg ikke formatert på en god stund, så jeg lurer på om dette kan ha noe med software å gjøre og?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få blåskjermen til å bli stående ved å velge følgende:

Høyreklikk på "Min datamaskin", velg "Egenskaper", velg arkfanen "Avansert" og trykk på knappen "Innstillinger under "Oppstart og gjenoppretting".

Her fjerner du haken for "Start på nytt automatisk". Trykk OK, og OK.

 

Nå får du i det minste sjans til å lese STOP meldingen, og kanskje annen informasjon. :)

 

 

Du kan også forsøke å gjøre de samme operasjonene med kabinettet åpent, sørg for god ventilasjon. Sjekk også for støy, og uregelmessigheter på vifter.

Endret av glowgrrr
Lenke til kommentar

Jeg har nesten det samma problemmet :cry: . Hver gang jeg starter opp pcen dukker den feilmeldingen opp og det er helt umulig og gjøre no annet enn bare. Noen ganger står det BAD_BOOT_DRIVER istedenfor IQRL_ LESS_OR_NOT_EQUAL.

Eneste måten jeg kan komme meg inn på pcen er ved hjelp av sikkerhetsmodus.

Kunne vært utrolig fint og få litt hjelp nå :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...