borninsin Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Hei. har en mercedes 230te 88 modell stv... etter jeg har kjørt i ca 1-2 minutter begynner abs ikonet å lyse, er dette for at det er noe galt eller at abs bremsene er på'? virker som om at ikonet begynner lyse etter jeg har bremset første gang under turen. Endret 26. juni 2007 av borninsin Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Lampa skal kun lyse midlertidig når systemet griper inn (kraftig oppbremsing/dårlig underlag), eller permanent når en feil oppdages. Så lenge lampa lyser konstant vil du ikke ha blokkeringsfrie bremser, ettersom systemet da skrur av funksjonen. Du kan få lest ut feilkoden hos en forhandler, og problemet må fikses før periodisk kontroll. Er det en hjulsensor kan du kanskje slippe unna med en tusenlapp på det billigste. Ny ABS pumpe eller kontrollenhet blir dyrere. For eksempel koster ny pumpe til min bil 10-12000,- hos rimeligste forhandler. Lenke til kommentar
borninsin Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Ok, men det virker som om abs bremsene er på i første brems under turen for da er bremsingen delt opp i hakk på en måte og etter bremsingen da står ikonet å lyser. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Vipp opp baksete og sjekk kontakten til abs føleren bak... er bare en føler bak som sitter på diffen. har sett dårlig kontakt der hvor ledningen går fra kupeen til under bilen. det hullet der hvor ledningen forsvinner.... Har også vært borti tretthetsbrudd i ledningene på følerene foran. Etter mye svinging vil ledningene bli stive og knekke inni strømpa.. ellers er abs følerene på benz ganske solide og "driftsikkre" Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hmm... siden du sier at lampa ikke pleier og lyse før du bremser første gang kan det tyde på def. bremselysbryter. har du bremselys på bilen? Lenke til kommentar
borninsin Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 jepp, å bremselysa funker.. men de lysa bak som skal lyse hele tiden har pærene gått? kan det ha noe å si? Lenke til kommentar
borninsin Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Må nesten ut å sjekke når du sier det, hehe Lenke til kommentar
borninsin Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 ja, bremselysene funker. Lenke til kommentar
borninsin Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Kan kjøre med bilen selvom abs er koblet ut eller? trenger svar? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det går helt greit å kjøre med ABSen utkoblet, det eneste er at du kan låse hjulene når du bremser hardt nok. Systemet kobler seg selv ut når en feil oppdages nettopp så bilen fortsatt skal være kjørbar . Hadde systemet fortsatt vært aktivt, kunne en kritisk feil ha gjort bilen risikabel å kjøre. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hvis lampa lyser er det en feil på ABS-en. Lampa skal heller ikke lyse ved hard nedbremsing. Det har vært abs på de fleste bilene jeg har kjørt og ingen av abs-lampene har lyst eller blinket når jeg har bremset hardt Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg tror det varierer etter produsent hvorvidt lampa skal lyse ved hard nedbremsing eller ikke. På Saab 900 og Subaru Impreza har jeg opplevd at lampa har lyst opp mens systemet griper inn og hindrer låsning, uten at feilkoder har blitt lagret eller at det har vært trøbbel med systemet. Girling har laget systemet til Saaben. Jeg vet ikke hvem som har laget systemet til Subaruen. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Få tak i et ohm meter.Koble ta av kontaktene på innerskjermen.Stikk den ene pinnen i midten av kontakten og den andre langs kanten.Den skal vise ca 800-1200 ohm.Målingen skal være konstant.Mens du måler så drar du og vrir og vender på kabelen som går fra hjulnavet og opp til innerskjermen.Får du forandring på verdien er den defekt. Lenke til kommentar
borninsin Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Få tak i et ohm meter.Koble ta av kontaktene på innerskjermen.Stikk den ene pinnen i midten av kontakten og den andre langs kanten.Den skal vise ca 800-1200 ohm.Målingen skal være konstant.Mens du måler så drar du og vrir og vender på kabelen som går fra hjulnavet og opp til innerskjermen.Får du forandring på verdien er den defekt. 8971764[/snapback] Ok, hvor mye koster en ny sådan da?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå