klxm Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Vurderer ny telefon, men som ved hvert mobilskifte greier jeg aldri å bestemme meg for hva jeg bør og ønsker å velge. Noen som har noen pluss/minus komentarer eller anbefalinger når det gjelder desse to mobilene ? BTW, mitt dilemma lyder som følger : Har nå samsung, men ønsker å gå tilbake til Nokia. Hadde for en stund siden en 6280, og var meget fornøygd (!) med den, men den streiket =( Jeg tar en del bilder, og ønsker derfor at kameraet på mobilen skal vere av god kvalitet. Jeg var meget fornøygd med kvaliteten på bildene jeg tok med min 6280. MEN så har SEk810i et 3 mpx kamera, opp i mot nokia sin e65 sitt 2 mpx (som forøvrig 6280 også hadde). Bør jeg da velge SE ? Eller skal jeg si meg fornøygd med 2 mpx, dersom kameraet er like bra som på 6280 ? (det er dette jeg ikke vet, då min nåverende samsung med 2 mpx ikke tar HALVEIS så gode bilder som min gamle 6280) . Confused ? so am I....... Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hvis kamera er viktig for deg ville jeg definitivt satset på K810i, gikk selv fra E65 og er så langt svært fornøyd.. Bildekvaliteten er særdeles mye bedre på K810i.. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg gikk fra K750i, den har samme kamera som W810i har. Nyere W telefoner fra SE har ikke autofokus!! bare så det er sagt!! Om du skal ha en "Hot" telefon med autofokus fra SE, må du vel ha en K telefon. Ellers, ja.. N65.. Var faktisk det jeg gikk til! Jeg er VELDIG fornøyd med den, er en grom telefon, men dette er en business-telefon altså, det er ikke en "fjortismobil". Om du er veldig opptatt av "tullete ting" som spill, etc. og kamera, så ville jeg gått for SE, gjerne en nyere enn w810i og heller satset på en av K modellene. (k for kamera!). w810i er en helt "ok" telefon, men N65 er en mer "smart telefon", med symbian os, som gir deg mye flere muligheter (iallefall i fremtiden!). Den støtter ekstern usb (bluetooth), den støtter wlan (surf gratis på båt, flyplasser, hoteller++), du skal kunne ringe via ip-telefon, via wlan!+++ Er masse ting her, som du ikke kan med en vanlig mobil. Videre, støtter den VPN (angivelig, har ikke testet) og den skal støtte exchange, push epost++++. Jeg har ikke testet ut alt enda, men den er veldig lovende, det er en veldig solid telefon og batterikapasiteten virker for meg som god! Jeg kjøpte den med et dårlig telenorabbonnement, men chesskortet mitt fungerte i den.. så jeg kjøpte mobilen for 1000kr, så blir det jo 139kr x 12mnd på abbet jeg ikke bruker.. pluss jegkjøpte billader+++.. Men ja.. sparte flere tusen! hehe.. ps. unlock.no har ikke opplåsning for Nokia E eller N serier! Jeg vet ikke om de ikke låser de telefonene her, eller om de bare gjorde en tabbe med min(?). Om de låser den, så kan du betale 600kr for å låse opp, eller du kan i tillegg skaffe deg feks. telenor fri fiks. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Bra svar Dersom jeg skal betale for å låse opp mobilen, er det da til telenor jeg betaler ? Og går dette an med alle ab ? . . . . Er heller ikke ute etter noen "fjortistelefon" så det er ikke noe problem FriFiks er jo et meget billig ab, men man får jo så klart ingen brukbare telefoner "med på kjøpet". Er mest gira på nokia e65, da jeg savner nokia sitt opplegg. selv om SE og Nokia sine menyer og slikt blir mer og mer like etter hvert......men likevel et pluss til Nokia etter min mening. Så klart er der Nokia telefoner som ikke har alt det utstyret og mulighetene som e65 inneholder, og kanskje jeg ikke har brukt for, men er ikke så interessert i å kjøpe en feks 6280 igjen, når jeg kan få en nyere for nesten samme pris....(nesten) Skal aldri verra enkelt Jeg gikk fra K750i, den har samme kamera som W810i har.Nyere W telefoner fra SE har ikke autofokus!! bare så det er sagt!! Om du skal ha en "Hot" telefon med autofokus fra SE, må du vel ha en K telefon. Ellers, ja.. N65.. Var faktisk det jeg gikk til! Jeg er VELDIG fornøyd med den, er en grom telefon, men dette er en business-telefon altså, det er ikke en "fjortismobil". Om du er veldig opptatt av "tullete ting" som spill, etc. og kamera, så ville jeg gått for SE, gjerne en nyere enn w810i og heller satset på en av K modellene. (k for kamera!). w810i er en helt "ok" telefon, men N65 er en mer "smart telefon", med symbian os, som gir deg mye flere muligheter (iallefall i fremtiden!). Den støtter ekstern usb (bluetooth), den støtter wlan (surf gratis på båt, flyplasser, hoteller++), du skal kunne ringe via ip-telefon, via wlan!+++ Er masse ting her, som du ikke kan med en vanlig mobil. Videre, støtter den VPN (angivelig, har ikke testet) og den skal støtte exchange, push epost++++. Jeg har ikke testet ut alt enda, men den er veldig lovende, det er en veldig solid telefon og batterikapasiteten virker for meg som god! Jeg kjøpte den med et dårlig telenorabbonnement, men chesskortet mitt fungerte i den.. så jeg kjøpte mobilen for 1000kr, så blir det jo 139kr x 12mnd på abbet jeg ikke bruker.. pluss jegkjøpte billader+++.. Men ja.. sparte flere tusen! hehe.. ps. unlock.no har ikke opplåsning for Nokia E eller N serier! Jeg vet ikke om de ikke låser de telefonene her, eller om de bare gjorde en tabbe med min(?). Om de låser den, så kan du betale 600kr for å låse opp, eller du kan i tillegg skaffe deg feks. telenor fri fiks. 8951812[/snapback] Lenke til kommentar
twhoffma Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Bra svar Dersom jeg skal betale for å låse opp mobilen, er det da til telenor jeg betaler ? Og går dette an med alle ab ? . . . . Er heller ikke ute etter noen "fjortistelefon" så det er ikke noe problem FriFiks er jo et meget billig ab, men man får jo så klart ingen brukbare telefoner "med på kjøpet". Er mest gira på nokia e65, da jeg savner nokia sitt opplegg. selv om SE og Nokia sine menyer og slikt blir mer og mer like etter hvert......men likevel et pluss til Nokia etter min mening. Så klart er der Nokia telefoner som ikke har alt det utstyret og mulighetene som e65 inneholder, og kanskje jeg ikke har brukt for, men er ikke så interessert i å kjøpe en feks 6280 igjen, når jeg kan få en nyere for nesten samme pris....(nesten) Skal aldri verra enkelt Jeg gikk fra K750i, den har samme kamera som W810i har.Nyere W telefoner fra SE har ikke autofokus!! bare så det er sagt!! Om du skal ha en "Hot" telefon med autofokus fra SE, må du vel ha en K telefon. Ellers, ja.. N65.. Var faktisk det jeg gikk til! Jeg er VELDIG fornøyd med den, er en grom telefon, men dette er en business-telefon altså, det er ikke en "fjortismobil". Om du er veldig opptatt av "tullete ting" som spill, etc. og kamera, så ville jeg gått for SE, gjerne en nyere enn w810i og heller satset på en av K modellene. (k for kamera!). w810i er en helt "ok" telefon, men N65 er en mer "smart telefon", med symbian os, som gir deg mye flere muligheter (iallefall i fremtiden!). Den støtter ekstern usb (bluetooth), den støtter wlan (surf gratis på båt, flyplasser, hoteller++), du skal kunne ringe via ip-telefon, via wlan!+++ Er masse ting her, som du ikke kan med en vanlig mobil. Videre, støtter den VPN (angivelig, har ikke testet) og den skal støtte exchange, push epost++++. Jeg har ikke testet ut alt enda, men den er veldig lovende, det er en veldig solid telefon og batterikapasiteten virker for meg som god! Jeg kjøpte den med et dårlig telenorabbonnement, men chesskortet mitt fungerte i den.. så jeg kjøpte mobilen for 1000kr, så blir det jo 139kr x 12mnd på abbet jeg ikke bruker.. pluss jegkjøpte billader+++.. Men ja.. sparte flere tusen! hehe.. ps. unlock.no har ikke opplåsning for Nokia E eller N serier! Jeg vet ikke om de ikke låser de telefonene her, eller om de bare gjorde en tabbe med min(?). Om de låser den, så kan du betale 600kr for å låse opp, eller du kan i tillegg skaffe deg feks. telenor fri fiks. 8951812[/snapback] 8958875[/snapback] Jepp, da skal du betale til telenor. kr 600 for opplåsningen og hva nå enn det er de tar for brudd på abonnentet - altså kan det bli en dyr affære. Jeg foreslår at du tar en grudig titt på regnestykket om det lønner seg å gjøre det på den måten - man kan jo få den uten noe som helst for 3400 hos elkjøp (sist jeg sjekket) //Torgeir Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Bra svar Dersom jeg skal betale for å låse opp mobilen, er det da til telenor jeg betaler ? Og går dette an med alle ab ? . . . . Er heller ikke ute etter noen "fjortistelefon" så det er ikke noe problem FriFiks er jo et meget billig ab, men man får jo så klart ingen brukbare telefoner "med på kjøpet". Er mest gira på nokia e65, da jeg savner nokia sitt opplegg. selv om SE og Nokia sine menyer og slikt blir mer og mer like etter hvert......men likevel et pluss til Nokia etter min mening. Så klart er der Nokia telefoner som ikke har alt det utstyret og mulighetene som e65 inneholder, og kanskje jeg ikke har brukt for, men er ikke så interessert i å kjøpe en feks 6280 igjen, når jeg kan få en nyere for nesten samme pris....(nesten) Skal aldri verra enkelt Jeg gikk fra K750i, den har samme kamera som W810i har.Nyere W telefoner fra SE har ikke autofokus!! bare så det er sagt!! Om du skal ha en "Hot" telefon med autofokus fra SE, må du vel ha en K telefon. Ellers, ja.. N65.. Var faktisk det jeg gikk til! Jeg er VELDIG fornøyd med den, er en grom telefon, men dette er en business-telefon altså, det er ikke en "fjortismobil". Om du er veldig opptatt av "tullete ting" som spill, etc. og kamera, så ville jeg gått for SE, gjerne en nyere enn w810i og heller satset på en av K modellene. (k for kamera!). w810i er en helt "ok" telefon, men N65 er en mer "smart telefon", med symbian os, som gir deg mye flere muligheter (iallefall i fremtiden!). Den støtter ekstern usb (bluetooth), den støtter wlan (surf gratis på båt, flyplasser, hoteller++), du skal kunne ringe via ip-telefon, via wlan!+++ Er masse ting her, som du ikke kan med en vanlig mobil. Videre, støtter den VPN (angivelig, har ikke testet) og den skal støtte exchange, push epost++++. Jeg har ikke testet ut alt enda, men den er veldig lovende, det er en veldig solid telefon og batterikapasiteten virker for meg som god! Jeg kjøpte den med et dårlig telenorabbonnement, men chesskortet mitt fungerte i den.. så jeg kjøpte mobilen for 1000kr, så blir det jo 139kr x 12mnd på abbet jeg ikke bruker.. pluss jegkjøpte billader+++.. Men ja.. sparte flere tusen! hehe.. ps. unlock.no har ikke opplåsning for Nokia E eller N serier! Jeg vet ikke om de ikke låser de telefonene her, eller om de bare gjorde en tabbe med min(?). Om de låser den, så kan du betale 600kr for å låse opp, eller du kan i tillegg skaffe deg feks. telenor fri fiks. 8951812[/snapback] 8958875[/snapback] Jepp, da skal du betale til telenor. kr 600 for opplåsningen og hva nå enn det er de tar for brudd på abonnentet - altså kan det bli en dyr affære. Jeg foreslår at du tar en grudig titt på regnestykket om det lønner seg å gjøre det på den måten - man kan jo få den uten noe som helst for 3400 hos elkjøp (sist jeg sjekket) //Torgeir 8959503[/snapback] Når jeg var innom Elkjøp, stod det den kostet 4300 eller 4400kr elns. uten abb. Men, vær obs folkens: Mange telefoner uten abb er også operatørlåste! Går du feks. på expert, m.m., er de fleste prisene "uten abb" operatørlåst! Jeg gikk rundt "over alt", firstprice, elkjøp, spaceworld, telebutikken++++ og ingen kunne tilby meg en "moderne" mobil uten sperre og uten abb for under ca. 3000kr. Snakker da om w600i og høyere klasse telefoner. jeg hadde teknt å kjøpe meg en uavansert mobil, helt til jeg regnet som følger: 1000kr for tlf ~~ 1500kr for abb jeg ikke vil bruke sum: 2500kr!! Det kan gjerne høres litt dyrt ut for noen, men tenk dere om før dere kjøper "billige" telefoner. Et eksempel: Mobil til 1kr, men 200kr måneden i abb = 12 x 200 12 x 200 = 2400kr... I tillegg har somregel de abbonnementene dyre ringepriser! Om man feks. ringer en del, la oss si du ringer for 700kr måneden med i snitt 55 øre per minutt. Et dyrere abb. koster nemmelig gjerne nærmere 1 kr per minutt! Så selv om du da blir fristet med en gratis w600i (verdt ca 2400kr uten abb) og gjerne 500kr gratis ringetid, så må du regne og være smart. Om du sier du ringer for 700kr / 55 øre per min = 12.72 Hva koster det mer måneden om du da bytter til et abb med feks. ringepris på 90 øre per min? 12.72 * 0.9 = 1259.28 Så tar du differansen: 1259.28 - 700 = 559.28kr i økt ringeutgifter per måned! Så kan du gange det tallet med 12 måneder. 559.28 * 12 = 6711.36 når det er gjort, kan du trekke fra mobilens verdi: 2400kr 6711.36 - 2400 = 4311.36kr Så tenker du: men jeg får jo 500kr i ringetid. Det stemmer - forsåvidt - men de 500kr hadde vært flere ringeminutter hos den andre tilbyderen, evnt hadde de minuttene vært færre kr enn 500kr! Så selv der kan du ikke trekke fra 500kr.. Men for enkelhetsskyld kan vi jo trekke fra 500kr, selv om det er til fordel for det dårlige tilbudet. Det vil uansett si du vil tape ca. 3800-3900kr på denne dealen. Ps. jeg basert meg på at du ringer for 700kr, noe de fleste neppe gjør. Om du ringer veldig lite, så lite at ringeprisen din ikke overstiger mobilens verdi, så kan det lønne seg å bruke en operatørsperret mobil, med abbonnementet som følger med. For min del, derimot, ringer jeg en del og jeg har litt "tilfeldig" ringemønster. Ringer også en del til utlandet fra mobil, etc.. Bruker lite penger på sms-tjenester ,etc. Så for meg var dette knall deal, da spesiellt når jge merket de har glemt å låst mobilen min mot andre operatører!! hehe.. men ja. Jeg sre expert skal nå ha ca. 2800kr for samme pakken.. superminutt + e65, så den var jo 1800kr blligere på elkjøp. Til 2800kr er det ikke så bra deal, spesiellt ikke om den er operatørlåst! Ps. man kan bruke frifiks uten å oppheve operatørsperre, om den er sperret. Det du bør gjøre mo du har tenkt å gjøre som meg, er å be om nytt nummer når du kjøper den, ikke overfør ditt eksisterende. Så prøver du ditt eksisterende simkort i telefonen. Enten A) funker det og du bare bruker ditt eksisterende Eller B) Funker det ikke og du betaler 600kr for å låse opp tlf Eller C) Funker det ikke og du skaffer deg FriFiks elns. fra Telenor FriFiks ser ut som å være bra abbonnement, sre også ut som djuice har en del bra abb.. med 0kr måneden. dog vet jeg ikke om djuice funker på operatørsperret mobil, som er låst til telenor. Som sagt, var ikke min mobil sperret, men jeg vil tro den skulle vært det! Jeg er fremdeles veldig fornøyd med mobilen, den har bra batteri og lader veldig kjapt! Jeg digger desktop'en på den.. dvs. du hra en yttre meny som holder oversikt over feks. wlan, nye sms, avtaler på kalender og andre ting du vil ha der. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 jaja......endte på Nokia 6300. Gadd ikkje spekulere i det lenger.... hehe.... Funka fint denne, deilig med nokia igjen Thanks for gode svar, you all Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå