sulcus Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei, Jeg lurer på en sak. Sett at man sitter i et selskap, laster ned et bilde fra et annet selskap og bruker bildet til å lage et nytt bilde. Hvordan forholder norsk lovgivning seg til det nye bildet? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Etter det jeg vet, så kan man bruke et annet's bilde, så lenge man forandrer det så mye at man ikke kan forveksle det med det opprinnelige bildet. Det må være noe eget, og ikek bare lysforandriner. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg husker en kunstmaler som ble dømt for å ha malt et plagiat av et foto, en gang i tiden. Jeg husker også at i fjor ble en kunstmaler tvunget til å trekke et bilde fra en utstilling, fordi det var plagiat av et bilde tatt av en fotograf på foto.no, Dag Thrane tror jeg det var (fotografen, altså). Maleren var også medlem av foto.no. Han ble umiddelbart ekskludert, og profilen hans forsvant over natten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå