gatebil93 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei! skal kjøpe meg pocketbike. hva er reglene for disse. hvor gammel må man være og hvor kan man kjøre disse!? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 trodde ikke det var lovlig og kjøre pocketbike i Norge, du får nokk ikke registrert de.. hva skall du med regler om du ikke får registrert den? hold deg borte fra vegen;) Lenke til kommentar
gatebil93 Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 jeg har ikke tenkt til å skilter på den, jeg bare lurte på om man kunne kjøre dem på bane og slikt.... og hvis du skal ha en om du kan kjøre den på egen eiendom Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 jeg har ikke tenkt til å skilter på den, jeg bare lurte på om man kunne kjøre dem på bane og slikt.... og hvis du skal ha en om du kan kjøre den på egen eiendom 8949634[/snapback] tror neppe de som eier banen slipper deg inn med egen sykkel, du må nokk leie.. det er vell ikke lov med pocketbike i Norge i det heletatt, men du kan vell kjøre på privat eiendom;) Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Pocketbike er lov å selge og kjøpe i Norge. Men det er ikke lov å kjøre de på bane, lukkede områder eller privat grunn. Det er slik pga det ikke er en registrert motorsport. Punktum. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Privat er privat, punktum. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Pocketbikes er ulovlige her i landet. I Norge vil ingen få registrert slike kjøretøy siden de er ulovlige å bruke på vegen og heller ikke kan brukes i forbindelse med norsk motorsport. Norges Motorsykkelforbund (NMF) advarer publikum mot å kjøpe pocketbike motorsykler i Norge, fordi dette er et kjøretøy det er forbudt å bruke her i landet.(...) Det er heller ikke lov å bruke pocetbikes på lukkede baner eller avsperrede områder i henhold til motorsportforskriften, så lenge NMF ikke har organisert denne klassen innenfor forbundets virksomhet. NMF hadde for et par år siden oppe spørsmålet om å organisere pocketbike-klassen, men fant på det tidspunktet at det ikke var grunnlag for det. Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Man kan egentlig ikke kjøre den hjemme i sin egen stue..... Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Pocketbikes er ulovlige her i landet. I Norge vil ingen få registrert slike kjøretøy siden de er ulovlige å bruke på vegen og heller ikke kan brukes i forbindelse med norsk motorsport. Norges Motorsykkelforbund (NMF) advarer publikum mot å kjøpe pocketbike motorsykler i Norge, fordi dette er et kjøretøy det er forbudt å bruke her i landet.(...) Det er heller ikke lov å bruke pocetbikes på lukkede baner eller avsperrede områder i henhold til motorsportforskriften, så lenge NMF ikke har organisert denne klassen innenfor forbundets virksomhet. NMF hadde for et par år siden oppe spørsmålet om å organisere pocketbike-klassen, men fant på det tidspunktet at det ikke var grunnlag for det. 8951363[/snapback] Jeg hadde rett! Nå syns jeg tråden kan stenges.. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Obs, jeg må ha bomma på knappen. Trodde jeg stengte tråden med det forrige innlegget. Får ordne det nå da ps: kommentarer på moderering taes som alltid på PM, og ikke i forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg