Gå til innhold

Opera Mini 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
betaen har fjernet wikipedia søk  :thumbdown:

8948005[/snapback]

 

Siden det tross alt er beta syntes jeg det er feil å si at muligheten er "fjernet", derimot tror jeg det bare ikke er implementert i den nye versjonen enda. RSS-leser er også ikke med i Opera Mini 4 Beta, denne rakk nemlig ikke bli implementert før betaen den ble sluppet (men den kommer i den ferdige utgaven).

 

Regn med at du får mulighet til å søke i Wikipedia m.m. i egen boks på startsiden, lik Opera Mini 3 kan når den ferdige versjonen blir sluppet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Meget bra nettleser.

Kjapp. Oversiktlig (så lenge du befinner deg på kjente nettsider). Genererer bare 15-20% datatrafikk i forhold til tilsvarende mobilnettlesere.

Stemmer ikke at navigeringstasten og 2-4-6-8-tastene har identiske funksjoner. Når man benytter talltastene flytter "zoomvinduet" en hel vindusbredde/høyde i gangen, mens navgasjonstasten er mer nøyaktig og flytter vinduet i mindre "porsjoner".

Lenke til kommentar

ikke helt korrekt å si at det å navigere med talltastene er unødvendig. navigasjonstasten på mobilen gjør en annen jobb den talltastene. i utzoomet tilstand så flytter den mer nøyaktig på zoom området, mens nummertastene flytter meg kjapt og med låsing på den enkelte tekst spalte. i innzoomet utgave så flytter navigasjonstastene på "musa" slik at en kan velge mellom forskjellige elementer. nummertastene flytter side opp og ned, og fra spalte til spalte.

Lenke til kommentar

Synes nettleseren fungerte veldig bra, og det gikk mye raskere enn nokia sin originale nettleser. Synes det er lurt tenkt av opera å "drøvtygge" nettsiden før den blir lastet ned. (Dette var jo vært på eldre versjoner også) Gleder meg til den endelige versjonen ankommer. Det skal nok bli saker!

Lenke til kommentar

Håper de legger til Google-støtten igjen... Irriterende at de blir kjøpt av Yahoo og tvinger brukerene til å søke via Yahoo. Det ideelle hadde vært om man kan spesifisere egne søketjenester, slik man kan i Opera for PC. Da kan man ha én søkeboks, og ting som Wikipedia, Gule sider, Google, ordbok og alt mulig som listevalg.

 

Tror det står noe som "Your web, your choice" i installasjonen til Opera...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når er det forventet at opera mini 4 blir lansert offisielt?

 

Redigert: Ingen som har hørt noen rykter om lanseringsdato? Jeg lurer på hvor lenge jeg må vente på versjon 4. Hvis det er snakk om flere måneder så kan jeg like gjerne instalere versjon 3.1 i stedet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har lastet ned Opera mini 4, men får det ikke til å fungere. Når jeg starter programmet kommer det opp en feil:

 

[b][/b]Klarte ikke å koble
til internett.[b][/b]
Gå til
http://www.operamini.
com/help?version=4.1
med en PC-nettleser
eller kontakt
tjenesteleverandøren
om
internett-instillinger.

 

 

Litt før jeg prøvde programmet, hadde jeg skiftet operatør til "Talkmore", og jeg regner med at prøblemet ligger i "Talkmore", eller noe sånt.

 

Jeg har prøvd gamlere versjoner av Opera mini også, uten suksess.

 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Jeg har lastet ned Opera mini 4, men får det ikke til å fungere. Når jeg starter programmet kommer det opp en feil:

 

[b][/b]Klarte ikke å koble
til internett.[b][/b]
Gå til
http://www.operamini.
com/help?version=4.1
med en PC-nettleser
eller kontakt
tjenesteleverandøren
om
internett-instillinger.

 

 

Litt før jeg prøvde programmet, hadde jeg skiftet operatør til "Talkmore", og jeg regner med at prøblemet ligger i "Talkmore", eller noe sånt.

 

Jeg har prøvd gamlere versjoner av Opera mini også, uten suksess.

 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet?

 

Takker for alle svar.

 

Du har nok svart på spørsmålet selv. Du får ta kontakt med "Talkmore". Hvilken tlf. bruker du? Jeg har brukt Opera Mini siden 3.0 og har aldri hatt problemer. Veldig nyttig når du er utenlands. Bruker lite datatrafikk.

Lenke til kommentar
Jeg har lastet ned Opera mini 4, men får det ikke til å fungere. Når jeg starter programmet kommer det opp en feil:

 

[b][/b]Klarte ikke å koble
til internett.[b][/b]
Gå til
http://www.operamini.
com/help?version=4.1
med en PC-nettleser
eller kontakt
tjenesteleverandøren
om
internett-instillinger.

 

 

Litt før jeg prøvde programmet, hadde jeg skiftet operatør til "Talkmore", og jeg regner med at prøblemet ligger i "Talkmore", eller noe sånt.

 

Jeg har prøvd gamlere versjoner av Opera mini også, uten suksess.

 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet?

 

Takker for alle svar.

 

Du har nok svart på spørsmålet selv. Du får ta kontakt med "Talkmore". Hvilken tlf. bruker du? Jeg har brukt Opera Mini siden 3.0 og har aldri hatt problemer. Veldig nyttig når du er utenlands. Bruker lite datatrafikk.

 

Jeg har en Sony Ericsson z530i.

Lenke til kommentar

 

Jeg har en Sony Ericsson z530i.

 

Jeg har også SE (p990) Ut fra feilmeldingen din synes jeg

det ser ut som om det er nettforbindelsen din det er noe problem med eller innstillinger for den. Er du sikker på at du jhar fått riktige innstillinger fra "Talkmore" Jeg bruker Telenor og får dem automatisk nedlastet.

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony Ericsson z530i.

 

Jeg har også SE (p990) Ut fra feilmeldingen din synes jeg

det ser ut som om det er nettforbindelsen din det er noe problem med eller innstillinger for den. Er du sikker på at du jhar fått riktige innstillinger fra "Talkmore" Jeg bruker Telenor og får dem automatisk nedlastet.

 

I forgårs lastet jeg ned nytt wap-oppsett (gikk inn på talkmore.no og fikk link til telenor wap-oppsett), så jeg tror ikke feilen ligger her. Kanksje talkmore har gjort en feil. Broren min (som også har talkmore) kjører Opera mini 4 uten problem på sin nokia.

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony Ericsson z530i.

 

Jeg har også SE (p990) Ut fra feilmeldingen din synes jeg

det ser ut som om det er nettforbindelsen din det er noe problem med eller innstillinger for den. Er du sikker på at du jhar fått riktige innstillinger fra "Talkmore" Jeg bruker Telenor og får dem automatisk nedlastet.

 

I forgårs lastet jeg ned nytt wap-oppsett (gikk inn på talkmore.no og fikk link til telenor wap-oppsett), så jeg tror ikke feilen ligger her. Kanksje talkmore har gjort en feil. Broren min (som også har talkmore) kjører Opera mini 4 uten problem på sin nokia.

 

Det høres merkelig ut. En mulighet er jo at det er noe med telefonen din. Lenge siden du har slått den av? Ofte et godt råd å slå av telefonen, ta ut batteriet og vent litt før du slår den på igjen.....koster ingenting....verdt å prøve....

 

Senest i går fikset jeg en SE W380 (min stesønns) med problemer med å sende sms ved å slå av, ta ut batt...

 

:-)

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony Ericsson z530i.

 

Jeg har også SE (p990) Ut fra feilmeldingen din synes jeg

det ser ut som om det er nettforbindelsen din det er noe problem med eller innstillinger for den. Er du sikker på at du jhar fått riktige innstillinger fra "Talkmore" Jeg bruker Telenor og får dem automatisk nedlastet.

 

I forgårs lastet jeg ned nytt wap-oppsett (gikk inn på talkmore.no og fikk link til telenor wap-oppsett), så jeg tror ikke feilen ligger her. Kanksje talkmore har gjort en feil. Broren min (som også har talkmore) kjører Opera mini 4 uten problem på sin nokia.

 

Det høres merkelig ut. En mulighet er jo at det er noe med telefonen din. Lenge siden du har slått den av? Ofte et godt råd å slå av telefonen, ta ut batteriet og vent litt før du slår den på igjen.....koster ingenting....verdt å prøve....

 

Senest i går fikset jeg en SE W380 (min stesønns) med problemer med å sende sms ved å slå av, ta ut batt...

 

:-)

 

jeg slår av telefonen hver natt, så det skulle ikke vere noe problem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...