flodhest Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei, Jeg har det problemet at etter en viss tid, ca 20 minutter, restarter maskinen seg etter en blåskjerm med følgende beskjed: IQRL_ LESS_OR_NOT_EQUAL Når den starter opp igjen, får jeg en melding om at systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil. Hva betyr dette? Har tenkt at det kan ha noe med temperatur å gjøre, ettersom det pleier å skje når jeg kjører flere programmer samtidig. På den annen side har jeg ikke formatert på en god stund, så jeg lurer på om dette kan ha noe med software å gjøre og? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 sansynligvis har det noe med tempraturer og gjøre, har vert borti lignende selv flere ganger, overvåk tempraturene mens du kjører de tunge programmene.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Ta med STOP meldingen neste gang du ser den, det er den som er viktig. STOP: 0x000000D1/ STOP: 0x0000000a osv. Endret 26. juni 2007 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Skal prøve. Blåskjermen er kun oppe et lite sekund. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Temperaturen ligger på 63c. Kan dette være for mye? En annen ting, når jeg skal slå av maskinen, hender det den restarter, eller bruker ekstremt lang tid på å slå seg av. Kan dette tyde på at det er et software problem? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Kanskje? Må vite mere før vi kan hjelpe deg med det. Om det er idle eller max belastning? Lenke til kommentar
glowgrrr Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Du kan få blåskjermen til å bli stående ved å velge følgende: Høyreklikk på "Min datamaskin", velg "Egenskaper", velg arkfanen "Avansert" og trykk på knappen "Innstillinger under "Oppstart og gjenoppretting". Her fjerner du haken for "Start på nytt automatisk". Trykk OK, og OK. Nå får du i det minste sjans til å lese STOP meldingen, og kanskje annen informasjon. Du kan også forsøke å gjøre de samme operasjonene med kabinettet åpent, sørg for god ventilasjon. Sjekk også for støy, og uregelmessigheter på vifter. Endret 28. juni 2007 av glowgrrr Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Bra, da får vi se på neste blåskjerm. Når er cpu på 58, så det varierer litt. Idler nå. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 selv har jeg bare hatt slike irql_not...osv når ramen min har vært svidd/defekt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Det er også trolig at det kan ha noe med ramen å gjøre ja. Her er feilmeldingen jeg får: Stop 0x0000000A (0xc919D996, 0x00000002, 0x00000000, 0x804dc4be) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Her er en som kanskje kan hjelpe deg: http://www.updatexp.com/stop-messages.html http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...c.mspx?mfr=true For å finne flere, kan du søke etter Stop 0x0000000A Lenke til kommentar
Brus Lie Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har nesten det samma problemmet . Hver gang jeg starter opp pcen dukker den feilmeldingen opp og det er helt umulig og gjøre no annet enn bare. Noen ganger står det BAD_BOOT_DRIVER istedenfor IQRL_ LESS_OR_NOT_EQUAL. Eneste måten jeg kan komme meg inn på pcen er ved hjelp av sikkerhetsmodus. Kunne vært utrolig fint og få litt hjelp nå Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Tror det fikset seg nå, lastet ned nye skjermkort-drivere og satte bios på default. Har ikke fått blåskjerm på en bemerkelsesverdig lang stund nå. *poste og vente på blåskjerm* Endret 8. juli 2007 av flodhest Lenke til kommentar
Megern Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Fikk den samme blåskjermen som trådstarter har nå da jeg var borte hos fetteren min. Fant ut at det var pga ustabilt nettverk og dårlige drivere. Vis det eventuelt står noe om en fil som lager dette problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå