Gå til innhold

Trenger hjelp angående hovedkort og SLI

glowpipe

Anbefalte innlegg

hei. har noen spørsmål. jeg er ikke en rakett forsker på pc for å si det sånn. så trenger hjelp

jeg har et Asus P5W DH Deluxe hovedkort og et XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 630M

det jeg lurer på. kan jeg sette inn et XFX GeForce 8800GTX 768MB til å bruke SLI eller virker ikke det på hovedkortet mitt ?

er det noen vits ?

er det vanskelig å sette opp SLI for å gi max ytelse ?

jeg har en C2D E6600 cpu og Kingston HyperX pc2 5400 ram, 2gb. er bra nok for å kjøre 2 8800gtx om hovedkortet mitt støtter SLI

en annen ting jeg kan slenge med her så jeg slipper å lage 2 tråder.

kan jeg bruke Intel Core 2 Extreme QX6700 på Asus P5W DH Deluxe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forskjellen på 630M og vanlig GTX er vel minne hastigheten, så jeg tror ikke det vil gå.

Må være 2 kort av samme revisjon, ikke samme fabrikat nødvendivis ettersom de fleste kort er laget av Asus.

8950046[/snapback]

tenkte på 2 av samme kort. ikke 2 forskjellige. men lurer på om det går med sli og på det hovedkortet

Lenke til kommentar
Tror ikke SLI går, men Crossfire derimot.

8950464[/snapback]

Riktig. SLI vil ikke fungere på det HKet, med mindre du bruker hackede drivere, og nyeste hackede driver jeg har sett, er noe ala 8x.xx. Dvs. en gammel driver.

CrossFire er tingen på det HKet der, og skal du ha SLI, så må du nok kjøpe deg nytt HK med Nforce 680i brikkesett.

Lenke til kommentar
Tror ikke SLI går, men Crossfire derimot.

8950464[/snapback]

Riktig. SLI vil ikke fungere på det HKet, med mindre du bruker hackede drivere, og nyeste hackede driver jeg har sett, er noe ala 8x.xx. Dvs. en gammel driver.

CrossFire er tingen på det HKet der, og skal du ha SLI, så må du nok kjøpe deg nytt HK med Nforce 680i brikkesett.

8950541[/snapback]

da så. da blir det full pakke da. nytt hovedkort. ny cpu. ny ram. og et nytt grafikk kort og en 1000W strømforsyning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...