Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan fikse hull i "eksos-røret-før-katalysator"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

hvis det er snakk om ett flexi rør må dette byttest, ellers kan du jo sveise eller kjøpe en slik midlertidig løsning som ser ut som en meget bred slangeklemme

Lenke til kommentar

Monteringspasta burde fungere (i sammen med cola-trikset). Har brukt det selv med lignende problemer.

 

Quote fra Biltema.no

Monteringspasta

For rask og enkel montering av eksosanlegg. Pastan herder når den oppvarmes hvilket resulterer i 100 % tette skjøter. 130 g.

Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-1772_l.jpg

Endret av quarkey
Lenke til kommentar

Hadde en brist i manifoilen på min Corolla som vi fant da jeg fikk skiftet toppakningen.

 

Var på et verksted å fikk tak i noe som het eksosbandasje, var som en bandasje, trukket i noe slags epoksystoff. Dette var, i kald form, tørt og hardt. Måtte så la motoren gå seg varm, også lappet man på dette et par runder rundt. Varmen gjorde at epoksyen begnte å herde, og resultatet var at det ble tett og fint.

 

Om det er i fleksirøret vil nok ikke dette funke though.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Før jeg sier noe mer, vil jeg gjerne legge til at gjerrigknark-løsninger er best.

 

Så lenge det ikke er flexi-rør, kan du bruke nesten hva det skal være som en "midlertidig" løsning. Selv har jeg en mondeo som jeg har lappet sammen i over et år nå - og det har kostet meg 25 kr på biltema.

 

Uansett:

 

Bånd

Pasta

 

Min erfaring er den at med et par slangeklemmer og en cola-boks/hermetikk-boks varer lenge, og er en relativt genial løsning. Rengjør godt først, og ikke vær gjerrig på pastaen.

 

Haggis_

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 år senere...

Hei du har blåst liv i en nesten 10 år gammel tråd!

 

Jeg har litt erfaring med eksos på egne biler.

 

Plaster og diverse gum gum holder aldri lenge.

 

Eksos skifter man når de ryker. Eneste untak er den kostbare katalysatoren.

 

Deler må på benk og sveises. Da holder det. Ingen snarvei desverre.

 

Problemet er at det oftest ikke bare er ett hull og dette oppdager man ikke før rust er banket av osv.

 

(Dersom du kjenner en ok elektriker, så kan jeg sveise..)

Lenke til kommentar

Eksos skifter man når de ryker. Eneste untak er den kostbare katalysatoren.

 

 

Det er helt inntil katalysatoren (rørenden på selve katalysatoren). Hvis vi låner bildet til førstepost, så blir det i andre enden. Der pilen peker.

 

post-12139-0-16051300-1476132908.jpg

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...