bly_luftskip Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det er den besste sporten....punktum sjekk ut www.parkour.no Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Parkour (o.l.) filmer Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Freerunning, da mener jeg Parkour bare uten så mye "turn" i seg, er best. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Bare start å tren gutter, det krever utrolig styrke... Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Det er ufattelig moro skal jeg si deg ^^ Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Bare start å tren gutter, det krever utrolig styrke... 8971078[/snapback] Mente du da at parkour trenger masse styrke? Vil nå ikke si det er riktig.. Selvfølgelig er det ikke noe minus med å ha masse muskler, men er da mange gode menn og kvinner som ikke har så masse muskler og vel? Noen her som har noen fete parkourbilder å vise da? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 http://www.funnyjunk.com/movies/658/Insane+Jumping/ Jeg veit ikke helt hva det går ut på, men er det noe i likheten av dette? Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Har så treg internett så kan ikke se filmer her, men fikk sett de 10 første sekundene og så at det var en film som er tatt fra 3run.com Dette her er det jeg vil kalle xma/freerunning. Parkour er det ikke. Parkour er letteste vei fra A til B. rett og slett. Det å ta backflip, og andre triks som gjør at det ikke blir den mest effektive og raskeste veien gjennom hinderet kalles freerunning. xma er ren flipping. Kort og enkelt sagt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Man må ha muskler for å drive med parkour, iallefall på høyt nivå. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Free running eier parkour bigtime. ^^ Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Parkour er letteste vei fra A til B. rett og slett. Det å ta backflip, og andre triks som gjør at det ikke blir den mest effektive og raskeste veien gjennom hinderet kalles freerunning. 8981828[/snapback] Så altså: parkour er å finne den letteste veien gjennom et hinder på den mest effektive måten. Freerunning er så og si det motsatte. Da løper du bare rundt og finner hindringer til forskjellige flips, og andre ting som ser kulere ut enn det er effektivt. Man skal ikke komme fortest mulig frem mest effektlivt i freeerunning.. Skjønner? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Noen her som har noen fete parkourbilder å vise da? 8978143[/snapback] Nei, men jeg jobber med saken. Har alltid vært fasinert av dette, så her for noen dager siden bestemte jeg og en kamerat oss for å øve litt, og knipse noen bilder. Et sted må man jo begynne, så vi hoppet bare over gjerder på forskjellige måter, og hoppet fra et tak til et annet og andre småting. Redigert: Fikk ikke lastet opp det andre bildet, hm. Endret 6. november 2013 av Mikachu Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 hva er egentlig forskjellen på parkour og freestyle walking? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Noen her som har noen fete parkourbilder å vise da? 8978143[/snapback] Nei, men jeg jobber med saken. Har alltid vært fasinert av dette, så her for noen dager siden bestemte jeg og en kamerat oss for å øve litt, og knipse noen bilder. Et sted må man jo begynne, så vi hoppet bare over gjerder på forskjellige måter, og hoppet fra et tak til et annet og andre småting. Dobbelpost, rapportert. Endret 5. juli 2007 av Redline Lenke til kommentar
Mrfluesikring Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Bare start å tren gutter, det krever utrolig styrke... 8971078[/snapback] Mente du da at parkour trenger masse styrke? Vil nå ikke si det er riktig.. Selvfølgelig er det ikke noe minus med å ha masse muskler, men er da mange gode menn og kvinner som ikke har så masse muskler og vel? Noen her som har noen fete parkourbilder å vise da? 8978143[/snapback] Ser du for deg et bolehue eller en annen fyr som er vært litt for mye på SATS hoppe over et gjerde? De klarer så vidt å løpe skal jeg si deg. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Mange svære folk jeg kjenner er JÆVLIG raske, men kondisen rekker 100 meter. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=149730 Lenke til kommentar
Helpel Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hei! Noen som veit om et sted man kan lære parkour eller freerunning, eller må det bli selvlært? Hvis det er et sted man kan lære det i norge, hvor? Har blitt skikkelig inspirert. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg trener både parkour, freerunning, tricking og turn. MAn må ikke være utrolig sterk, det kommer etterhvært. Sjekk på parkour.no når det er treff og slike ting. I oslo er det iværtfall treff hver lørdag i frognerparken klokken 14:00 ppå høyre siden av monolitten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå