Grizzly78 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Skal opp på hytta nå snart. Der er det solcellepanel. Har en omformer som går fra 12volt til 220 volt. Betyr det at det er helt greit å bruke orginal lader på PC'en? Har hørt så mye om at spenninga må være veldig konstant og godt tilpasset PC'en. Vil den orginale laderen sørge for god og sikker lading når jeg setter støpselet i omformeren? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kan si det på en annen måte: strømforsyningene til mange bærbare tåler mye, mange tåler store endringer i f.eks Voltstyrken. Eks en kamerat av meg som tjenestegjorde i Afganistan fikk noen timer kjørt sin størmforsyning på rundt 4-500V (pga et ustabilt agregat), den luktet litt svidd og døde noen uker senere. Noen av de andre han var der sammen med hadde varierende utfall, noen strømforsyninger døde umiddelbart mens andre berget fint. Ville kanskje ringt produsenten å hørt selv? Tror de har en viss slingring å gå etter så litt opp eller ned skal nok gå helt fint. Lenke til kommentar
jokkeboy Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Sjekk ut hva som kommer ut av solcellepanelet ditt, også tar du det derfra.. blir mye omforming, 12-230V også fra 230-det pcen din trenger.. burde funke fett det, siden solcellepanelet ikek har den store forskjellen i spenningene, men holder seg mer konstant.. Lenke til kommentar
pipp Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Skal opp på hytta nå snart. Der er det solcellepanel. Har en omformer som går fra 12volt til 220 volt. Betyr det at det er helt greit å bruke orginal lader på PC'en? Har hørt så mye om at spenninga må være veldig konstant og godt tilpasset PC'en. Vil den orginale laderen sørge for god og sikker lading når jeg setter støpselet i omformeren? 8947850[/snapback] Det vil fungere helt fint. Jeg bruker akkurat det samme på hytta, eneste bakdelen er at min 220v omformer bråker litt pga. en vifte ellerno i den duren. Men fungerer gull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå