Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsbiler kan forbys i Europa

AT1S

Anbefalte innlegg

Europaparlamentet diskuterer i dag om kraftige sportsbiler skal forbys i Europa.

- Å selge gutteleker som kan går langt fortere enn topphastigheten på 130 kilometer i timen på EU-veier (med unntak av Tyskland) er bare tull, sier parlamentsmedlem Chris Davies til Financial Times.

Lenke til artikkelen her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med biler for banebruk da?

8949924[/snapback]

Det går vel under kategorien superbiler

8949928[/snapback]

Nei, det gjør det vel ikke. Det går under kategorien "sportslige biler".

Men ta det forøvrig rolig folkens, dette er et -forslag-. Det trenger ikke bli vedtatt, og i alle tilfeller er vel hovedgrunnlaget deres at man skal få lavere utslipp da. Noe som er bullshit, siden det eneste det fører til, er at man har full aksellerasjon opp til 130, gjennom alle girene, og dermed elendig forbruk.

...

Noen snakker før de tenker.

Lenke til kommentar
Jeg syns Vatikanet kom med mye fornuftig, jeg.

Og personlig ser jeg ikke poenget i å vise at du har mer penger enn andre ved å kjøpe en dyr bil.

Men om du har mer penger enn andre, og har lyst på en dyr bil, er det noe annet.

8950747[/snapback]

Jeg tror den sistnevnte er den mest brukte grunnen om du vil... Tror de fleste kjøper en bil fordi de vil ha den

Lenke til kommentar
Hva med biler for banebruk da?

8949924[/snapback]

Det går vel under kategorien superbiler

8949928[/snapback]

Nei, det gjør det vel ikke. Det går under kategorien "sportslige biler".

Men ta det forøvrig rolig folkens, dette er et -forslag-. Det trenger ikke bli vedtatt, og i alle tilfeller er vel hovedgrunnlaget deres at man skal få lavere utslipp da. Noe som er bullshit, siden det eneste det fører til, er at man har full aksellerasjon opp til 130, gjennom alle girene, og dermed elendig forbruk.

...

Noen snakker før de tenker.

8950165[/snapback]

Jeg tror ikke det er snakk om at bilene skal motoriseres og gires for å ikke krysse 160 km/t, men at bilprodusenter må implementere en elektronisk fartssperre i bilene sine for å få lov til å selge dem innenfor EU.

Lenke til kommentar

Men i disse tider hvor biler har både 5 og 6 gir ville det være enormt upraktisk å gire den så lavt, ikke bare på grunn av forbruket ved høyere hastigheter, men også fordi man da blir nødt til å gire som en tulling når hvert gir dekker et så smalt område.

Jeg tror gjerne at en ung asiatisk bilprodusent som f. eks Proton kunne ha funnet på å lage en bil med så ulogisk giring, men for de fleste bilprodusenter burde ulempene være tydelige nok. Skulle loven mot formodning tre i kraft og din spådom oppfylles i tillegg, så ser jeg meg nødt til å gå over til automatgir eller CVT.

Lenke til kommentar
ok det og forby biler som går fortere enn 130 blir ren idioti isåfall flytter jeg til en annen verdensdel om det skjer

8952344[/snapback]

Akkurat dette tenkte jeg på å.

Eu skal lage så mye tull jeg ikke liker, får jeg sjangsen til å flytte vekk fra EU, gjør jeg det med glede :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...