krisdt Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Jeg har nettopp kjøpt nytt trådløst utstyr. Så hele anlegget består nå av: ett D-LINK ADSL Ethernet Modem (DSL-380T/EU) en ZyXEL ZyWALL 2 ruter ett CNet Technology CWA-854 - trådløst tilgangspunkt Tidligere hadde jeg en Netopia router (Cayman 3357W) fra Nextgentel. Det nye systemet fungerer på alle maskinene i huset, men unntak av søsteren min sin Fujitsu Siemens Pa1510 med Windows Vista Home Premium. (Siden det er hennes, har jeg ingen kontroll på hva hun evt. måtte ha installert) Jeg har også en Fujitsu Siemens M1437G Med Windows Vista Ultimate, som fungerer på nettet. (Nettverkskort Intel 2200BG) Jeg har samme SSID på nettverket nå som da, jeg har samme krypteringstype (WEP 128bit HEX) med samme passord og jeg bruker samme kanal som Netopiaen (6) Når man på maskinen hennes forsøker å koble til nettet, går maskinen med en gang til "kunne ikke koble til nettverket" uten å prøve engang. På det trådløse tilgangspunktet ser jeg at maskinen kobler til med en gang nettverkskortet står på?: (den nederste) Hva kan problemet være? Endret 26. juni 2007 av krisdt Lenke til kommentar
Jugo Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hadde samme problemet selv, også med en PA1510. Etter mye prøving fant jeg til slutt ut at det er manglende støtte i driverne til Vista. Avinstallerte driverne for Vista og installerte XP driverne istedet. Da fungerte det fint. Driveren du må laste ned finner du her: Klikk her! Når du installerer velger du å installere både atheros klienten og driverne. Deretter setter du opp instillingene i klienten som følger med installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå