MrLova Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei, Vi har en Toyota Corolla 94 modell som har gått 225.000km. Idag hadde jeg den på en driftstest hos NAF. Jeg lurte på om noen av dere kan anslå hva det vil koste å reparere det som ble påpekt på testen. Klassifisert som Reparasjon/bør utbedres (kode i parantes om det sier dere noe): 207: Tåkelys: Virker ikke 209: Parklys: Virker ikke 210: Retningslys, nødsignallys: Feil pære eller spenningsfall h.f. 211: Baklys, refleks: Baklys virker ikke 212: Skiltlys: Virker ikke. 302: Oljenivå motor: For lavt. (fylt på like etterpå) 320: Avgassanalyse: Varierende og høy CO kombinert med noe høy HC, indikerer problem med lambda styring. 601: Dekk: Begge fordekk utslitt og separasjon i bane, trafikkfarlig! (Vinterdekk ikke egnet for sommerbruk). 803: Opphengs/bærearmer bak: Foring er slitt: Ytre nedre høyre. 915: Dører: slitte hengsler / Bolter: Venstre fordør 926: Rustbeskyttelse: Flekkevis dårlig. Klassifisert som Anmerkning / avvik eller slitasje. trenger ikke omgående utbedring, men må holdes under oppsyn) 301: Utvendig tilstand motor: Liten oljelekasje / Svetting ved svinghjul 310: Drivstofftank, rør, slange: Rustangrep på tank og rør. 401: Clutch: Noe slitt. 755: Styreservo: Slange ved pumpe svetter. 915: Dører: Slitte hengsler/bolter: venstre bakdør og høyre bakdør 922: Rammevanger, vognbunn: Rustangrep i understell 925: Lakk/karoseri utvendig: Diverse bilker og skader. Hva tror dere det vil koste å utbedre punktene under R? Og er det verdt det? Hva vil bilen evt være verdt da? På forhånd takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 207: Tåkelys: Virker ikke209: Parklys: Virker ikke 210: Retningslys, nødsignallys: Feil pære eller spenningsfall h.f. 211: Baklys, refleks: Baklys virker ikke 212: Skiltlys: Virker ikke. Jeg vet ikke hvor mange av reparasjonene du kunne tenkt deg å prøve på selv, men du kan prøve å bytte pære selv i disse fem tilfellene. Instruksjonsboka til bilen din forklarer hvilke pærer du trenger. 320: Avgassanalyse: Varierende og høy CO kombinert med noe høy HC, indikerer problem med lambda styring. Jeg vil ikke si at det garantert er lambdasonden som er problemet her, men til min bil koster en lambdasonde 1400,- hos Mekonomen. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Bytt pærer. Hvis det ikke hjelper, så blir det noen hundre kroner å fikse. Lamda ifølge Exiter. 803: 500 kr kanskje 601: 1000 kr for begge to Resten av feilene er ikke nødvendig å gjøre noe med. Du kommer gjennom PKK med dem. Bilen er verdt kanskje 15 000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå