AT1S Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Europaparlamentet diskuterer i dag om kraftige sportsbiler skal forbys i Europa. - Å selge gutteleker som kan går langt fortere enn topphastigheten på 130 kilometer i timen på EU-veier (med unntak av Tyskland) er bare tull, sier parlamentsmedlem Chris Davies til Financial Times. Lenke til artikkelen her Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hah, det tror jeg når jeg får se det Det vil si at italiensk økonomi kommer til å gå til helvette ihvertfall. Det eneste vettige de produserer Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 mm, FIAT må selge ut mye da. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva med biler for banebruk da? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Hva med biler for banebruk da? 8949924[/snapback] Det går vel under kategorien superbiler Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 blir vel forbudt for normal veibruk for dem. så henger og en sekundær bil må kjøpes inn :-( Lenke til kommentar
OPL Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Davies vil forby enhver bil som kan gå raskere enn 162 kilometer i timen fra 2013. ehh? Er min audi med 90 hk superbil nå ? Den går lett over 180 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva med biler for banebruk da? 8949924[/snapback] Det går vel under kategorien superbiler 8949928[/snapback] Nei, det gjør det vel ikke. Det går under kategorien "sportslige biler". Men ta det forøvrig rolig folkens, dette er et -forslag-. Det trenger ikke bli vedtatt, og i alle tilfeller er vel hovedgrunnlaget deres at man skal få lavere utslipp da. Noe som er bullshit, siden det eneste det fører til, er at man har full aksellerasjon opp til 130, gjennom alle girene, og dermed elendig forbruk. ... Noen snakker før de tenker. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 ett forslag, men alikevel ett farlig forslag, dette virker som om det er noe lobby på gang, her omdagen kom Vatikanet med noe om bilbruk, hvor de steppulerte at en ikke skal vise sin rikdom igjennom bilen...latterlig... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg syns Vatikanet kom med mye fornuftig, jeg. Og personlig ser jeg ikke poenget i å vise at du har mer penger enn andre ved å kjøpe en dyr bil. Men om du har mer penger enn andre, og har lyst på en dyr bil, er det noe annet. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg syns Vatikanet kom med mye fornuftig, jeg. Og personlig ser jeg ikke poenget i å vise at du har mer penger enn andre ved å kjøpe en dyr bil. Men om du har mer penger enn andre, og har lyst på en dyr bil, er det noe annet. 8950747[/snapback] Jeg tror den sistnevnte er den mest brukte grunnen om du vil... Tror de fleste kjøper en bil fordi de vil ha den Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 ok det og forby biler som går fortere enn 130 blir ren idioti isåfall flytter jeg til en annen verdensdel om det skjer Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 ok det og forby biler som går fortere enn 130 blir ren idioti isåfall flytter jeg til en annen verdensdel om det skjer 8952344[/snapback] Det er idioti, ja... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva med biler for banebruk da? 8949924[/snapback] Det går vel under kategorien superbiler 8949928[/snapback] Nei, det gjør det vel ikke. Det går under kategorien "sportslige biler". Men ta det forøvrig rolig folkens, dette er et -forslag-. Det trenger ikke bli vedtatt, og i alle tilfeller er vel hovedgrunnlaget deres at man skal få lavere utslipp da. Noe som er bullshit, siden det eneste det fører til, er at man har full aksellerasjon opp til 130, gjennom alle girene, og dermed elendig forbruk. ... Noen snakker før de tenker. 8950165[/snapback] Jeg tror ikke det er snakk om at bilene skal motoriseres og gires for å ikke krysse 160 km/t, men at bilprodusenter må implementere en elektronisk fartssperre i bilene sine for å få lov til å selge dem innenfor EU. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg vet det. Men jo høyere toppfart en bil har, jo lengre gires den. Og jo tregere bilen trenger å være, jo lavere kan den gires. Easy as that.. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Men i disse tider hvor biler har både 5 og 6 gir ville det være enormt upraktisk å gire den så lavt, ikke bare på grunn av forbruket ved høyere hastigheter, men også fordi man da blir nødt til å gire som en tulling når hvert gir dekker et så smalt område. Jeg tror gjerne at en ung asiatisk bilprodusent som f. eks Proton kunne ha funnet på å lage en bil med så ulogisk giring, men for de fleste bilprodusenter burde ulempene være tydelige nok. Skulle loven mot formodning tre i kraft og din spådom oppfylles i tillegg, så ser jeg meg nødt til å gå over til automatgir eller CVT. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Poenget mitt er, at det vil være betraktelig mer fristende å gjøre det slik enn med lang giring. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 ok det og forby biler som går fortere enn 130 blir ren idioti isåfall flytter jeg til en annen verdensdel om det skjer 8952344[/snapback] Akkurat dette tenkte jeg på å. Eu skal lage så mye tull jeg ikke liker, får jeg sjangsen til å flytte vekk fra EU, gjør jeg det med glede Lenke til kommentar
ladapower Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 noen som har lyst til å gå på jakt etter EU topper med hagle ?? dette er det dumeste jeg har hørt om siden jeg vart født du må jo egentlig lete en stund før du i det heletatt finner biler som går under 130 kmh da... Lenke til kommentar
trra Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Betyr dette at vår hiace 2,4td med 90hk blir sett på som sportsbil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå