asdfasd Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hvordan fungerer dette med å sette inn penger på kontoen min via en bank i en annen "kjede"? Jeg har selv konto i Sparebanken Sør, men hvordan blir dette om jeg flytter til østlandet? Kan jeg gå i en hvilken som helst bank å få satt inn penger på min konto i Sparebanken Sør gebyrfritt, eller krever bankene gebyrer i dyre dommer for dette, om de i det hele tatt tillater dette. Hvordan fungerer det med f.eks. DINbank.no som ikke har noen bankfilialer, men som oppererer under Sparebanken Øst? Må jeg gå i en Sparebanken Øst bank for kunne sette inn penger gebyrfritt? Ble en del spørsmål det der gitt Lenke til kommentar
gorber Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 I banken jeg jobber i, dog ikke på Østlandet gjør vi ikke slikt. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 En sparebank er en sparebank. dvs. De er en kjede (eks. Sparebanken øst, sparebank1, sparebanken hedmark osv.) m.a.o kan du gebyrfritt sette inn penger på din konto i hvilken som helst sparebank. Shoot me if I'm wrong! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg tror nok du tar feil, sparebankene er ikke organisert i noen form for kjede. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Så vidt meg var bekjent, er det slik, men da tar jeg vel feil. Beklager så meget Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Shoot me if I'm wrong! *Bang* Man må nok betale en liten gebyr mellom Sparebankene også. Dog mye mindre enn postsparebanken eller forretningsbankene tar for slike tjenester. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Bortsett fra da jeg solgte en motorsykkel og løste inn en bankremisse (som er kostnadsfritt for mottaker) tror jeg ikke jeg har satt inn kontanter på bankkonto de siste 15 årene. Poenget er å la være å få betalt større beløp i kontanter, men i stedet la de går rett fra konto til konto. Det er både raskere, enklere, tryggere og billigere. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Du er ikke av de som foretrekker å oppbevare pengene sine i madrassen, skjønner jeg Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg tror nok du tar feil, sparebankene er ikke organisert i noen form for kjede. 8951540[/snapback] Han tar feil, men det gjør (delvis) også du. Sparebankene (de aller fleste) deltar i Terra-gruppen. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Terragruppen er kun en organisatorisk form for markedsføring og innkjøp. Det er ikke en kjede i den forstand det her menes. Du får ikke satt inn penger i en Terra-bank, for å ta det ut igjen i en på en annen plass- Hvertfall ikke gebyrfritt. Endret 28. juni 2007 av gorber Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Må du bruke SB Sør, da? Hvis du har så mye kontanter som må settes inn til stadighet, er det jo bare å opprette en konto i en lokal bank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå