tosken Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Har nylig fått et problem med at hele maskina henger seg når jeg bruker Direct Connect, dvs. Hverken Musa eller Tasturet fungerer, Switchen min og nettverkskortene slutter å blinke og klokka på desktoppen står stille. mao. pc`n virker så godt som dø! Dette problemet er kommet ganske nylig og skjer kun under bruk av Direct Connect. Det siste jeg har gjort på maskina var å sette opp 2 120GB WD disker i RAID 0. Nå ser jeg at både skjermkortet, lydkortet, nettvekskortet og RAID kontrollern deler IRQ 11. Nå har jeg hørt en gang at man helst ikke skal ha Skjermkortet på samme IRQ som noe annet, men i dette tilfelle er jo de fleste krevende komponentene kommet på samme IRQ. Så lurer på hvordan dette kan forandres. Kjører Win XP Pro RAID kontrollern står på hovedkortet (Abit KT7-RAID) Har en T-bird 800Mhz ( Tenkte forøvrig kjøpe ny prosessor, noen som vet om jeg kan kjøre en Athlon XP+ prosessor på dette kortet?) Tenker som så at siden problemet kun oppstår når jeg kjører Direct Connect, (mens pc`n godt kan stå på ei uke i strekk til vanlig uten problemer,) At dette har noe med nettverksaktiviteten og problem som oppstår på delt IRQ. Har brukt Direct Connect i 2 år og aldri hatt lignende problem. Har også prøvd å skru av alt annet av programer som kjører samtidig, men etter en halv time på DC stopper alt! Hjelp! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Når det gjelder IRQ-tildeling, kan det variere fra hk til hk. Du må muligens tildele i BIOS eller/og skru av OS adgang(?) av IRQ-allokering. Men siden alt annet virker, og det er kun DC som kræsjer maskinen, ville jeg mistenkt at problemet ligger annetsteds. Bare for sikkerhetsskyld: Har du prøvd en annen dc-klient? Du sier ikke hvilket hovedkort du har, så hvorvidt du kan bruke AMD XP, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 I windows XP vises kun Virtuelle IRQ adresser. for å sette IRQ manuelt må du gå inn på Devicemanager og my computer og legge inn nye drivere der. for det står vel noe som ACPI der, for da styrer XP IRQ adressene. du må legge inn drivere til standar computer. men da har det lett for å bli mye rot ellers i systemet og ALLE driverne må installeres på nytt, også typiske feil er at maskina må skrus av manuelt. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Du sier ikke hvilket hovedkort du har, så hvorvidt du kan bruke AMD XP, vet jeg ikke. les og se: Kjører Win XP Pro RAID kontrollern står på hovedkortet (Abit KT7-RAID) Har en T-bird 800Mhz ( Tenkte forøvrig kjøpe ny prosessor, noen som vet om jeg kan kjøre en Athlon XP+ prosessor på dette kortet?) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hmfr. Typisk. Beklager glippen. Vel, fra Abit sine sider: CPU Supports AMD Athlon/Duron 600MHZ-1.2GHZ 200MHz FSB Socket A Processors Er et av kortene et ISA-kort (lite trolig, men dog)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå