Gå til innhold

Bildekritikk: dramatisk soloppgang

Aak1

Anbefalte innlegg

Hallo! I dag poster jeg tre bilder (håper ikke det er noe problem) av en soloppgang jeg tok en kveld før jeg skulle legge meg, det blir sene kvelder i sommerferien ^^

Jeg er også klar over at solopp og nedganger kan være et oppbrukt motiv/tema, men jeg tar sjansen. Selv synes jeg de ble nydelige :D

1.

dark_frame1.jpg

2.

dark_frame2.jpg

3.

dark_frame3.jpg

De er tatt med et rottent kompaktkamera, som alltid ^^

Så det er en del støy i dem, ville ikke bruke støy-reduksjon for mye, har fått kritikk for det før :whistle:

EDIT: Er de for mørke?

EDIT2: Tonet ned den hvite rammen

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første er veldig stemningsfult og "koselig" på en måte, p.g.a. av all vegetasjonen som omkranser "tilstedeværelsen". Ideelt sett kunne jeg ønsket meg en litt mindre busk til venstre for senter, men så var det nå bare der..

Det du kan gjøre noe med er den hvite rammen. Kontrasten blir for stor, så ton den gjerne godt ned så motivet får synke inn uforstyrret.

Lenke til kommentar

Likte veldig godt både første og siste bilde. Kanskje du kunne klart deg med litt mindre vegetasjon/tettere beskjæring i det første.

Flott panorama det siste.

Som et lite apropos til kompakt- versus DSLR gjelder det vel å kunne utnytte kameraets muligheter, kjenne begrensningene og perfeksjonere i et bildebehandlingsprogram. Kameraet er bare ett av flere verktøy og det viktigste er vel eget hode?

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre noe med er den hvite rammen. Kontrasten blir for stor, så ton den gjerne godt ned så motivet får synke inn uforstyrret.

8948768[/snapback]

Den busken var det ikke noe å gjøre med, utenom å skifte vinkel kanskje, men tenkte ikke på det.

Uansett, nå har jeg tonet ned den hvite rammen, bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...