Gå til innhold

ghost 12 erfaringer?


Anbefalte innlegg

Noen som har litt erfaring med ghost 12 enda?

jeg har funnet at jeg må installer ghost lokalt på maskinen for få tatt ghost images?

å ikke ifra dos lenger?

 

 

 

noen som vet om dette er tilfelle? eller om noen får til å bruke ghost 10 eller eldre versjon for og ta backup av en vista maskin?

 

 

Post dere erfaring her a?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ghost 2003 var siste DOS versjon så vidt jeg vet. Det som nå selges som Ghost er viderutvikling av Drive Image, som kjører i Windows.

 

Har prøvd Ghost 2003 på Vista. Hvis det feiler på oppstart så kan det antagelig fikses med Repair fra Vista DVD.

8948463[/snapback]

 

 

altså den siste versjoen er ghost 10 det som kom 2004 / 2005

 

å jeg tror jeg har lest hvordan det gjøres ghost vista i ghost 10:

 

ghost -fdsp -clone,mode=COPY,src=1,dst=2

men jeg er litt usikker om jeg må ha

ghost -fdsp -clone,mode=load,src=d:\ghost.gho,dst=1 -sure -br

 

når man skal legge inn ghost images også :)

 

men det er bare pørve har ikke fått tetset.

 

 

Litt om FDSP

 

Clone

Force Disk Signature Preserve. Use to resolve bootup failures after cloning a disk on a Windows 2000/XP computer, especially when the disk and controller are the same in the source and destination computers, but the partition sizes or layout are different. This switch preserves the signature bytes on the destination disk when performing a disk-to-disk or image-to-disk cloning operation. This switch prevents Ghost from automatically forcing a disk initialization, which Ghost does by default when imaging a Windows 2000/XP disk.

Lenke til kommentar
altså  den siste versjoen er ghost 10 det som kom 2004 / 2005

8953684[/snapback]

Those with long memories may recall earlier versions of Norton Ghost, a DOS-based disk-imaging utility aimed mostly at system administrators. The Ghost 10 box edition includes a copy of Ghost 2003, the last iteration of the DOS software, but Ghost 9 and 10 are now Windows based, thanks largely to the DriveImage technology Symantec acquired when it bought PowerQuest in 2003.

http://reviews.cnet.com/backup-and-recover...7-31473745.html

Lenke til kommentar
altså  den siste versjoen er ghost 10 det som kom 2004 / 2005

8953684[/snapback]

Those with long memories may recall earlier versions of Norton Ghost, a DOS-based disk-imaging utility aimed mostly at system administrators. The Ghost 10 box edition includes a copy of Ghost 2003, the last iteration of the DOS software, but Ghost 9 and 10 are now Windows based, thanks largely to the DriveImage technology Symantec acquired when it bought PowerQuest in 2003.

http://reviews.cnet.com/backup-and-recover...7-31473745.html

8954504[/snapback]

hva var det? fornoe på den linken

Lenke til kommentar
Den linken er der hvor jeg har tatt det jeg har satt i QUOTE, hvor jeg har uthevet at det riktig som jeg sa; Ghost 2003 er siste DOS versjon, ikke Ghost 10.

8955861[/snapback]

greit men vi snakker om galt tema da.

 

vil få ghost (dos til å fungre i vista)

 

så slipper man å installer lokalt på disk for og ta en backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...