Gå til innhold

Hva er feil? Router etter router?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har for tiden et nettverk som fungerer ganske så flott, bestående av ett stykk trådløs router, og ett stykk switch. Oppsettet ser nå slik ut: Modem (hjemmesentralting) -> trådløs router -> switch. Men, her for litt siden flyttet det inn en leieboer i kjelleren, som også veldig gjerne vil ha nett. Han har derfor fått lagt en nettverkskabel ned til leiligheten, som nå er tilkoblet den trådløse routeren våres. Jeg er koblet til switchen med kabel, og min bærbare pc er tilkoblet den trådløse routeren via det trådløse nettverket. Leieboeren har også to pcer, som nå er koblet til en trådløs router han har stående nede i leiligheten. Nettverket ser altså nå slik ut: Modem -> trådløs router -> switch -> trådløs router. Men et eller annet krøller. Det er noe som gjør at ikke alle får nett. Jeg tror, at de to routerene tuller det til. For jeg har alltid nett - det er det trådløse nettet som ikke fungerer skikkelig.

Håper noen kan hjelpe meg med dette, og at det ikke ble for utydlig. Om dere har problemer med å forstå oppsettet, så kan jeg gjerne tegne en kjapp skisse. Takk for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...