Gå til innhold

20d/30d eller brukt 1d mark I ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det er heller ikke tvil om at Pentax lager bra objektiver, men å hevde at de er så mye bedre enn Canon eller Nikon blir helt feil.

8956752[/snapback]

 

Det er vel heller ingen som har hevdet dette?

 

 

at autofokus kan være litt tregere enn Canon/ Nikon,

8956752[/snapback]

 

Her kommer du med en påstand du bør underbygge. Min påstand er at autofokus til Pentax K10D er raskere enn andre. Akam skriver i test: "Nikon D80 lå på ca 0,75 sekund der K10D som sagt klarte seg med 0,44, noe som vel må betegnes som utklassing." Heller ikke testen av EOS400D og Sony a100 viser at de er raskere enn K10D.

Lenke til kommentar

 

 

tusen takk :D

mange flotte objektiver her ja, men har pentax noko tilsvarande objektiv til canons 70-200mm (enten f4 eller f2.8) ?

8957315[/snapback]

 

Pr. i dag ingenting annet enn brukte. FA*80-200/2,8 er svært ettertraktet på ebay og selges brukt for mer enn det den kostet ny.

 

På sensommeren og høsten kommer Pentax med de nye værtette 50-135/2,8 og 60-250/4. De er i DA* serien som skulle tyde på god kvalitet. Senere i 2008 kommer det en billigere 70-300mm. I tillegg kommer det fastoptikk i 200 og 300mm så da har Pentax så godt som erstattet de objektivene som gikk ut i fjor og forfjor.

Lenke til kommentar
hmm...

 

du har ikkje noko aning om kva 60-250mm-eren vil koste vel?  meir/mindre enn 10k?

8957501[/snapback]

 

Har desverre ingen anelse. Når den kommer i salg så skal jeg selv vurdere den og eventuellt selge min FA*80-200/2,8. Det hjelper ikke aldri så mye at den jeg har er optisk helt topp når den blir for tung å dra med seg.

Lenke til kommentar
Her kommer du med en påstand du bør underbygge. Min påstand er at autofokus til Pentax K10D er raskere enn andre. Akam skriver i test: "Nikon D80 lå på ca 0,75 sekund der K10D som sagt klarte seg med 0,44, noe som vel må betegnes som utklassing." Heller ikke testen av EOS400D og Sony a100 viser at de er raskere enn K10D.

 

Ja som du selv sier er det kun en påstand, men jeg bygger det på hva Amund_Blix har sagt i ett innlegg et eller annet sted i denne tråden ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=732807&hl= ).

 

Quote Amund (håper du tilgir min quote): "Autofokusen er derimot ikke av spesielt høy klasse, der var faktisk D70`n bedre etter min mening, men forskjellen er ikke større enn av jeg lar meg ikke plage nevneverdig. Men om sport og foto i lite lys er hovedaktiviteten, finnes det bedre alternativer der ute..."

 

Kanskje et svakt argument med kun ett innlegg men etter det jeg har sett av bilder (og innlegg på fotodotno) av Amund så tror jeg at han har peiling på det det han snakker/ skriver om.

 

Men igjen, Pentax 10D er et glitrende kamera, men fortjener ikke "religiøs" behandling, like lite som andre verktøy fortjener det.

Lenke til kommentar
Ja som du selv sier er det kun en påstand, men jeg bygger det på hva Amund_Blix har sagt i ett innlegg et eller annet sted i denne tråden ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=732807&hl= ).

8958897[/snapback]

 

Jeg er ikke uenig i den påstanden fra den personen, men han mener et konkret kamera (K100D). Du gjør dette om til å skrive at _Pentax_ (kameraer) er tregere enn Canon og Nikon. Slik generalisering mener jeg er feil.

 

Men du er desverre ikke alene. Kommer en produsent dårlig ut med en modell så sitter slikt i temmelig lenge.

Lenke til kommentar
Ja som du selv sier er det kun en påstand, men jeg bygger det på hva Amund_Blix har sagt i ett innlegg et eller annet sted i denne tråden ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=732807&hl= ).

8958897[/snapback]

 

Jeg er ikke uenig i den påstanden fra den personen, men han mener et konkret kamera (K100D). Du gjør dette om til å skrive at _Pentax_ (kameraer) er tregere enn Canon og Nikon. Slik generalisering mener jeg er feil.

 

Men du er desverre ikke alene. Kommer en produsent dårlig ut med en modell så sitter slikt i temmelig lenge.

8960396[/snapback]

 

Unnskyld. Jeg ser Amund_Blix faktisk mener K10D og ikke hans forrige kamera som var K100D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...