Gå til innhold

Blir spammet på sms

Anbefalte innlegg

Er det mulig å reservere seg mot reklame på mobil? De fleste mobiler har jo ikke spam-filter...

I det siste har jeg fått spam med avsender "sms.ac" hvor jeg har fått friend requests og den slags dritt. Jeg kan ikke huske å ha registrert meg på noen av stedene jeg blir spammet av.

Siste meldingen jeg fikk nå er fra avsender "Du har fått kr. 150" med meldingen "Du har fått kr. 150,- i mobil moro. Klikk på linken for å aktivere". Trykker man ok sendes man til http://wap.eurobate.com/ak.php. (Det irriterer meg ogaå at jeg ikke ser nummeret til avsenderen).

Eventuelt er det mulig å rapportere uønsket reklame til noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener og ha sett dette et sted, men du må vel ha registrert nummeret ditt ett eller anna stelle for å få reklamen?

Vet ivvertfall at hvis du må betale for det du får, er det bare å trykke svar,m og skriv STOPP, så skal det stoppes.

Lenke til kommentar
Er det mulig å reservere seg mot reklame på mobil? De fleste mobiler har jo ikke spam-filter...

8948146[/snapback]

Du sier fint lite om hvilken mobil det gjelder da, men har du en S60 3rd edition kan du sjekke denne tråden...

Lenke til kommentar
Du sier fint lite om hvilken mobil det gjelder da, men (...)

8949314[/snapback]

Har en Siemens SXG75 som jeg kjøpte på tross av at alle sa den var dårlig - noe som viste seg å være sant, det er så lite på den som virker at den i øyeblikkelt er ubrukelig. Nå låner jeg en Sony Ericsson K700. Trenger både bærbar musikk og ny mobil så vurderer iPhone, men havner vel på et en-krones-tilbud på w810i tenker jeg.

Uansett - jeg ønsker å ha oversikt over hvilke mobiltjenesteleverandører som har mitt telefonnummer i registeret sitt sånn at jeg kan be dem pent om å slutte spammingen. Jeg synes det virker som om disse tjenesteleverandørene gjemmer seg bak skjulte nummer og den slags.

Lenke til kommentar
fikk også den eurobatemeldingen nå...

8948183[/snapback]

Du er ikke den eneste, fikk den for ikke saa lenge siden jeg og, og jeg er i USA..

8971964[/snapback]

Heh. Vi får håpe du var på ett nettverk som krever termineringsavgift slik at Eurobate må betale litt for den ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Som V-by skriver, så skal det være så enkelt som å svare på meldingen med STOPP, så skal det stoppe..

8975983[/snapback]

Joa, men jeg kan ikke huske å ha registrert meg hos disse menneskene og da blir jeg skeptisk og lurer på om de prøver å lure meg. Koster jo fort noen kroner å sende STOPP-meldingen...

Lenke til kommentar
Her er hjemmesiden til Eurobate, du finner kanskje info om hvordan du skal stoppe det der.

http://www2.eurobate.com/index.php?option=...d=62&Itemid=198

Om ikke så er mobiloperatøren din pliktig til å informere om supportnummre til alle tjenestetilbyderne.

9050928[/snapback]

takk for tipset. prøvde nå og fikk svaret: "finnes ingen bruker med mobilnummer [mitt nummer] i basen". fantastisk eller hva? jaja, neste gang jeg får en melding så får jeg vel sladre til netcom.

Endret av Pion
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg fikk også reklamesms og det værste av alt, var at det kostet mge penger!!

Jeg sendte epost til chess og de blokkerte "tjenestesms" :-)

Sparer mange hundre kroner måneden nå, samt jeg slipper de irriterendes reklamene for jenteklær og slikt..

Lenke til kommentar

Jeg for min del har for lenge siden meldt meg ut fra Eurobate, men fikk som sagt tidligere i posten en slik reklamesms. Sendte på nytt stoppmelding til Eurobate, fikk også svar at de ikke fant meg i databasen. Sendte derfor en mail til Eurobate hvor jeg har sagt at hvis jeg får en ny reklamesms fra de vil jeg ta dette videre til advokat.

Lenke til kommentar

Sliter med noe av det samme jeg, bare her får jeg meldinger på tvillingtelefonen som sitter i bilen.

Er i fra nr 2159, som jeg tror er alle.no

Har tidligere ringt de å bedt de fjerne mitt tvilling nr ifra lista, hjalp ei lita stund.

Hvordan de finne det nummeret må da fuglene vite, for de eneste som har tilgang til å finne det nummeret er Telenor.

Lenke til kommentar

Hva med å reservere seg mot reklame i Brønnøysund-registeret da (www.brreg.no)?

Registrering i Reservasjonsregisteret:

Jeg ønsker å reservere meg mot følgende former for direkte adressert reklame:

-gjennom posten.

-gjennom telefon og mobiltelefon.

-Jeg vil også reservere meg mot reklame fra humanitære og samfunnsnyttige organisasjoner.

Har selv reservert meg for mange år siden, og har heller aldri mottatt telefoner/SMS-reklame om å kjøpe ditt og datt! :)

Men, så har jeg selvfølgelig aldri meldt meg inn i Eurobate, e.l. heller da...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...