andreasiversen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Push-ups Endret 27. juni 2007 av andreasiversen Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Jeg har lært at det ''enkle er ofte det beste''!!Alt fra push-ups, hang-ups, jokker'n og bråsterk hvis du har det!! 8957071[/snapback] Nå er vel pushups langt ifra like effektivt. Hang-ups= Pull-ups? Bra øvelse det ja. Jokker'n= Cleans? Jerks? Brasterk, wtf? Synes ingen av de ordene der var enkle jeg, så det innlegget ditt ble vel litt sarkastisk. Endret 27. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg trener push-ups for å få mer volum i armene, om det hjelper eller ikke vet jeg ikke. 8949392[/snapback] Nei du vil ikke få volum på armene, det er helt totalt bortkastet tid hvis du ikke vil ha utholdenhet eller hva enn det måtte være. 8949448[/snapback] Det er ikke bortkastet i det hele tatt selvom du ikke vil ha utholdenhet, men det er naturligvis helt avhengig av hvor mange armhevninger Mr. Olsen klarer å ta, og hvordan armhevningene blir utført. Ergo sum kan du fint bruke armhevninger hvis du vil ha større armer, helt til du begynner å ta mer enn kanskje opp til 20 repetisjoner, da blir det som DNA sier mer utholdenhetstrening. Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Bråsterk: En benk som står skrått festet på en vegg/ribbevegg, med en plate som glir opp og ned, og to tau du drar deg opp og ned med. Jokkern aner ikke jeg heller hva er Kanskje han mener å stå rett opp og ned og tippe bekkenet frem og tilbake. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Snart skal jeg begynne og trene mage, lår og armer. Men vet dere hva som er de mest effektive øvelsene for hver gruppe? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Snart skal jeg begynne og trene mage, lår og armer. Men vet dere hva som er de mest effektive øvelsene for hver gruppe? 8957202[/snapback] Lår: Knebøy for fremsiden, utfall eller strak mark for baksiden. Mage: Alt mulig fra situps til kabelcrunches, så lenge du holder deg borte fra isolerende aparater. Kan også gi noen bra eksempler på andre muskelgrupper imens jeg er i gang: Legger: Tåhev eller tåhev i benpress eller i hacksquat og sittende tåhev. Lats: Pullups eller nedtrekk og roing i forskjellige varianter. Korsrygg: Markløft! Og så kan man også legge til hyperextensions eller goodmornings. Triceps: Skullcruchers, dips, benkdips, smal benkpress, benkpress m/onvendt grep, pushdown osv. Her er det mye å velge mellom, noen treffer alle hodene bra og noen treffer noen av tricepsen sine hoder bedre enn de andre øvelsene. Skuldere: Militærpress eller skulderpress øvelser for fremside, sidehev for midtre, upright row eller foroverbøyd sidehev for baksiden. Husk at en triceps utgjør 2/3 av armstørrelsen sin. Så en kraftig triceps er viktig for en stor arm! Endret 27. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
greiven Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Snart skal jeg begynne og trene mage, lår og armer. Men vet dere hva som er de mest effektive øvelsene for hver gruppe? 8957202[/snapback] Lår: Knebøy for fremsiden, utfall eller strak mark for baksiden. Mage: Alt mulig fra situps til kabelcrunches, så lenge du holder deg borte fra isolerende aparater. Kan også gi noen bra eksempler på andre muskelgrupper imens jeg er i gang: Legger: Tåhev eller tåhev i benpress eller i hacksquat og sittende tåhev. Lats: Pullups eller nedtrekk og roing i forskjellige varianter. Korsrygg: Markløft! Og så kan man også legge til hyperextensions eller goodmornings. Triceps: Skullcruchers, dips, benkdips, smal benkpress, benkpress m/onvendt grep, pushdown osv. Her er det mye å velge mellom, noen treffer alle hodene bra og noen treffer noen av tricepsen sine hoder bedre enn de andre øvelsene. Skuldere: Militærpress eller skulderpress øvelser for fremside, sidehev for midtre, upright row eller foroverbøyd sidehev for baksiden. Husk at en triceps utgjør 2/3 av armstørrelsen sin. Så en kraftig triceps er viktig for en stor arm! 8957267[/snapback] Takker! Virker som du har litt peiling på dette. Kan du ikke poste et bilde av deg, foran fra? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Har ikke noe kamera eller mobil med kamera (gammel mobil) så får vel ikke postet bilde. Har planer om å komme med et bilde i overkropp tråden når jeg blir ferdig med de 3 først mnd av Max-OT treningprogram om litt over 2mnd. Får vel noen andre til å ta bilde da. Litt fakta om meg: 85-86kg kroppsvekt, 181cm høy og rundt 15-16% kroppsfett vil jeg tro. 117.5kg knebøy er vel det mest imponerende jeg trener med. Endret 27. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Etter min mening blir det for dumt å bare fokusere på en kropsdel, men ettersom du spurt så here you go. Biceps bicepscurls(rettstang) 8-10x4 hammercurls 8x3 ez-curls eller bicepstrekk med kabel 15x2 triceps Pushdown 8-10x4 dips 8x4 nosebreaker 8-10x4 men anbefaler at du trener HELE kroppen, da mener jeg inkludert føtterne... Endret 28. juni 2007 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 ... 117,5kg er jo bra! Men håper du tar "ass-to-the-grass"? og ikke de klassiske fotballknebøyene? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) ... 117,5kg er jo bra! Men håper du tar "ass-to-the-grass"? og ikke de klassiske fotballknebøyene? 8961611[/snapback] Det er ikke ATG og det er ikke kvartbøy. Ifølge programmet mitt skal jeg ta til omtrent pararelt med gulvet. Føler at quads jobber mer parelt med gulvet enn ATG hvor jeg får med for mye rumpe, korsrygg og hamstrings. Forige gang jeg tok ATG trente jeg med 110kg. Endret 28. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
greiven Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Skal begynne nå om mandag. Lår, biceps og mage er områdene jeg skal trene. Skal fokusere mest på biceps og mage. Hvor mang kg. skal jeg øke med fra hver trening? Tenker og ha trening på mandager, onsdager og fredager. F.eks hvor mye skal jeg øke fra mandag til onsdag? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Skal begynne nå om mandag. Lår, biceps og mage er områdene jeg skal trene.Skal fokusere mest på biceps og mage. Hvor mang kg. skal jeg øke med fra hver trening? Tenker og ha trening på mandager, onsdager og fredager. F.eks hvor mye skal jeg øke fra mandag til onsdag? 8962316[/snapback] Ikke fokuser mest på mage og prøv å finn et treningsprogram som ligger på nettet. Hvis du ikke skjønte RYP kan du jo lese igjennom Madcow 5x5 dual factor og begynne på det. Bare husk at du ikke skal begynne å gjøre om programmet, f.eks ta bort øvelser å legge til bicepsøvelser osv fordi de som har laget programmet vet mer om hvordan man lager programmer enn de fleste her på forumet. Ikke prioter muskler, alle musklenen skal prioteres likt siden alle musklene er like viktige. Ditt lår er like viktig som din biceps. Mye bicepstrening vil ikke gi deg en større biceps uansett, det er baseøvelser ? 1-2 bicepsøvelser etter baseøvelsene som vil gi resultater i bicepsstørrelsen. For guds skyld ikke begyn å prioter muskelgrupper ovenfor andre muskelgrupper. Elles vil kroppen din se ganske ødelagt ut etterhvert med ikke noe estikk og harmoni og ikke noe symmentri. Alle muskelgrupper trengs å trenes utenom nakke som blir nok kjørt igjennom de andre øvelsene. Endret 28. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
greiven Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Skal begynne nå om mandag. Lår, biceps og mage er områdene jeg skal trene.Skal fokusere mest på biceps og mage. Hvor mang kg. skal jeg øke med fra hver trening? Tenker og ha trening på mandager, onsdager og fredager. F.eks hvor mye skal jeg øke fra mandag til onsdag? 8962316[/snapback] Ikke fokuser mest på mage og prøv å finn et treningsprogram som ligger på nettet. Hvis du ikke skjønte RYP kan du jo lese igjennom Madcow 5x5 dual factor og begynne på det. Bare husk at du ikke skal begynne å gjøre om programmet, f.eks ta bort øvelser å legge til bicepsøvelser osv fordi de som har laget programmet vet mer om hvordan man lager programmer enn de fleste her på forumet. Ikke prioter muskler, alle musklenen skal prioteres likt siden alle musklene er like viktige. Ditt lår er like viktig som din biceps. Mye bicepstrening vil ikke gi deg en større biceps uansett, det er baseøvelser ? 1-2 bicepsøvelser etter baseøvelsene som vil gi resultater i bicepsstørrelsen. For guds skyld ikke begyn å prioter muskelgrupper ovenfor andre muskelgrupper. Elles vil kroppen din se ganske ødelagt ut etterhvert med ikke noe estikk og harmoni og ikke noe symmentri. Alle muskelgrupper trengs å trenes utenom nakke som blir nok kjørt igjennom de andre øvelsene. 8962501[/snapback] Skjønner RYP nå, men lurer på hvor mange kg. jeg skal øke i hver trening i curls. (Og de andre, selvsagt) Endret 28. juni 2007 av Kiimmeen Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Du kan ikke forvente å kunne øke så mange kg når du tar sittende hantelcurls, men det skal kjøres så tungt som mulig med 15 reps og når du føler at du kan øke i kg øker du f.eks 1-2 kg i hver hantel avhenig av hvor mange kg det er imellom hver hantel på studio. I benkpress, knebøy, strak mark osv (store flerledds baseøvelser) burde du prøv å øke minst 2.5kg hver uke, men det kan godt hende at du klarer å øke enda mer. Så det er vanskeligere å øke antall kg i bicepscurl enn f.eks knebøy pga det er en så mye mindre muskel og det er ikke så mange støttemuskler med i øvelsen. Det høres veldig ut som du er helt besatt av bicepstrening, så mitt tips er å tenke at du ogsa skal og må vokse i hele kroppen for at bicepsen skal vokse. F.eks knebøy og andre baseøvelser øker testosteron produksjonen i kroppen din noe som fører til litt mer økning i muskelmasse enn hvis du ikke hadde tatt knebøy. Så derfor vil disse øvelsene også hjelpe bicepsen din vokse. Og triceps er 2/3 av armen din som jeg har sagt før, så "en stor triceps= stor arm". Du må også huske at biceps også blir trent i roing, nedtrekk osv og andre øvelser, så det er ikke bare curls du trener biceps. Endret 28. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
greiven Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Ok, takker Men når du sier det, og jeg har tenkt meg godt om, tror jeg jammen jeg skal ta alle RYP øvelsene. Blir sikkert litt tungt, men skal greie det! Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ok, takker Men når du sier det, og jeg har tenkt meg godt om, tror jeg jammen jeg skal ta alle RYP øvelsene. Blir sikkert litt tungt, men skal greie det! 8962571[/snapback] Det blir tungt ja. Hvis du trener tungt får du resultater. jeg synes også du burde lese igjennom absolutt hele programmet og lese nøye igjennom delen om mat og sette opp et bra kosthold. NB: Husk at det om kostilskudd i programmet bare er reklame og du kan klare deg med et bra kosthold. Du trenger f.eks ikke kreatinet dems osv. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Ok, takker Men når du sier det, og jeg har tenkt meg godt om, tror jeg jammen jeg skal ta alle RYP øvelsene. Blir sikkert litt tungt, men skal greie det! 8962571[/snapback] Det blir tungt ja. Hvis du trener tungt får du resultater. jeg synes også du burde lese igjennom absolutt hele programmet og lese nøye igjennom delen om mat og sette opp et bra kosthold. NB: Husk at det om kostilskudd i programmet bare er reklame og du kan klare deg med et bra kosthold. Du trenger f.eks ikke kreatinet dems osv. 8962586[/snapback] Har meal-techen deres fra før, får greie meg med den en stund Har sjokoladesmak på den, holder på å øye for hver slurk. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Skal på senteret en tur og sjekke 10RM nå Lenke til kommentar
greiven Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Noen som vet hva løft der du sitter med en fot på en benk, og en fot i bakken, mens du løfter med en hånd og støtter kroppen med den andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå