Melkekartong Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Sist jeg tittet på ELKO link Home virket det som totalt crap.Analog videresending av PDTV signaler, ingen HDTV støtte, ingen digitale TV signaler. Totaltsett: total waste of money. Installer heller et normal GB nettverk og stream TV innhold fra en PC tilkoblet kabel/parabol til settop bokser rundt i huset (AppleTV f.eks.) 8975518[/snapback] WORD! Har vært på et elko link homekurs selv.. Jeg kommer aldri til å prøve å selge dette skvipet. ALT av lyd som går gjennom "forgreneren" kommer ut som mono... artig! Lenke til kommentar
karakas Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Kat 6 kabler har mulighet for hastigheter opp til 10 Gbps. 8952844[/snapback] Obs... Kat 6 takler kun 1Gbps, så like greit å holde seg på cat5e som er en billigere i innkjøp. Tja, fikk kjøpt skjermet cat 6 for 3,5 pr meter til slutt, og det er billigere enn cat 5 kabelen på elhandel. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Tja, fikk kjøpt skjermet cat 6 for 3,5 pr meter til slutt, og det er billigere enn cat 5 kabelen på elhandel. 8996756[/snapback] Oiii...hvor da? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Kat 6 kabler har mulighet for hastigheter opp til 10 Gbps. 8952844[/snapback] Obs... Kat 6 takler kun 1Gbps, så like greit å holde seg på cat5e som er en billigere i innkjøp. Skal man ha mulighet for 10 Gbps må man opp på kat6a som kommer på markedet nå. For overføring av bilde over nettverkskabel kan man jo bruke en KVM extender. (Evt. video extender.) Men de jeg har funnet så langt i norske nettbutikker støtter kun 1280 x 1024. Men finnes fancy løsninger der ute. Ref. denne. 8990718[/snapback] Sikker på det? Lest denne? Lenke til kommentar
karakas Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Tja, fikk kjøpt skjermet cat 6 for 3,5 pr meter til slutt, og det er billigere enn cat 5 kabelen på elhandel. 8996756[/snapback] Oiii...hvor da? 8997195[/snapback] Ringte den lokale IT-leverandøren, og de hadde noen hundre meter liggende som de ikke lenger hadde bruk for. Endret 5. juli 2007 av karakas Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Obs... Kat 6 takler kun 1Gbps, så like greit å holde seg på cat5e som er en billigere i innkjøp. Skal man ha mulighet for 10 Gbps må man opp på kat6a som kommer på markedet nå. 8990718[/snapback] Sikker på det? Lest denne? 8997229[/snapback] Ikke 100% sikker, men baserer kunskapen min på et seminar av ADC krone. I den linken du legger med hadde de en prototype klar i 2004, men jeg har ikke sett noen produkter enda, så holder fortsatt en knapp på informasjonen jeg fikk fra ADC. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Bestillte meg noen plugger fra Elfa, men de var for store for det nettverksutstyret jeg har, og på Elhandelen skal de ha 50kr stykk. Er dette rett type? http://www.trianglecables.com/cat6-rj45s.html Eventuellt en av disse? http://www.trianglecables.com/plugconcoupa.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå