brucelee.will Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 hei, har fått hull i eksosrøret som er rett før katalysatoren, lurer på hvordan jeg kan fikse dette her. hva slags rør er det jeg må kjøpe, eller kan jeg "lime" hullet. Hullet er merket med rødt på bildet,. jeg har en VW Vento 1994 90HK Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 hvis det er snakk om ett flexi rør må dette byttest, ellers kan du jo sveise eller kjøpe en slik midlertidig løsning som ser ut som en meget bred slangeklemme Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Colaboks er trikset! med mye gunda og 2 eksosklemmer.. ifølge fattern er det bare ringnes boks som duger Å få et flexirør tett uten og bytte det er vel ganske håpløst.... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Colaboks er trikset! med mye gunda og 2 eksosklemmer.. ifølge fattern er det bare ringnes boks som duger Å få et flexirør tett uten og bytte det er vel ganske håpløst.... 8949144[/snapback] HVa går det colaboks trikset ut på? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kapp av toppen og bunnen og skjær boksen på langs. pakk den rundt anlegget der det lekker og smør inn med eksospasta. så en eksosklemme på hver side. Nødrep som ofte holder lenge. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kapp av toppen og bunnen og skjær boksen på langs. pakk den rundt anlegget der det lekker og smør inn med eksospasta. så en eksosklemme på hver side. Nødrep som ofte holder lenge. 8949201[/snapback] God idê det ja Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 takk for tips, og så raskt svar Gutter Skal prøve cola-trikset, men hva heter det rører som jeg må kjøpe? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Heter flexirør/frontrør... sitter mellom manifoil og katalysator. Mulig du får tak i uorginalt, er ikke sikker.... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Biltema har slikt vet jeg... Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Monteringspasta burde fungere (i sammen med cola-trikset). Har brukt det selv med lignende problemer. Quote fra Biltema.no MonteringspastaFor rask og enkel montering av eksosanlegg. Pastan herder når den oppvarmes hvilket resulterer i 100 % tette skjøter. 130 g. Endret 28. juni 2007 av quarkey Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det trikset fungerer ikke på fleksirør, det er i konstant bevegelse. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hadde en brist i manifoilen på min Corolla som vi fant da jeg fikk skiftet toppakningen. Var på et verksted å fikk tak i noe som het eksosbandasje, var som en bandasje, trukket i noe slags epoksystoff. Dette var, i kald form, tørt og hardt. Måtte så la motoren gå seg varm, også lappet man på dette et par runder rundt. Varmen gjorde at epoksyen begnte å herde, og resultatet var at det ble tett og fint. Om det er i fleksirøret vil nok ikke dette funke though. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Når det først har rusta hull i eksosrør så er resten av røret med stor sansynlighet nesten opprustetet og veldig tynt. Få røret byttet med et nytt og nyt et tett eksosnalegg i mange år. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Før jeg sier noe mer, vil jeg gjerne legge til at gjerrigknark-løsninger er best. Så lenge det ikke er flexi-rør, kan du bruke nesten hva det skal være som en "midlertidig" løsning. Selv har jeg en mondeo som jeg har lappet sammen i over et år nå - og det har kostet meg 25 kr på biltema. Uansett: Bånd Pasta Min erfaring er den at med et par slangeklemmer og en cola-boks/hermetikk-boks varer lenge, og er en relativt genial løsning. Rengjør godt først, og ikke vær gjerrig på pastaen. Haggis_ Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 vel funka ikke på det røret, F''' må vel kjøpe nytt tenker jeg:( får vel ta en tut til Biltema, og hele driten under bilen er bare rusta opp. drit bil Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Lurte på noe, og fikk opp denne. Har en slik epoxykitt Biltema. Kan formes og blir hard som stål. Kan den brukes rundt et eksosrør som er hull i? Jeg mener om den vil tåle varmen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Hei du har blåst liv i en nesten 10 år gammel tråd! Jeg har litt erfaring med eksos på egne biler. Plaster og diverse gum gum holder aldri lenge. Eksos skifter man når de ryker. Eneste untak er den kostbare katalysatoren. Deler må på benk og sveises. Da holder det. Ingen snarvei desverre. Problemet er at det oftest ikke bare er ett hull og dette oppdager man ikke før rust er banket av osv. (Dersom du kjenner en ok elektriker, så kan jeg sveise..) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Eksos skifter man når de ryker. Eneste untak er den kostbare katalysatoren. Det er helt inntil katalysatoren (rørenden på selve katalysatoren). Hvis vi låner bildet til førstepost, så blir det i andre enden. Der pilen peker. Endret 10. oktober 2016 av Delvis Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Har hatt dette av på A3en min og en Vento. Hull hele veien rundt etter en omgang med stålbørste. Sveiste hele veien rundt. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Her er et bilde etter ny belg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå