Gå til innhold

mobilen er sperret ?!

Anbefalte innlegg

før min bror flytta utenlands fikk jeg mobilen hans, men den er sperret og jeg trenger signatur ol, fra han for å åpne den , det er selve mobilen som er sperret, det er ikke sim kort sperre på den... , noen mulighet for å gjøre dette selv ? noen som kan hjelpe meg? har prøvd å forklare situasjonen, men mobil operatøren som solgte mobilen er litt firkanta , og ville ikke hjelpe meg, de ville snakke med mobil eier .. men det blir et lite problem, så hade vært fint å fått noen svar så fort som mulig, lei av å sitte med en gammel siemens fra 2002 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-hvilken mobil er det?

-hva vil du ha svar på?

-hvilken operatør er det snakk om?

-hva mener du med "signatur ol"?

-hvilken melding får du når du prøver å starte telefonen?

du må ha mer info i innlegget ditt, vi er ikke tankelesere heller... :ermm:

Lenke til kommentar

selve telefonen... er vel sikkert det imei nr som er sperret , han mista telefonen, men fant den igjen når han pakka for å reise , og når han mista den så fikk han telefonen stengt,

det er en nokia n73

de kunne sende meg et skjema om eierbytte av telefonen, men de trenger hans signatur,

Lenke til kommentar

hvis imei er sperret er det nok fint lite du kan gjøre annet enn å samarbeide med operatør/politiet, du far kanskje fiksa det med en telefonsamtale ellers må du nok ty til signatur-løsningen de tilbyr deg.

er ingenting vi/jeg/du kan gjøre.

Lenke til kommentar

ahhhh.... sende et ark til en ødeplass i afrika , tar sikkert 2 mnd før han får det, og så få det tilsendt igjen , og det tar 2 mnd... , kjøper heller en ny mobil, så når imei nr er sperret, så er telefonen HELT verdiløs? kan egentlig bare kastes?

Lenke til kommentar

les litt her. det skal vist gå an å legge inn ny imei, men jeg aner ikke hvor eller hvordan (og jeg tviler på at det er lovlig), du finner kanskje mer info ved å google litt.

det arket kan jo scannes og sendes på mail til han (hvis han har tilgang på internett), eller så kan kanskje fax være en mulighet?

du kan jo også prøve å forklare situasjonen til operatøren eller hvem det nå er som styrer dette, kanskje de er litt forståelsesfulle? ;)

Lenke til kommentar
-hvilken mobil er det?

-hva vil du ha svar på?

-hvilken operatør er det snakk om?

-hva mener du med "signatur ol"?

-hvilken melding får du når du prøver å starte telefonen?

du må ha mer info i innlegget ditt, vi er ikke tankelesere heller... :ermm:

8949081[/snapback]

Hihi, da er tydeligvis jeg det for jeg skjønte alt utenom hvilken operatør det er snakk om! :p

Lenke til kommentar

han befinner seg i rweanbigadooda.. ett eller aent.. menne var ikke helt lett å finne ut av dette med skifte imei nr. , går visst ann å overføre samme nr , fra en lik mobil, og at megge bruker samme imei nr, så får finne meg en kompis med n73 og prøve...

hadde vel vært bedre å bare kjøpt seg ny mobil snart :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...