nirosan Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Jeg skjønner da ikke, jeg har nå klokka pc'en litt Asus p5b-premium vista editon kjører cpu'n @ 3.15 akkurat nå, i bios står det 3150mhZ, men i cpu-Z står det bare 2100mhZ helt til jeg starter noen programmer, da går den plutselig på 3150, men går fort ned igjen, så jeg skjønner ikke, jeg vil uansett ikke ha at den hopper fra en mhZ til en annen, vil helst at den går på samme klokkefrekvens.... Endret 26. juni 2007 av nirosan Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Det virkar som om noko "cool & quiet" funksjon er i sving her.. Sjå under prosessoren din i bios om det står noko autimatisk stilling av ytelse eller noko.. Cool and quiet kjem opprinneleg frå AMD. Denne funksjonen gjer at pc'n stiller seg dynamisk etter kva som krevs av prosessoren. Så om du kjører eit krevjande spel vil prosessoren "klokke" seg opp til maks ytelse, for så å roe ned klokken når du surfar. Intel sin "Cool'n'quiet" funksjon vert kalla "AAC Technology" Endret 26. juni 2007 av aspic Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Yes stemte en funksjon som hadde blitt slått på i bios;), funker fett nå takk! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Cool'n'quiet er vel bare positivt ettersom den senker stressfaktoren på prosessoren din Lenke til kommentar
Megern Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 *Pirkemodus* Det heter Intel enhanced speed-step (EIST) og ikke cool'n'quiet som er for amd. Det er ikke bare positivt vis du leter etter en maks klokk, eller skal validere cpu-z eller skal benche litt, men det er så lite at det ikke er merkbart. Personelig ser jeg denne saken som en positiv ting fordi: Mindre strøm bruk og mindre varme Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 DU vil aldri oppnå maks stabile frekvens med prosessoren din ved å ha EIST aktivert. Det er på grunn av at spenninga blir senka ned. Og dersom proessoren trenger meir spenning, vil den ikkje få det og då blir det reboot. Min anbefaling er å deaktivere _dersom_ du skal overklokke. Elles så er dte ein utruleg bra funksjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå