galaxee Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 prøver å få gang på ei gammel data som eg har tenkt å bruke til lan game men det er lettere sagt en gjort det, installerer windows xp på hard disken på den dataen den skal vere på,når eg har installert windows ferdig starter den greit og fint opp 2-3 ganger så stopp.. :-? kjem en feilmelding opp at windows kan ikke startes opp,så kan eg velge starte opp med bare nettverk,sikkeretsmodus osv men ingenting virker,skjermen blir bare svart og en prikk i det ene hjørnet (som dos modus) så vil den ikke lenger noen som har vore borti dette? (testa hard disken i min data og der funka den greit muligt at hoved kortet er for gammelt for NTFS filsysten på hard disk? pentium 3 500 mhz 384 mb ram hoved kort aner eg ikke filsysten er NTFS mer info? :-? Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 heisann svaret her er å formatere og legge inn win.98 det ser ikke ut til at maskina di takler xp. du kan sette inn xp cden og velge kompatibilitet da vil xp sjekke om den vil samarbeide med komponentene etter du har instalert win.98 :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 muligt at hoved kortet er for gammelt for NTFS filsysten på hard disk? Niks. Filsystemet er abstrahert for harddisken, så det spiller ingen rolle. Det er nok heller XP som ikke er særlig sugen på å samarbeide med en eller annen ting i pcen din. Gå for w2k eller 98SE, eller finn ut hva som fuxx0rer. Lenke til kommentar
house Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 har hovedkortet noe med ntfs å gjøre ?.. hmm Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 okey prøver å kjøre windows 2000 på den da 8) takker for svar :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 okey prøver å kjøre windows 2000 på den da 8) takker for svar :wink: Skal ikke være problem med å bruke winxp på den pc'en din. Har sett tilfeller der noen kjører xp på mindre pc. Prøv å beskrive hardwaren din litt bedre. Dette programmet kan finne ut hvilket hovedkort du har + resten av systemet http://www.aida32.hu/aida32.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå