Gå til innhold

Rimelige stereohøyttalere til multimedie-PC

Anbefalte innlegg

Yosann,

Jeg er på utkikk etter noen ikke alt for dyre (helst ikke over 2000, jo billigere jo bedre) høyttalere til bruk med en multimedia-PC. De skal være 2.0 eller 2.1, ikke noe surround i denne omgang. De skal kombineres med et bra lydkort, mest sannsynlig ESI Juli@ eller EMU1212, muligens Onkyo SE-150PCI hvis jeg får avklart Linux-støtte. Design har litt å si, de skal står i stua.

Jeg har sett litt på D'feldt AudioEngine 5 og M-Audio StudioPro 3. Lydmotoren er tydeligvis litt mer på MP3-nivå, er det bra eller dårlig? Duger den til filmbruk eller er det bare noe billig iPod-tilbehør-skit? StudioPro 3 er jo egentlig studiomonitorer, men jeg har hørt at de skal gi et mer balansert lydbilde. Kan det bekreftes?

Og en ting til. Kabler. Jeg har skjønt at nikkelbelagte gullkabler håndlagd av kastratmunker i Tsjongpei isolert med yakhår og rulla i filtrert nordsjøolje til en totalpis av 59999 kroner ikke er særlig nødvendig. Men hvor mye penger bør jeg bruke på kabler her? 100 kr? 500? 1000? Og er adapterkabler farlige for lyden? Den ene lydkortkandidaten har to 6.3mm monojacker ut (L og R), og den andre har phonoplugger. Går jeg for førsnenvte kort må jeg bruke adaptere. er det veldig forkastelig? Voldtar det lyden og torturerer den og brenner den levende?

Takknemlig for al hjelp!

-G.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...