Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Som noen sikkert har sett, så har jeg en worklogg med et båtprosjekt her på forumet. Dette prosjektet begynner å nærme seg slutt frem til vinteren:P Jeg har gått til anskaffelse av en Evinrude 20hk fra 1985 og skal koble en yamaha 703 fjernkontroll på den. Eneste problemet mitt er at motoren krever at kabelen "dytter" for å gi gass, mens slik kontrollen er koblet nå, så blir kabelen dratt inn når jeg gasser. Noen som vet hvordan jeg kan snu dette slik at den går motsatt? Bilder kan legges ut hvis ønsket. Takker for all hjelp Endret 28. juni 2007 av Snoggis Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Trodde ikke yamaha kontrollkabler og omc kontrollkabler gikk overens jeg? (c2 og c8) Men uansett, ta et bilde av kontrollboksen inni så er det litt lettere og se, men det er ikke alle kontrollbokser du kan bytte fra "dytte" til "trekke" .... Hadde selv det problemet med en kontrollboks til en 30hk suzuki, endte med at jeg brukte en annen.... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Trodde ikke yamaha kontrollkabler og omc kontrollkabler gikk overens jeg? (c2 og c8)Men uansett, ta et bilde av kontrollboksen inni så er det litt lettere og se, men det er ikke alle kontrollbokser du kan bytte fra "dytte" til "trekke" .... Hadde selv det problemet med en kontrollboks til en 30hk suzuki, endte med at jeg brukte en annen.... 8949547[/snapback] Ok. Bilder kommer snart. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Rygg istedenfor når du skal framover Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Rygg istedenfor når du skal framover 8949585[/snapback] Funker ikke. Giret går riktig vei skjønner du:P Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Her er bilder. Bare å si ifra hvis jeg skal legge ut flere. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hehe, innmaten ser helt prikk lik ut til den kontrollboksen jeg hadde til suzukien min, som jeg ikke klarte og snu Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Hehe, innmaten ser helt prikk lik ut til den kontrollboksen jeg hadde til suzukien min, som jeg ikke klarte og snu 8949674[/snapback] Vet ikke jeg. Var bare en kammerat av meg som sa at det skulle gå ann å snu de kontrollboksene der, men han er bortreist og kommer ikke hjem før om 2 uker eller noe. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ja jeg trodde også det skulle gå med min, men etter nesten en dag med prøving og feiling konkluderte jeg med at det ikke gikk Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Ja jeg trodde også det skulle gå med min, men etter nesten en dag med prøving og feiling konkluderte jeg med at det ikke gikk 8949702[/snapback] Hmm. Hva slags kontrollboks kjøpte du deg som det gikk ann å snu da? Får vel se etter alternativer som kan "dytte" istedet for å "dra". Hvor mye kan jeg eventuelt få for den boksen jeg har nå? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Du får nok fint 1000kr for den boksen, men hvis du skal ha en som passer, kjøper du bare standard ultraflex, eller orginal til omc Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Du får nok fint 1000kr for den boksen, men hvis du skal ha en som passer, kjøper du bare standard ultraflex, eller orginal til omc 8951121[/snapback] ok=) Takk for hjelpa, skal få noen til å hjelpe meg å se på den i morgen, hvis jeg ikke får det til da, så legger jeg den ut for salg. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Er det sånn at du kan "snu" feks. denne fra Ultraflex? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 ja det går an og snu den har montert nye sånne og du bytter bare om på skivene slik at kabelen blir på motsatt side av det den alt er. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 ja det går an og snu den har montert nye sånne og du bytter bare om på skivene slik at kabelen blir på motsatt side av det den alt er. 8951446[/snapback] ok. Hvis du ser på bildene av den Yamaha kontrollen jeg har over, tror du det går ann å snu den? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 tviler egentlig men det er jo bare og stikke innom et motor senter som selger Yamaha og høre Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 tviler egentlig men det er jo bare og stikke innom et motor senter som selger Yamaha og høre 8957845[/snapback] Vet ikke om noen som selger Yamaha i nærheten av Horten. Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg