tomcse Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Dette er et stort spørsmål for meg, nemlig kvalitetstap på DV-tape. Jeg har sett digitale firkanter i bildet på på et fåtall steder på min voksende samling av rundt 30 mini-DV kassetter. Jeg har brukt SONY DCR-TRV20E og nå TRV50E. Jeg forstår jo at det er enten eller med digital lagring, enten perfekt eller helt feil. Hva er holdbarheten på DV-kassetter? Jeg har digitalisert en haug med gamle videoopptak på flere av kassettene, i den hensikt å stoppe forfallet til de nevnte opptakene som tidligere lå på VHS. Kan jeg forvente katastrofalt (!) digitalt forfall på de samme opptakene i de nærmeste 5-10 år? :-? Lenke til kommentar
fukas Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg jobber på sykehuset i Kristiansand. På røntgen/operasjonssalene bruker de DV-kassetter til 4-500 kroner. Det kan jo ha noe med det å gjøre. Du kan jo prøve å finne et program som kan renske opp på selve kassettene dine. Oppbevaringen kan jo også ha noe å si (bedre med lav temperatur enn høy vaffal) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå