Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dobbel DIN Head Unit og høyttalere til Rav4 II

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har fått jobb etter mange års studier, og skal kjøre til jobb ca 45 minutter hver vei, ønsker jeg å bytte ut de bedritne orginalhøyttalerne som står i dørene på min andregenerasjons Rav4 fra 2003. Orginalt står det 6.5" dual cone høyttalere, som jeg akter å bytte ut med toveis høyttalere i mellomsegmentet. Budsjettet mitt ligger rundt 1500-2000 for to par. Er det noen som har gode anbefalinger på høyttalere som vil passe?

Neste post på listen er en ny multimediaspiller som passer i min dobbel DIN brønn. Kravet er at den har USB-inngang, slik at jeg kan spille MP3 direkte fra en minnepinne eller min Sandisk Sansa MP3-spiller. iPOD-interface er verdiløst for meg... Touch-skjerm hadde vært fett, men er ikke et krav. Jeg har sniffet litt på kenwood DDX-7029 til ca 8000. Dette er kanskje litt i dyreste laget... men den er jo überfet!

En head unit med navigasjon har jeg tenkt på men det blir litt dyrt.

Jeg har også tenkt på carputer, men har ikke funnet noen skjermer som kan monteres direkte i dobbel DIN brønn.

Jeg er klar over at jeg mister kjørecomputeren, men det er strengt tatt ikke noe informasjon der som jeg trenger...

Jeg er ikke serlig bevandret i bilstereoverdenen, så jeg setter stor pris på alle anbefalingene jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det mulig å kjøpe Coax-elementer med vridbar diskant :)

8949968[/snapback]

Ja, det hørtes bra ut! Har du noen tips?

Hva skiller egentlig "coax" og "vanlig"? Når jeg tenker på coax, så tenker jeg på antenneledning. Hva har det i så fall med en høyttaler å gjøre?

Lenke til kommentar

Coax er høyttalere hvor bassmelomtone og diskant sitter i samme enhet :)

Personlig digger jeg lyden i Morel sine høyttalere. Dette er og produkter av god kvalitet ellers. Men spørs hva slags lyd du er ute etter og da.

Morel Tempo 6 Coax koster 1.198,-

Lenke til kommentar

Ja... det var noe jeg glemte å si...

For meg er det viktigst med god "oppløsning" på musikken. Det vil si at jeg ikke ønsker grautete lyder som smelter sammen til en smørje. Jeg hører stort sett på rock/heavy/metal, men også elektronika a la ugress/røyksopp/xploding plastix... ikke noe dunk-dunk med andre ord.

EDIT: Søkte litt på nett etter morel, og det er visst mange som anbefaler dem. De så helt ålreite ut. Hvem selger disse i norge?

EDIT 2: Jeg fant nettbutikken til slutt. Den så ikke spesielt proff ut... Er de til å stole på? Er høyttalerne verdt pengene?

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar

Ja... faktisk. Selv om de orginale grillene ser små ut, så skal det etter sigende stå 17cm høyttalere i alle dører. Jeg har kommet over en guide som tar for seg bytting av høyttalere i dørene, og der benytter han kenwood KFC-1768S. Slik som jeg har forstått det så benytter kenwood høytallerens størrelse som de første siffere i modellnavnet. Ergo er det 17cm i dørene!

Lenke til kommentar

Ja, det kan jeg love deg :D Det makkverket som står der fra før er ikke verdt materialet det er bygget av..

Takk for tips! Er det ønskelig med en bildeserie fra installasjonen? I tilflelle andre RAV4-eiere vil se hvordan det gjøres?

Noen anbefalinger på headunit? Jeg har tenkt litt på det, og funnet ut at jeg ikke trenger dobbel din, men en vanlig... helst med USB og kanskje bluetooth handsfree-funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Ja, det kan jeg love deg :D  Det makkverket som står der fra før er ikke verdt materialet det er bygget av..

Takk for tips! Er det ønskelig med en bildeserie fra installasjonen? I tilflelle andre RAV4-eiere vil se hvordan det gjøres?

Noen anbefalinger på headunit? Jeg har tenkt litt på det, og funnet ut at jeg ikke trenger dobbel din, men en vanlig... helst med USB og kanskje bluetooth handsfree-funksjonalitet.

8953682[/snapback]

Rå avatar forresten ;) hehe

Ja kjør på med bilder :D Bilder liker vi!

Pioneer har vel noen headunits som kan matche det du tenker på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...